دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

پشت پرده بند‌های تکان‌دهنده قرارداد تیام

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 629853
مدیربرنامه تیام، چهارشنبه شب گذشته در شرایطی به ایران آمد که خودش می‌داند در قرارداد جدید تیام با یکی از لیگ‌های اطراف خلیج‌فارس، احتمالا دیگر مدیربرنامه این بازیکن نخواهد بود اما شرمن آلمانی به این خاطر آمده که تکلیف فسخ قرارداد تیام با استقلال را مشخص کند.
پشت پرده بند‌های تکان‌دهنده قرارداد تیام
به گزارش جهان نيوز، در قرارداد تیام با استقلال، ۳ بند فسخ وجود دارد. اولی را همه می‌دانند: «جدایی در صورت پرداخت ۲۰۰ هزار دلار در انتهای فصل ۹۷- ۹۶». دومی را مدیران قبلی استقلال و سرمربی این تیم می‌دانند: «جدایی در صورت تغییر سرمربی در پایان فصل ۹۷- ۹۶» روزی که استقلال با تیام امضا کرد، هنوز دوران خوب شفر با این تیم شروع نشده بود.

یعنی اگر شفر می‌رفت، تیام هم به راحتی جدا می‌شد. سومی را شاید افتخاری هم که این قرارداد را امضا کرده، نداند! یک بند عجیب: در صورتی که تیام پیشنهادی زیر ۴۰۰ هزار دلار داشته باشد، می‌تواند بدون پرداخت هیچ مبلغی در پایان نیم‌فصل دوم ۹۷- ۹۶ از استقلال جدا شود! بندهای ترکمانچای هنوز تمام نشده.

تیام بابت نیم‌فصل گذشته ۳۶۰ هزار دلار از استقلال گرفته. مبلغ قرارداد مشروط او برای فصل بعد ۶۰۰ هزار دلار است اما این قرارداد هر ۶ ماه یکبار باید تمدید ‌شود یعنی اگر همین حالا تیام به استقلال برگردد، همه این ماجراهای ملال‌آور در تعطیلات نیم‌فصل جدید تکرار خواهد شد و دوباره استقلال باید با تیام به توافق برسد!
 
بلافاصله بعد از پایان فصل گذشته، تیام برای عقد قرارداد با یک باشگاه کویتی به این کشور رفت. این اتفاق چند روزی به اخبار مهم رسانه‌های ایرانی تبدیل شد اما بعد از یک هفته خبر رسید که تیام در تست پزشکی باشگاه کویتی قبول نشده.

به نقل از یک منبع آگاه شنیده می‌شود تیام به باشگاه مورد نظر پیشنهاد داده بود که ۳۹۹ هزار دلار (زیر ۴۰۰ هزار دلار) با او قرارداد رسمی امضا کنند و باقی مبلغ قراردادش را به روش دیگری در اختیار او قرار بدهند تا او بتواند بدون پرداخت پول به استقلال از ایران برود اما باشگاه کویتی در نهایت این پیشنهاد را نپذیرفت.

مدیربرنامه تیام، چهارشنبه شب گذشته در شرایطی به ایران آمد که خودش می‌داند در قرارداد جدید تیام با یکی از لیگ‌های اطراف خلیج‌فارس، احتمالا دیگر مدیربرنامه این بازیکن نخواهد بود اما شرمن آلمانی به این خاطر آمده که تکلیف فسخ قرارداد تیام با استقلال را مشخص کند.

مهاجم سنگالی اما نمی‌خواهد نام باشگاه جدیدش را اعلام کند. او فقط قصد دارد ۲۰۰ هزار دلار به استقلال پرداخت کند و طبق روال قانونی از جمع آبی‌های پایتخت جدا شود، اما باشگاه استقلال می‌گوید که همه بندهای قرارداد تیام تا انتهای فصل گذشته اعتبار داشته و حالا این زمان گذشته است.

باشگاه استقلال می‌داند که با این وضعیت، تیام برای تیم شفر، بازیکن نمی‌شود و به همین خاطر می‌خواهد بابت جدایی تیام خیلی بیشتر از ۲۰۰ هزار دلار به دست آورد. از نگاه طرف ایرانی تنها چاره برای تیام، معرفی تیم جدیدش و مذاکره بین دو باشگاه خواهد بود.

در این مورد روایت‌های دیگری هم شنیده می‌شود. مثلا اینکه مدیربرنامه جدید تیام یک ایجنت ایرانی پرسابقه است! حتی شائبه‌هایی وجود دارد که تیام از طریق یک بازیکن ایرانی با این مدیربرنامه آشنا شده. قرارداد تیام باید در ابعاد بزرگ چاپ و روی دیوار اتاق مدیرعامل باشگاه استقلال به عنوان سند بی‌کفایتی مدیران ورزشی این روزگار نصب شود.

منبع: جهان صنعت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *