شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

خجسته: نگویید مجلس معامله‌گر است

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 632746
خبرگزاری فارس: نگویید مجلس معامله‌گر است/ 10 هزار گوشی غیرمجاز وارد بازار شده است نماینده مردم همدان در مجلس گفت: 10 هزار گوشی وارد کشور شده که وزیر کار باید پاسخگوی اینها باشد.
خجسته: نگویید مجلس معامله‌گر است
به گزارش جهان نيوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه)‌ پارلمان در سخنانی به عنوان موافق طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: بنای ما این بود که تیم اقتصادی دولت مدیریت شود.
 
وی افزود: به علت عدم کارآمدی و یا پاسخگویی در عدم این کارآمدی باید هر چه سریع‌تر دولت تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد : انتظار داشتیم رئیس‌جمهور زودتر در این شرایط اقتصادی وضعیت تیم اقتصادی‌اش را روشن کند.

وی اضافه کرد: هر چند بنا بود اگر تیم اقتصادی دولت ترمیم شود استیضاح ربیعی مطرح نشود اما به علت عدم کارآمدی و عدم پاسخگویی دولت استیضاح چند وزیر در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه استیضاح  کرباسیان وزیر اقتصاد منتفی نشده است، گفت: برخی جوسازی نکنند موضوع استیضاح وزیر اقتصاد همچنان در دستور کار است.

وی ادامه داد: آقای ربیعی! این همه اقدام و وعده و وعید برای منتفی شدن استیضاح‌تان دادید که اگر این تلاش‌ها صرف توان برای کارتان انجام می‌دادید اصلا استیضاح مطرح نمی‌شد.

وی عنوان کرد: این چه اقدامی بود که صبح نمایندگان انجام دادند اینها همگی برنامه‌ریزی شده بود. چرا اینکارها را می‌کنید؟ نباید اینقدر جوسازی می‌شد.

وی همچنین تصریح کرد: نباید بگذاریم این فضای مسموم درگیر مجلس شود اگر وزیر پاسخگو باشد مشکل کجاست؟ آقای ربیعی آیا شما برای پاسخگویی مشکلی دارید؟

وی با بیان اینکه وعده و وعید وزیر به نمایندگان کاری غلط است و این حق مردم است که از وزیران سؤال یا استیضاح شود.

خجسته افزود: در استیضاح وزیر کار همین بس که از شروع جلسه استیضاحش شاهد جو مسمومی بودیم لذا قطعی است که این موضوع برنامه‌ریزی شده بود. چرا که استیضاح حق مجلس است.

وی ادامه داد: آقای ربیعی! وزارتخانه شما عریض و طویل است. ما سؤال می‌کنیم شما هم باید جواب دهید. بنابراین با اتفاق صبح امروز باید حتما استیضاح انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات بازنشستگان در کشور عنوان کرد: بازنشستگان در حال حاضر در شرایط سختی به سر می‌برند. قرار بود در قشر بازنشستگان همسان سازی اتفاق بیفتد که این اتفاق نیفتاد.

خجسته عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد مردم ناامید می‌شود و برای قشر بازنشستگان هم برنامه‌ریزی درستی در شرایط فعلی نشده است.

وی خطاب به وزیر کار گفت: شما مسئول بازنشستگان هستید چه کاری برای آنها انجام دادید، آیا شرایط کارگران و بازنشستگان متناسب با وضعیت گرانی‌ها و افزایش نرخ دلار بوده است؟

خجسته گفت: متاسفانه در دوره ریاست وزیر کار آسیب‌های اجتماعی مرتفع نشد. آقای وزیر! توضیح دهید که چه اقداماتی در خصوص مرتفع شدن آسیب‌های اجتماعی انجام دادید.

وی تصریح کرد: ما در دوره مدیریتی آقای ربیعی شاهد واردات بی‌رویه گوشی بوده‌ایم. 10 هزار گوشی وارد بازار شده به چه حقی این کار را کردید؟ مگر شما وزارت  بازرگانی هستید؟

خجسته یادآور شد: عدم برنامه‌ریزی عملی برای شرکت هلدینگ‌های بزرگ و همچنین عدم عملکرد صحیح  در صندوق بازنشستگان یکی از ابرچالش‌های اساسی در کشور تبدیل شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز در معرض یک اتفاق بزرگ هستیم. نگویید مجلس معامله گر است. امروز باید استیضاح تعیین تکلیف شود و مجلس هم این قدرت را دارد.
منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *