سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

افت ۱۰۰ میلیارد دلاری ارزش سهام فیس‌بوک

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 629843
سهام شرکت فیس‌بوک روز پنجشنبه بدترین افت روزانه را در تاریخ بازار سهام آمریکا به ثبت رساند. روز پنجشنبه سهام فیس‌بوک پس از انتشار گزارش بسیار ضعیف چهار ماهه با بیشترین افت قیمت روزانه سهم در تاریخ بازار سهام آمریکا مواجه شد.
افت ۱۰۰ میلیارد دلاری ارزش سهام فیس‌بوک
به گزارش جهان نيوز،  هیچ شرکتی تا به حال در تاریخ فعالیت بازارهای سهام آمریکا، افت 100 بیلیون دلاری ارزش معاملات را در یک روز معاملاتی تجربه نکرده است. سهام شرکت فیس‌بوک روز پنجشنبه بدترین افت روزانه را در تاریخ بازار سهام آمریکا به ثبت رساند.

روز پنجشنبه سهام فیس‌بوک پس از انتشار گزارش بسیار ضعیف چهار ماهه با بیشترین افت قیمت روزانه سهم در تاریخ بازار سهام آمریکا مواجه شد.

ارزش بازار این غول رسانه اجتماعی با افت بیش از 119 میلیارد دلاری به 510 میلیارد دلار رسید و قیمت هر سهم این شرکت 19 درصد افت کرد.

پس از اتمام معاملات روز چهارشنبه، ارزش بازار این شرکت برابر با 630 بیلیون دلار اعلام شده بود در حالی که در روز بعدی، ارزش بازار این شرکت افت بسیار شدیدی را تجربه کرد. هیچ شرکتی تا به حال در تاریخ فعالیت بازارهای سهام آمریکا، افت 100 بیلیون دلاری ارزش معاملات را در یک روز معاملاتی تجربه نکرده است.

تنها سهام شرکت اینتل در سال 2000 میلادی با افت 90 میلیارد دلاری و مایکروسافت نیر در همان سال با افت 80 میلیارد دلاری در یک روز معاملاتی مواجه شده بود.

از دیگر شرکت‌هایی که در یک روز معاملاتی افت سنگینی را تجربه کردند می‌توان به افت سهام شرکت اپل در سال 2013 میلادی که بالغ بر 6/59 میلیارد دلار گزارش شده بود و افت سهام شرکت اکسون موبیل در سال 2008 میلادی که در یک روز معاملاتی 5/52 میلیارد دلار افت کرده بود، اشاره داشت‌ اما سهام فیس‌بوک پس از اینکه در روز پنجشنبه گزارش بسیار ضعیف خود را منتشر کرد، افت شدیدی را متحمل شد. کاهش میزان درآمد فیس‌بوک در پی گزارش چهار ماهه دوم این شرکت در پی کاهش میزان کاربران فعال در این شبکه اجتماعی روی داد.

شرکت فیس‌بوک پس از اینکه با عملکرد بسیار منفی سهام خود در بازار مواجه شد با اعلام بیانیه‌ای افزود: انتظار می‌رود که در نیمه‌دوم سال درآمد شرکت با افزایش مواجه شود‌ اما این بیانیه نیز کمکی به افزایش قیمت سهام این شرکت نکرد.

رشد بورس‌های دنیا
با توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای مذاکره و پایان دادن جنگ تجاری، بازارهای بورس در اکثر کشورهای دنیا سبزپوش شد، اما بسیاری از اقتصاددانان به این مذاکره خوش‌بین نیستند.

روز گذشته بازارهای بورس آسیا به دلیل توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای مذاکره درباره کاهش موانع تعرفه‌های تجاری تا حدودی افزایش یافت، با وجود این، نگرانی‌های موجود درباره چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان، هنوز سرمایه‌گذاران را حساس و نگران کرده است.

هشداری دیگری درباره کاهش رشد سود شرکت فیس‌بوک بود که روز گذشته ارزش سهام این شرکت ۲۴ درصد کاهش یافت، این مساله نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در فصل جاری ایجاد کرده است. سازندگان خودرو نظیر ژنرال‌موتورز، فورد، فیات پیش‌بینی‌های درآمدی خود را برای سال آینده با این فرض که نگرانی‌های جنگ تجاری به سختی پایان می‌پذیرد، کاهش داده‌اند.

علاوه بر این بررسی‌ها و نظرخواهی‌های رویترز از اقتصاددانان نشان داد که محافظه‌کاری‌های تجاری تاثیر بسیار زیادی در رشد اقتصاد جهانی در سال آینده خواهد داشت؛ بیش از ۷۵ درصد این اقتصاددانان به اثرات منفی جنگ تعرفه‌ای تاکید داشتند.

روز گذشته شاخص‌های MSCI و سهام آسیاپاسیفیک یک دهم درصد رشد داشتند. مت سیمپسون تحلیلگر ارشد در موسسه تحقیقاتی سنگاپور اعلام کرد: در این میان، برخی بازارها از این ناامنی تجاری و جنگ تعرفه‌ای سود می‌برند.

افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در انگلیس
حجم سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خارجی در انگلیس تا پایان سال ۲۰۱۷ به 564/1 تریلیون پوند رسید. به گزارش رویترز، علی رغم آن که رشد سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در انگلیس به کمترین حد خود در هشت سال اخیر رسیده است اما هنوز تا پایان سال ۲۰۱۷ این رشد ادامه داشته است.

عملکرد مالی سال ۲۰۱۷ از آنجا حائز اهمیت است که نخستین سال پس از رای مردم این کشور به ترک اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. دفتر ملی آمار انگلیس در همین رابطه اعلام کرد که حجم سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خارجی انگلیس تا پایان سال ۲۰۱۷ به 564/1 تریلیون پوند رسیده است که ۱۲ میلیارد پوند بیشتر از سال ۲۰۱۶ است. به گفته این دفتر، رشد سرمایه‌گذاری خارجی در انگلیس تفاوت چندانی با سال‌های قبل از رای به برگزیت یعنی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ندارد.

بر اساس این گزارش، عدم قطعیت نتایج مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مارس سال آینده باعث کند شدن رشد سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور شده است.

با این حال کاهش ارزش پوند در دوره پس از رفراندوم باعث افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری شده است. دفتر ملی آمار انگلیس همچنین اعلام کرد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱، شرکت‌های انگلیسی شاهد افزایش جذب سرمایه‌گذاری خالص خارجی بوده‌اند که خود ناشی از افزایش بهای نفت و مواد اولیه خام در بازارهای جهانی بوده است. جریانات سرمایه‌ای یکی از اصلی‌ترین اجزای حساب جاری انگلیس را تشکیل می‌دهد.

منبع: جهان صنعت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *