جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

موضع آلمان درباره تجارت با ایران

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب: 632297
اتاق بازرگانی آلمان با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های آلمانی از ترس تحریم‌های آمریکا از تجارت با ایران عقب‌نشینی می‌کنند خواستار راه‌حل به‌موقعی برای این مسئله شد.
موضع آلمان درباره تجارت با ایران
به گزارش جهان نيوز، روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان در مطلبی نوشت: موضع سخت آمریکا در قبال ایران به‌صورت روزافزون به معضلی برای شرکت‌های آلمانی در مناسبات تجاری با ایران و مسئله‌ای برای اقتصاد آلمان تبدیل می‌شود.

"فولکر ترایر"، مدیر تجارت خارجی اتاق بازرگانی آلمان (DIHK) در این باره در مصاحبه‌ای با یک رسانه آلمانی اظهار داشت که در پنج‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ صادرات آلمان حدود ۴ درصد کاهش داشته و این روند همچنان ادامه دارد، این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ میزان صادرات آلمان حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به‌گفته این مقام اقتصادی در آلمان حدود ۱۲۰ شرکت آلمانی در سال‌های اخیر دفاتر نمایندگی خود را در ایران باز کرده‌اند که البته در حال حاضر بسیاری از آن‌ها از این عرصه عقب‌نشینی می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه می‌خروج یکجانبه کشورش از توافق بین المللی هسته‌ای با ایران را اعلام کرد و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران در دستور کار قرار داد.

در شب سه‌شنبه تحریم‌های در حالت تعلیق آمریکا علیه ایران مجدداً به‌اجرا در می‌آیند.

اولاً ایالات متحده می‌خواهد شرایطی را ایجاد کند که ایران نتواند به دلار آمریکا هیچ دسترسی داشته باشد و نتواند با طلا و فلزات گرانبها تجارت کند. همچنین از تجارت فلزات خاص و مواد خام و نرم‌افزار صنعتی با ایران هم باید جلوگیری شود.

۹۰ روز بعد هم در ماه نوامبر تحریم‌های دیگری علیه ایران اعمال می‌شود که با کمک آن واردات نفتی دیگر کشور‌ها از ایران به صفر کاهش می‌یابد. هم‌زمان آمریکا می‌خواهد پرداخت‌های بین المللی به ایران را متوقف کند.

مدیر تجارت خارجی اتاق بازرگانی آلمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که حتی شرکت‌هایی که مستقیماً تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده قرار نگرفته‌اند از جمله شرکت‌هایی که مبادلات تجاری با آمریکا نداشته و یا در زمینه مراقبت‌های بهداشتی فعال هستند هم اخیراً قادر به یافتن بانک‌هایی نیستند تا مبادلات تجاری خود با ایران را از طریق آن انجام دهند. اگر یک راه‌حل به‌موقع برای این اوضاع در نظر گرفته نشود این نگرانی وجود دارد که تجارت با ایران کاملاً متوقف شده و اقتصاد آلمان کاملاً از عرصه تجارت با تهران عقب‌نشینی کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *