جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افشای زد و بند «تراریخته»‌ی ترامپ

يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 633561
جریان آزاد اطلاعات و افزایش آگاهی مردم جهان بلای جان دولتهای فاسد شده و هر روز خبر جدیدی از پنهان‌کاری و فساد کمپانیهای بزرگ مافیایی افشا می‌شود.
افشای زد و بند «تراریخته»‌ی ترامپ
به گزارش جهان نيوز، روز گذشته خبری دیگر از فساد در ساختار دولت آمریکا منتشر شد که اعتراضات گسترده‌ای را در آمریکا در پی داشت. در حالی که  مردم آمریکا روی مذاکرات مشترک در خلال کنفرانس مطبوعاتی ترامپ و پوتین متمرکز شده بودند، فردی بنام «اسکات هاچینز» بدون سر و صدا به‌عنوان مسئول بودجه وزارت کشاورزی آمریکا معرفی شد.

هاچینز بیش از 30 سال در کمپانی عظیم شیمیایی «داو کمیکال» Dow Chemical - سم‌ساز و تولیدکننده تراریخت - مسئولیت داشته است. دولت ترامپ قصد دارد با اختصاص این پست مهمِ وزارت کشاورزی، به یک مدیر ارشد این کمپانی شیمیایی، این وزارت را تحت کنترل مافیای سموم و محصولات تراریخت درآورد؛ در پی این انتصاب، بودجه پژوهشی 2.9 میلیارد دلاری وزارت کشاورزی تحت کنترل این فرد خواهد بود.

بر همین اساس کمپانی شیمیایی و سموم افت‌کش و تراریخت «داو»، به کمیته افتتاحیه ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کمک مالی یک میلیون دلاری کرده که بازده ناخوشایندی داشته است. ناظران معتقدند انتصاب اخیر متأثر از این کمک مالی بوده است. هاچینز سومین عنصر اساسی کمپانی «داو» است که در بخشهای مهم و کلیدی وزارت کشاورزی دولت ترامپ به‌کار گماشته شده است.

قبل از او «کن الیلی» به سمت مسئول امور خدمات کشاورزی خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا و «تد مک‌کیینی» به‌عنوان معاون وزیر تجارت و کشاورزی خارجی ایالات متحده منصوب شدند.


نفوذ و تغییر سیاستها به نفع کمپانیهای تجاری آمریکایی از مهمترین نگرانیهای متخصصان این بخش است. در یک مورد در سال 2017، وقتی سازمان محیط‌زیست آمریکا برای ممنوعیت یک نوع آفت‌کش و همچنین یک حشره‌کش به نام «کلرپیریفوس» - ساخت کمپانی داو - را که سبب آسیب مغزی در کودکان می‌شد تصمیم‌هایی اتخاذ کرده بود، ولی پس از برگزاری یک جلسه مخفیانه بین «اندرو لیوریز» - مدیر عامل شرکت داو - با اسکات پراتیت - رئیس سابق سازمان محیط‌زیست آمریکا - این ممنوعیت متوقف شد. در مورد دیگری در ماه ژوئن 2017 نیز وزارت دادگستری آمریکا یک مدیر برجسته داو را با  فردی از کمپانی رقیب او یعنی کمپانی «دوپون» تأیید کرد.

گفتنی است اسکات هاچینز مسئول بخش بذرها و سموم آفت‌کش در دو کمپانی عظیم «داو» و «دوپون»  بوده است.

منبع: تسنیم

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *