پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

امام رضا(ع) الگویی بی نظیر برای شیعه و سنی

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 628826
شخصیت امام رضا (ع ) دارای ابعاد اخلاقی بسیاری است که می‌تواند سیره عملی بسیاری از مردم و حکمرانان باشد.
امام رضا(ع) الگویی بی نظیر برای شیعه و سنی
به گزارش جهان نيوز، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالصالح شمس اللهی کارشناس علوم قرآنی درباره ابعاد شخصیتی حضرت امام رضا(ع) گفت: شخصیت امام رضا (ع ) دارای ابعاد اخلاقی بسیاری است که می‌تواند سیره عملی بسیاری از مردم و حکمرانان باشد.

وی در همین راستا افزود: حضرت در زمان ولیعهدی رو به مامون می فرمایند فکر نکن که در حق ما لطف کرده‌ای چون در زمانی که مدینه بودم عزیزترین مردم و در آرامش بودم و اگر اراده کنم ثروت‌های عالم به دست من است.

شمس الهی  اظهار کرد: وقتی امام رضا(ع) از مدینه به سمت نیشابور خارج شدند به خانواده و اهل بیت خویش فرمود بر من گریه کنید. حضرت زمانی که به نیشابور می‌رسند در یکی از نقاط، حدیث معتبر و ارزشمند متواتر را برای همگان در تاریخ ثبت می‌کنند یعنی در سخت ترین شرایط نیز حضرت دست از تبلیغ دین برنمی‌دارند و اهل سیاست و روشنگری باید بدانند که ایشان با وجود شرایط سخت که مامون با برگزاری مراسمات مختلف با ترکیبی از دانشمندان ادیان مختلف در جهت مغلوب کردن حضرت برآمده ، با وعده خدا وارد مناظره شدند و تمام بزرگان ادیان را شکست دادند.

وی ادامه داد: اهل اخلاق، سلوک و عرفان باید از حضرت امام رضا(ع) درس بگیرند. مامون برای امام نقشه کشید و ایشان را برای نماز باران در خشکسالی فرستاد تا باران نیاید و ایشان رسوا شود اما حضرت به دستور خدا ایمان داشتند و می دانستند دعایشان می شود که همینطور هم شد و باران با دعا و نماز ایشان نازل شد.

شمس اللهی خاطرنشان کرد: این شخصیت حضرت امام رضا(ع) است که هر طایفه و سنی می‌توانند از سیره ایشان درس گرفته، برداشتی کنند و هر فردی توشه و بهره‌ای برای خود ببرد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *