جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۷۶
اظهارات جدید لاریجانی درباره ناکارآمدی برجام

ناگفته های از چند سال مذاکره با آمریکا/ همه راه‌های ممکن را در دیپلماسی طی کردیم/ بابرجام در حوزه بانکی و نفتی دستاوردی نداشتیم/ نمی‌دانیم ادامه مسیر در برجام چه نتیجه‌ای خواهد داشت؛ اما این مسیر را ادامه می‌دهیم

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 628671
رئیس مجلس با بیان اینکه چالش‌های حوزه اقتصادی ربطی به سر و صدای آقای ترامپ ندارد، گفت: پس از برجام در حوزه بانکی و نفتی دستاوردی شاهد نبودیم.
ناگفته های از چند سال مذاکره با آمریکا/ همه راه‌های ممکن را در دیپلماسی طی کردیم/ بابرجام در حوزه بانکی و نفتی دستاوردی نداشتیم/ نمی‌دانیم ادامه مسیر در برجام چه نتیجه‌ای خواهد داشت؛ اما این مسیر را ادامه می‌دهیم
به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و خارج از کشور که عصر امروز در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در دوره اخیری که آقای ظریف سکانداری تیم دیپلماسی کشور را بر عهده داشت وضعیت وزارت خارجه خوب و حرفه‌ای بود.

وی افزود:شرایط پر فراز و نشیبی در حوزه دیپلماسی کشور داشتیم اما توانستیم یک سامان‌بخشی در وزارت خارجه داشته باشیم تحلیل‌هایی هم که در وزارت خارجه تدوین می‌‌شود هوشمندانه و با درک درستی از واقعیت انجام می‌شود. از این جهت باید از تیم دیپلماسی کشور تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:در شرایط فعلی قدری وضعیت ما متفاوت‌تر شده است برخی مسائل را روز گذشته رهبر معظم انقلاب به صورت کلی بیان کردند امروز هم رئیس‌جمهور شرایط دیپلماسی را از منظر دیگری بیان کرد.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: باید برای ما روشن باشد که ما همه راه‌های ممکن را در دیپلماسی طی کردیم که البته این راه‌ها را طی کردیم تا فشاری بر مردم وارد نشود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: به خوبی می‌دانیم که در تاریخ گذشته ایران به ندرت با آمریکا گفت‌وگومی‌کرد و البته دلایلی هم داشت اگر هم گفت‌وگویی داشتیم به صورت کوتاه‌مدت و در برخی مسائل منطقه‌ای بود.

لاریجانی در ادامه همین مطلب عنوان کرد: ولی در زمان دو ساله روی موضوع گفت‌وگو با آمریکا بحث جدی شد و به این نتیجه رسیدیم که باید مذاکرات انجام شود.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد:‌بحث ما با آمریکایی‌ها از دو سال قبل شروع شد آن هم با وساطت سلطان قابوس که طی تماسی اصرار داشت که ما با آمریکا مذاکره کنیم و این مسئله در ایران مورد بحث قرار گرفت، بعضی‌ها هم با این موضوع مخالفت داشتند اما در کل قبول داشتیم که این مذاکرات انجام شود اما شرط‌مان این بود که طرف مقابل غنی‌سازی در ایران را بپذیرد.

لاریجانی ادامه داد: پس از این مسئله سلطان قابوس نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت مبنی بر اینکه ما با اوباما صحبت کردیم و شرایط را قبول دارد باز هم در این رابطه مباحثی در داخل کشور مطرح شد و بر این اساس عنوان شد با اینکه سلطان قابوس مورد اعتماد ما است و نقش مثبتی هم تا کنون داشته است اما مقامات اصلی آمریکا باید نامه روشنی برای ما بنویسند.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: پس از آن اوباما نامه‌ای به رهبری نوشت و در آن قید شد که ما غنی‌سازی ایران را قبول داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مذاکرات پس از آن به دور جدید ریاست جمهوری یعنی آقای روحانی خورد و این مسئله جدی‌تر دنبال شد و طی آن چند جلسه در شورای هسته‌ای تشکیل شد که طی آن آقای ظریف با همتایان خود گفت‌وگوهایی داشت و بر این اساس مذاکرات جلو رفت.

لاریجانی همچنین یادآور شد: در مجموع این مذاکرات به یک جای مشخصی رسید که نشان داد ایران این ظرفیت را دارد که با حفظ مسائل هسته‌ای خود مانع زورگویی و فشار به مردمش شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد:‌ بر این اساس گفت‌وگوی ایران و آمریکا بسیار نزدیک شد و به قدری گفت‌وگوی جان‌دان و جواد گسترده و نزدیک شد در نتیجه ایران صادقانه به تعهدات خود عمل کرد اما آنها از همان ابتدا هم این توافقنامه را با تعلل آغاز کردند تا اینکه مرحله به این موجود جدید (ترامپ) رسید و نهایتاً از برجام خارج شد!

وی همچنین یادآور شد: بنابر این این مسیر را ایران را با هدفی دنبال کرد که دانش هسته‌ای شروع و همه راستی‌آزمایی‌های آژانس گویای این بود که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: اروپایی‌ها وقتی گفتند که گرچه ایران حق دارد از برجام خارج شود از ایران خواستند که زمانی بگذارد تا این مسئله ساماندهی شود تا از این طریق موضوع هسته‌ای زنده بماند البته در این موضوع تردید وجود داشت اما نهایتاً تصمیم بر این شد که این مسیر طی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مبنای ما برای ادامه راه این بود که نگذاریم به معیشت و اقتصاد مردم فشار وارد شود البته نقدهایی هم در این میان وجود داشت که چرا ادامه می‌دهید و بر اساس توافقنامه ایران باید پس از خروج آمریکا از برجام  خارج می‌شد. البته راست هم می‌گفتند ایران می‌توانست خارج شود اما ما می‌خواستیم تا جایی که می‌شود این موضوع با تعامل پیش برود و مردم ایران تحت فشار اقتصادی قرار نگیرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نمی‌دانیم ادامه مسیر در برجام چه نتیجه‌ای خواهد داشت و به چه سرانجامی برسیم اما این مسیر را ادامه می‌دهیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه تمام تلاشمان در کشور این بود که دستاورد هسته‌ایمان محفوظ بماند گفت:‌سعی بر این بوده است که این فناوری نو در کشور حرکت رو به جلویی داشته باشد و ضمن آن فشار اقتصادی به مردم وارد نشود.

رئیس قوه مقننه همچنین با طرح این سوال که حال در ادامه چه مسیری را پیش رو داریم گفت: این هدفگذاری‌ها روزهای پایانی خود را می‌گذراند و هر چند اروپایی‌ها روی کلیات بحث می‌کنند اما اینکه مباحث بانکی چقدر محقق شده است ما هنوز دستاوردی در این زمینه نمی‌بینیم در حوزه نفت هم به دستاورد روشنی دست پیدا نکرده‌ایم البته در حوزه غیربانکی هم هنوز مشخص نیست چه اتفاقاتی بیفتد اما باید راه خود را مشخص کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های بخش موشکی واقعاً چشمگیر و ارزشمند است گفت: طرف مقابل دیگر نمی‌تواند اکنون زبان تهدیدآمیز جنگی داشته باشد در واقع این توانمندی دفاعی باعث صیانت از ایران شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی و خیل عظیمی از افراد متخصص برای گشایش اقتصادی در کشور عنوان کرد: متأسفانه به طور طبیعی ادارات به سهل‌گری روی می‌آورند ، وضع ما اینگونه است که تا مضطر نشویم به سمت تولیدات داخلی نمی‌رویم.

وی همچنین تصریح کرد: چالش‌هایی در حوزه اقتصادی داریم که ربطی به سر و صدای آقای ترامپ ندارد به عنوان مثال مشکلات صندوق‌های اعتباری به مرور زمان به وجود آمدند که اگر ساماندهی نشوند ظرف مدت 10 سال آینده 50 درصد بودجه عمومی کشور صرف آنها خواهد شد و یا وضع بانک‌ها هم تماماً‌ مشکلات درونی دارند وقتی نرخ سود روی 20 درصد است این مشکلات درونی بانک‌ها را می‌رساند لذا به تولید هم لطمه می‌خورد.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: نقدینگی 1500 میلیاردی هم ربطی به مسائل هسته‌ای و ترامپ ندارد بلکه اشکالات درونی اقتصاد ما است و البته هم این مشکل مزمن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روش‌های غلطی وجود داشته که عالمانه نبوده و بر این اساس این دو  موضوع به هم گره خورده است گفت: گاهی هیاهو می‌کنند که اقتصاد ایران دچار تشنج شده است خیر اینگونه نیست این‌ها به مسائل درونی مرتبط است زمانی که رشد نقدینگی ظرف 5 سال سه برابر می‌شود، می‌بینیم که در کشور مقابل یعنی آمریکا این موضوع ظرف این مدت تنها 30 درصد بوده است. بنابر این ربطی به دیپلماسی و صحنه بین‌المللی ندارد.

وی با یادآوری این مسئله که این همه مشکلات اقتصاد را ناشی از مسائل بیرونی ببینیم در نتیجه آن را علاج نمی‌کنیم و ضمن آن حریف را خیلی قدر می‌‌خوانیم،‌گفت: ما اکنون وارد دوره بازسازی اقتصادی ایران شدیم که باید تمام توجه‌مان به درون باشد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ما باید به آوردهای درونی خود توجه کنیم، گفت: راهی که پیش روی ماست در واقع دوره بازسازی درونی اقتصادی ملی است که باید زمینه را برای ورود افراد آگاه فراهم کنیم. البته این به این معنا نیست که از وضعیت خارجی استفاده نکنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با طرح این سوال که نتیجه این دوره چه خواهد بود و چه شرایطی روبه‌رو است گفت:‌نمی‌گویم این دوره، دوره ساده‌ای است اما اگر با برنامه جلو برویم و با همه تلاش‌هایمان در صحنه بین‌المللی پیش برویم ایران در جهشی در جایگاه اقتصادی پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دورنمای مثبتی برای اقتصاد ایران در این سال خواهیم دید،‌گفت: اگر به جای نیشگون‌های سیاسی به سمت پیشرفت اقتصاد حرکت کنیم در این نتیجه ما شاهد دورنمای مثبت در حوزه اقتصادی کشور خواهیم بود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح مشکلات موجود در عرصه منطقه‌ای عنوان کرد: در این سال‌ها محور حرکت ایران مسائلی بوده که مربوط به رفع تروریسم بوده است.

وی افزود: گر چه از ابتدا مسائل سوریه رخ داده است اما ما توصیه می‌کردیم که از طریق گفت‌وگوهای سیاسی این مسئله رفع شود چرا که ما ناامنی در منطقه را برای امنیت خودمان هم مضر می‌دیدیم.

وی با بیان اینکه اگر کشورهای منطقه دچار فروپاشی شوند روی کشور ما هم تأثیرگذار خواهد بود،‌گفت: یک غفلت مسئله مریوان را نشان می‌دهد اشکال کار کجاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا ادامه د اد: سپاه در شمال‌غرب و جنوب‌شرق کشور مستقر شده است و به خوبی عمل می‌کند و نمی‌گذارد که دشمن حرکتی داشته باشد.

وی ادامه داد: ضربه‌ای که ایران به تروریست‌ها زد آسایشی درون کشور به وجود آورد و در واقع به کمک سپاه پاسداران در خارج از مرزها به حساب آنها رسیدیم.

لاریجانی ادامه داد: امروز در عرصه بین‌المللی گروهی مسئله‌ساز شده‌اند مانند اسرائیلی‌ها که در این زمینه فعال هستند که بر اساس آمارهایی که به دست آوردیم می‌گفتند به جبهه‌النصره هم کمک‌هایی کرده‌اند و می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین یک آتش‌بازی جدید است گفت: رفتار ایران در این رابطه از یک بضانتی ؟؟؟برخوردار بود در حوزه بین‌المللی هم با رفتار کنونی آمریکا ما در واقع یک جهالت بین‌المللی را طی می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تبعاً در مسئله هسته‌ای طبق معاهده مشخص جلو می‌رویم بنابر این نباید انتظار داشته باشند که در ازای توافق انجام شده که ما به تعهدات‌مان عمل می‌کنیم از منافع آن استفاده نکنیم.

لاریجانی با تأکید بر لزوم تفاهم بین کشورهای همسایه در شرایط کنونی منطقه خاطرنشان کرد: در واقع در بخش حقوق بشر هم باید بحث‌های دوجانبه سامان بیابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابو
Iran, Islamic Republic of
وقتی برای برجام مجلس شورای اسلامی بیست دقیقه وقت میگذارد نتیجه اش بهتر از این نمیشود مثل شطرنج بازی که اول مهره را حرکت میدهد بعد فکر میکند .
مرگ بر آمریکا
Netherlands
انسان منصف با توجه به نتایج خود در پیش خود و خدایش اعتراف می کند که نتوانست ( دربهترین حالت ) و می رود.
Iran, Islamic Republic of
از هر شش اختراع دنیا پنج تاش توسط امریکاییها انجام شده. یعنی اگه مخترعین اونها نبودن تو الان نه برق داشتی نه ماشین و نه میتونستی چنین ابزاری داشتت باشی که از توی خونه بگی مرگ بر امریکا و همه ببینن
پس بفهم که قابل احترام ترین کشور دنیاست و شما به لحاظ تاریخی هم میتوانی مطالعه کنی و ببینی مورگان شوستر با ما بوده یا روسهای گلستان و ترکمانچای!
اگر عرضه داری توی این وضعیت کار مفیدی انجام بده که از فشار تحریمها کم کنه وگرنه یه عمر مرگ بر امریکا بگی یه تار مو از کله ترامپ کم نمیشه.
هاشمی : مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر سیاستمداران شیطان صفت آن نه دانشمندان
Iran, Islamic Republic of
تو هم مثل خیلی از عوام فکر میکنی مخترع برق ادیسون آمریکائی است
در حالی که او لامپ رشته ای را اختراع کرد و با برق آن را روشن کرد
ولی چون اولین استفاده برق در ایران برای روشنائی بود و لامپ اختراع ادیسون بود این انطباق برق با روشنائی باعث جا افتادن این باور غلط شد
از این گذشته جامعه علمی آمریکا محترم است مثل همه کشورهای دیگر
مرگ بر آمریکا گفتن ما یعنی مرگ بر سیاستهای شیطانی و استعماری آمریکا
و این چیزی است که شما بنا ندارید آن را بفهمید
Iran, Islamic Republic of
هزاران هزار مرگ بر امریکا .
Netherlands
بحث در مورد افرادی بود که در بیست دقیقه خیلی چیز ها را به دشمن تحویل دادند اما پس از نزدیک به چهل سال میز و صندی را به دوستان جوانان تحویل نمی دهند.
...
مرگ بر آمریکا
Netherlands
با سلام و تشکر از توجه شما .در خلاء آمار اقعی و در کنار تبلیغات هالیودی هنوز قضاوت غیر ممکن نیست. البته کلام شما نشان از آشنائی با مطالعه دارد و لذا ببینید که یانکی ها بیش از چهاصد و هفتاد معاهده با بومیان آن قاره را یکجانبه نقض کردند همچنان که معاهده پاریس را. در همین لحظه کشور سرسبز و پرآب سوند که شمال آن مطمئنا بیش از دویست کیلومتر بالای خط استواست در آتش می سوزد و آنش نشانهای آلمان و فرانسه و دانمارک و لهستان برای کمک اعزام شده اند. حدس بزنید و بعد مطالعه کنید که کشوری که بیشترین آلودگی را در جهان تولید می کند و رئیس جمهورش معاهده پاریس را پاره کرد کیست و کجاست. بیشترین انبار اسلحه اتمی و هیدروؤنی و شیمیائی و میکروبی متعلق به کدام کشور است؟ کدام کشور است که بیش از چهار هزار پایگاه نظامی رسمی در دنیا دارد؟ فقط در اطراف ایران خودمان هزار ها و در افغانستان امروز در مقایسه با قبل از دخالت نظامی آنان در بیست سال پیش مواد مخدر تولید می شود. تنها کشوری که بمب اتم استفاده کرده کدام است و مطالعه کنید خواهید دید که حتی ضرورتی برای کشتار حدود نیم ملیون و تاثیرات هفتاد ساله تا کنون ، ضرورتی نداشته و تنها بر اساس نمایش قدرت و زهر چشم گیری بوده . در آنجائی که مرگشان باید باد ، اغلب دانشمندان متعلق به آموزش و پرورش دیگر کشورها بوده و هستند. نامها بزرگ را همه می دانند و کوچکترها : هیچ دانشگاهی نیست که استاد ایرانی نداشته باشد.
بلحاظ پیری و لذا خستگی مجبورم که متوقف شوم خواهید بخشید.اگر لازم باشد متفکران غرب را معرفی می کنم که می دانند و می گویند که جنگ بر سر ارزشهاست ( البته ارزشهای ما و ضد ارزشها آنان)
منتظر نتایج تخقیقات شما و التماس دعا
بیژن
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
اولا آمریکا را مهاجرین ساختن از ۱۰ تا آمریکایی نابغه ۷ تاش از مهاجرینن ثانیا مرگ بر صدام کار صدامو ساخت مرگ بر آمریکا هم کار آمریکارو میسازه
Iran, Islamic Republic of
.... تاریخ همین ده پانزده سال اخیر را اگر یک بار بخوانیم این طوری قاطی و بی منطق حرف نمیزنیم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی 2258 ، علت اینکه غرب تونست این کشفیات رو انجام بده ، کپی کاری از رو دست دانشمندان مسلمان بود با این تفاوت که ما زکات علممونو دادیم و اونا بهره مند شدند ولی اونها همه چی رو به انحصاار خودشون درآوردن ، ما کمک کردیم تا اونها از تاریکی و جهالت تاریخیشون که خودشونم بهش معترفن دربیان ولی اونا تلاش کردن تا مسلمین رو به تاریکی فرو ببرن .
در تاریخ، امریکایی ها هیچوقت با ما نبودن ( ما بمعنای مردم ) ممکن هست با حاکمان سر و سری داشته باشند ولی همیشه به ضرر ملت ها عمل می کرده اند ، بد نیست تاریخ رو دوباره نگاه کنی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا کدوم علم رو دادین؟
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
معلومه که از تاریخ پیدایش امریکا کاملا بی اطلاعی . بهتر است در این زمینه مطالعاتی انجام دهی .یکی از کتابهای جدید در این زمینه< مامردم.......داستان امریکا> نوشته لنوهیوبرمن است که میتواند براتون مفید باشه
Iran, Islamic Republic of
2258 عزیز اینم میگم که اطلاعاتت بره بالاتر
این کامپیوتری که الان باهاش کار می کنی حاصل پروژه ای باسم الگوریتمه که این الگوریتم پایه اصلی ساخت اون هست .
این مطلب از ویکی پدیاست (واژه الگوریتم از نام ریاضیدان و ستاره‌شناس و جغرافی‌دان نامی ایرانی، ابوجعفر محمد بن موسی خوارزمی (الخوارزمی)، گرفته شده‌است،) . از نام خوارزمی گرفته شده چون مخترعش خوارزمی بوده . پس لطفا اگه واقعا ایرانی هستی ، ارزش و منزلت کشورت رو پایین نیار
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بنده اضافه کنم
نام درس جبر در دبیرستان که به زبان انگلیسی می گویند
اَلجِبرا algebra
همان نام جبر عربی است یعنی اَلجَبر
و آن حاصل کار ریاضیدانهای ایرانی مسلمان مانند
غیاث الدین جمشید کاشانی
خوارزمی
خیام و دیگران است
یا الکل را که زکریای رازی مسلمان کشف کرد و چون در شهر ری زندگی می کرد او را رازی می گفتند
در عربی و انگلیسی الکهول می گویند

االبته در آن روزگار اروپا و آمریکا در توحش به سر می برد
و اروپا اسیر کلیسا و دادگاههای تفتیش عقاید بود و اجازه رشد علمی به کسی نمی دادند
در آن زمان نظامیه های جهان اسلام که حکم دانشگاههای مهم را داشتند فعال بودند
نِظامیه نام مدارسی است که در زمان سلجوقیان برای آموزش علوم و فنون روز در شهرهای بزرگ آن دوره؛ بغداد، نیشابور، آمل، قاهره و اصفهان و بلخ و هرات تأسیس شد.
و به نام موسس آن خواجه نظام الملک به " نظامیه" نامیده شد
شیمی فیزیک ریاضی نجوم و خیلی از علوم دیگر را غربیها آمدند در کشورهای اسلامی یاد گرفتند و به کشورهای خود بردند
البته این موضوع داستان های غم انگیزی دارد که چرا آنها پیشرفت کردند و ما عقب ماندیم که علت عقب ماندگی ما حکومت های فاسد و غارت منابع ما توسط اروپائیان و استفاده از آن برای سرمایه گذاری در انقلاب صنعتی بود
بزرگوار ، اگر اطلاعات از گذشته تاریخی ندارید ، زمان حال را واکاوی کنید ، چند صباحی ایران در بعض علوم چون هسته ای و نانو ووو در حال پیشرفت بود که با هزار کلک و بهانه و تهدید و تحریم مانع شدند و میشوند ، و برای پیشرفت علمی چاله های زیادی ایجاد کردند و از این دست چاله ها در سالهای متمادی توسط نظام مستکبر و سلطه جو و بی کفایتی و دنیاطلبی و اشرافی گری سران ! به تواتر بود و هست ، جدا از اینکه دزدان دستاوردهای علمی قهاری هستند حتی به خودشان رحم ندارند ، زندگی ادیسون آنگونه نیست که نمایاندند ماجرایش را با تسلا مطالعه کنید
غیر از اینکه طلب مرگ برای نظام استکباری مسلط بر آمریکا و جهان طلب زندگی و آرامش است برای همه جهان
مرگ بر آمریکا
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که آقای لاریجانی می گوید :
" اما اینکه مباحث بانکی چقدر محقق شده است
ما هنوز دستاوردی در این زمینه نمی‌بینیم در
حوزه نفت هم به دستاورد روشنی دست پیدا
نکرده‌ایم البته در حوزه غیربانکی هم هنوز
مشخص نیست چه اتفاقاتی بیفتد اما باید
راه خود را مشخص کنیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد:
"نمی‌دانیم ادامه مسیر در برجام چه نتیجه‌ای
خواهد داشت و به چه سرانجامی برسیم اما
این مسیر را ادامه می دهیم "
واقعا مسخره است میگه هیچ دستاورد بانکی نفتی و غیر بانکی نداشته ایم و نمی دانیم چه نتیجه ای خواهد داشت
اما این مسیر را ادامه می دهیم
واقعا دست مردم قم درد نکنه با این هدیه بزرگی که به ملت ایران تقدیم کردند !!!
دوزیستان سیاسی
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
بحث در مورد افرادی بود که در بیست دقیقه خیلی چیز ها را به دشمن تحویل دادند اما پس از نزدیک به چهل سال میز و صندی را به جوانان تحویل نمی دهند.
نکته اینجاست که با توجه به چهارده نظر بعدی می بینید که از اینجا تا نظر ( ۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۰:۴۲) بحث مطلقا ربطی به بیست دقیقه و مسببین آن ندارد!
بنظر شما از این واقعیت/حقیقت چه می توان آموخت؟؟؟
یا حق
Iran, Islamic Republic of
اقاي لاريجاني به خود بيايد وبيشتر از اين امتياز به غربي ها ندهيد
مشكلات ايران با خود جوانهاي ايران قابل حل است اگر بخواهيم
United Arab Emirates
وقتی به خاطر آقازادت...
Romania
بااحترام به دوستان ...این چند نفرچطور برجام را20 دقیقه ای تصویب کردند ؟با اتکا به رای مردم...53درصد اکثرا باساده لوحی رای دادند به این مطلب وآن جشنهای تلخ...ضمن تشکر از 53 درصد؟! حتما می دانندکه خداوند قومی راتغییر نمی دهد مگراینکه همه بخواهند...
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
...
به خدا اینها باید ضامن اشتباهاتشان باشند و الا این تصمیم گیری از جیب ملت همیشه ادامه خواهد داشت...
Iran, Islamic Republic of
یعنی از این دیگه مضحک تر ، گریه آور تر ، ناامید کننده تر و ... می شود گفت :

نمی‌دانیم !!! ادامه مسیر در برجام چه نتیجه‌ای خواهد داشت و به چه سرانجامی برسیم اما این مسیر را ادامه می‌دهیم !!!

خداییش باید غربیها درباره ما چه فکری کنند با داشتن اینچنین مسئولینی؟...
امیری
Iran, Islamic Republic of
1-اقای لاریجانی اگر از روحانی در تصویب برجام نقش بیشتری نداشته باشد حداقل نقش ان مساوی روحانی است
2- اقای لاریجانی شما به خاطر دولت روحانی برخی نماینده ها را هنگام تصویب 20 دقیقه ای برجام راهی بیمارستان کردید کاش ان زمان به وجدانت رجوع می کردی که چه شده یک جانباز و نماینده انقلابی به گریه افتاده است
...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
؟؟؟؟؟؟؟ یا این همه اطلاعات! برای چی داشتی اف ای تی اف رو هم به خورد ملت میدادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
United Arab Emirates
والله...
پشت پرده برجام
Iran, Islamic Republic of
AFTF فقط یکی از تعهدات پشت پرده برجام و مذاکرات انست!
قولهایی برای طرح موضوع موشکی، سوریه و عراق و یمن و حضور منطقه ای ما هم شده، آروم آروم اوناهم معلوم میشه!
اونقدر پشت مذاکرات برجام، لجن جمع شده که روزی وقتی عیان شود، بوی تعفنش ادا همه را در خواهد اورد.
به امید روی کار امدن دولت و مجلس و قوه قضائیه انقلابی و مکتبی و دانستن انچه که مهر محرمانه خورد تا ملت در غفلت بماند!
United States
درست کردن زیاد طول میکشه ولی برای خراب کردن 20 دقیقه کافیه
برجام از ابتدا غلط بود.
Iran, Islamic Republic of
وقتی در سال 90 و 91 فروش نفت ایران رو محدود کردند و شما وارد مذاکره شدین این سیگنال به طرف مقابل فرستاده شد که با زور میتوان از ایران امتیاز گرفت و حالا ترامپ همین روند تحریم نفتی را دوباره تکرار می کند تا با مذاکره مجدد دست برتر ایران در منطقه را کوتاه و قدرت دفاعی و موشکی ما را تضعیف نماید.
Netherlands
جی می گی برادر ؟ خودش بهتر می دونه
France
البته ما الان خیلی قوی تر شدین در منطقه با نفوذ در سوریه و یمن مخصوصا با یمن می تونیمرویای ترامپ برای نفت عربستان رو به خواب بدیم
نبوی
Iran, Islamic Republic of
دستاوردی نداشتیم اما این مسیر را ادامه میدهیم!
...
Iran, Islamic Republic of
بنزین و باقی چیزها را که گرون کنید قویتر هم میشیم. خدایا مردیم از گردن کلفتی و این همه قوی بودن..... آی نفس کش!!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
هرچی زمان می گذره به این حرف آقای رحیم پور ازغدی بیشتر ایمان میارم که گفت :
" چهل ساله مسئولین تلاش میکنن این جمهوری اسلامی رو ساقط کنن ولی مردم نمیذارن !!! "
Iran, Islamic Republic of
لابد فکو فامبلای من بودن که برجامونفهمبده ونسنجیده بروی چشم نهاده ودرچن ثانبه بدون کمترین توجه برهنمودهای رهبری امضائ وبراین کارشون فخر فروشی وکلبد بازی برمردم مبکردن. ...
United Kingdom
جانفشانی از جوانان این کشور ، خرابکاری از شما در کسری از ساعت
تقسیم وظایف عادلانه ای است !
Romania
چراباید جوانهای پاک پرپر بشوند که آقازاده ها تو غربت !فکرکنند ژن برترند؟مسیر را ادامه بدهند!...
Iran, Islamic Republic of
ادامه بدین که بدجور شرمنده شهدا و امام خواهید بود با این برجام تعفن آور
Iran, Islamic Republic of
گناه ایشون از روحانی خیلی بیشتره
Iran, Islamic Republic of
اینقدر دوست دارم زود قیامت بیاد قیافه این هارا ببینم !!
Iran, Islamic Republic of
آقا برای این بخش فیلم و صوت کاری بکنید چون وقتی صفحه رو باز می کنیم میگه اخطار امنیتی مشکلی روی داده است
وحید
Denmark
اونروزی که کمتر از ۲۰ دقیقه برجام رو تصویب کردی یه سری تو مجلس گریه میکردن اونها عاقبتش رو میدونستن
اما شما الان حرف اون ها رو می‌زنی...
Iran, Islamic Republic of
نه بابا
تازه الان هم میگه برجام را ادامه میدیم !!!!!
هنوز گرمه ...
Iran, Islamic Republic of
اقلا لوایح استعماری مربوط به FATF را تصویب نکنید.تصویب این لوایح فقط دست و پای ایران را می بندد و نفعی برای کشور نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر لاریجانی!
«مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که اخیرا بعنوان رئیس جدید FATF منصوب شده است به دنبال محکم کردن زنجیر تحریم ها علیه ایران است.وی در روزهای اخیر در راس یک هیأت آمریکایی برای اجرایی شدن تحریم‌های ایران به آنکارا رفته است. این هیأت متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند آنها را به رعایت تحریم‌های علیه ایران ترغیب کنند.
اطلاعات مالی فعالان اقتصادی کشور را به FATF ندهید
علی
Canada
...در عکس خیلی نگران در حال فکر کردن و سیر در آفاق و انفس است. خیلی دلم برایش سوخت!!!
Iran, Islamic Republic of
... تمام تخم مرغ ها رو تو سبد برجام ریختند الان هم اون سبد شکسته
امیرعباسی
Iran, Islamic Republic of
ازیک طرف اظهارمیکنیدباآمریکاگفتگوشدتااینکه برمردم فشاری واردنشودازطرف دیگربه مشکلات اقتصادی کنونی
اعم ازساختاربانکی ووجودنقدینگی اشاره میکنیدکه ریشه
آنهادرونی است وربطی به امثال ترامپ ندارد...
United Arab Emirates
احسنت۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ اول کدخدا کدخدا میکردن الن میگن نه مشکل درونیه خجالتم نمیکشن اگر درونی بوده چرا به مردم دروغ گفتین و برجامو تصویب کردین
محمود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
... خودت یکی از همونایی که ... باعث شدی برجام 20 دقیقه ای تصویب بشه
ثانیا اینقد این تیم دیپلماسی قوی بود که همه چی رو مفت قروختن به امضای کری
...
واقعلا مردم قم بابت این انتخابشون باید اون دنیا جوابگوی شهدا باشن
....
فزخ
Iran, Islamic Republic of
....به قول روحانی حالا هرلیوفروش وراننده ای هم میدونه برجام بی فرجامی بود.اینقدرمرعوب غرب وغرق در مادیات شدی که رهبری باید در ملا عام بهتون تذکر بده بجای اف ای تی اف خودتون قانون مبارزه با پولشویی تدوین کنید...
Iran, Islamic Republic of
آخه خدایی بگم دکتر لاریجانی حیفه بگم چی بگم نمیدونم ولی برادرمن خب کجای وزارت خارجه خوب عمل کرده که میگی حرفه اییه خودت میگی هیچ دستاوردی نداشتیم خب چی خوبه پس هاااان کجاش حرفه اییه
...
Iran, Islamic Republic of
...
بیژن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه ۲۰ دقیقه ای تصویب نمی کردید امروز راجع به سرنوشت یک ملت به چه کنم چه کنم نمی افتادید ...
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اقای لاریجانی ایا میدانیدبرای چه دست اوردی ذرزمینه بانکی ونفتی ازبرجام بدست نیاوردیم؟این نتیجه سرسرس گرفتن قرارداد و اعتماد به دشمن وعدم توجه به اخطار های رهبری ودلسوزان نظام بود. گریه های اقایزارعی درمجلس یادتونه؟ این گریه ها در تاریخ ثبت خواهد شد. واختصاص 20 دقیقه زمان برای ازبین بردن صنعت هسته ای هم مورد قضاوت تاریخ خواهد بود.شما کم تقصیری در این زمینه ندارید.
Iran, Islamic Republic of
این چه حرفی است که : نمی‌دانیم ادامه مسیر در برجام چه نتیجه‌ای خواهد داشت؛ اما این مسیر را ادامه می‌دهیم؟!
Iran, Islamic Republic of
...قبر وقیامتی هم هست!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چه سینه ای چاک میدادند وچه فریادهایی در مجلس میکشیدند وچه قسمها که خوردند تا بگویند این دولت داره کارِ درستی میکنه .ما مذاکرات مجلس یادمون نمیره
Iran, Islamic Republic of
حرفه ای یعنی اینکه میلیارد ... خرج یک تغییر باصطلاح ساختار بشود...
Iran, Islamic Republic of
یادت رفته در عرض بیست دقیقه برجام را تصویب کردی چقدر سینه چاک دادی...
قلی
Iran, Islamic Republic of
عبارت "بضانتی ؟؟؟ "در متن درست نیست منظورش"وزانتی" است
مجید
Iran, Islamic Republic of
... واقعا متاسفم
عمار
Iran, Islamic Republic of
آش بیست دقیقه ای نتیجه اش بهتر ازاین نمیشود.
یک پیشنهاد:
کسانی که علیرغم هشدارهای رهبر معزز وسایر دلسوزان با خوشخیالی تمام این آش را پختند امروز بیایند عذرخواهی کنند واگر میخواهند کمی سبک شوند استعفا دهند.
مرگ برمنافق
Iran, Islamic Republic of
ادامه بده شما تعهد داده اید که عمل کنید
ناشکر نباشید
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که نظر دادن همگی دارین تند میرین
برجام یک معاهده تاریخی بود
به برکت برجام تعهد 2500 تابعیت امریکایی به مذاکره کننده گان داده شده.
پس اینقد نگین برجام بی تاثیر بوده
الان اقلا خیالمون راحته اگه فضا بدتر شد مسئولین محترم با تابعیت امریکایی در ارامش به سر میبرند!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
اقای لاریجانی شما و دولتی ها بکشید مجلس و دولت را به افراد توانا بدهید مشکل کشور حل می شود مشکلات ناشی از کارهای شما و دولتی هاست
بوسجین
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم بر اساس رسالت رسانه ای که دارید ایا نظر مرا منتشر می کنید اما خدمت جناب لاریجانی عرض کنم که همه شماها چه اصول گرا و بخصوص اصلاح طلب ها متاسفانه به جای نگاه به کشور . مشکلات ان حل ان وقت خود را در بازی های سیاسی بیهوده وبی نتیجه تلف کردید و از این راه به ارمانها و شهدای این انقلاب و کشور جفا کردید چرا دلال و رمال و بازار تامین کنند نیاز های مردم را به حال خود رها کردید و هیچ قاعده و قانونی برای هدایت انها در جهت ارمانهای انقلاب انجام ندادیدار تصویب بودجه و سرمابه گذاری تا اجرای ان همه در جهت ان بوده که امروز ما را به اینجا رسانده این بی خیالی ها و خوش خیالی ها زمانی به وقوع تاریخ انقلاب ها و دشمنان انها بایستی برای ما درس عبرت می شد که این دشمنی برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری ارزشی می توانست شدید تر و تهاجمات به ان گسترده تر باشد اما همین جریانات فکری مسلط بر جامعه به جای پرداختن به انها تا کشور در مقابل انها بیمه شود به رفتار سیاسی در جامعه روی اورده شد به جای ملت سازی هر کس ساز خود را زد و منافع فردی و باندی بر منافع کشور ترجیح داد شد انکه نباید می شد شما بودجه همین امسال خود را نگاه کنید اکثرا" سرمایه کذاری های بی ثمر و بی هدف که به جای تولید همه در جهت تقویت ان اشفته بازار دلالی و نهایت واردات که خط مقدم در رابطه با مردم بودودراین40سال زمانی همه به تکاپو افتادند که مریضی تمام اجزا را فرا گرفته بود و تازه دخالت ناشیانه بدون تقکر سیستمی ته تنها درمان نشد بلکه وضعیت تشدید شد نمونه این وضعیت ارزی و ول کردن جامعه با این مشکلات بر اساس نظربه عرضه و تقاضا لیبرالیستی که برخی کودکانه مانند بچه مدرسه ان را برای نظام ما انهم در این شرایط پیچیدندکه حتی در ازاد ترین جامعه در شرایط مشکلات چنین وفاداری به ان قانون عرضه و تقاضا را نشان نمی دهد حالا وضعیت طوری شده که هر چه به تولید کنند را تسهیلات دهیم باز نمی تواند روی چای خود بایستد و در حفیفت بازار را اماده کردیم برای هیولای ازاد دلالی و نهایت واردات
کاربر محترم . با تشکر . خواهشمند است نظر ات بعدی خود را حداکثر در سه خط ارسال نمایید . جهان نیوز
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب لاریجانی وقتی برای مطامع شخصی و گروهی خودتون برجامی را که یک قرارداد بین المللی بود و از رسمیت بسیار بالایی برخوردار بود را در حالی که باید بسیار موشکافانه بررسی می کردید!!! ولی در 20دقیقه تصویب کردید، باید فکر امروز را می کردید!!!
حالا بعد از 5سال می گید دستاوردی نداشته!!! اگر دستاوردی نداشته چه جوری دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه خوب و حرفه ای بوده!!!
مملکت را به باد فنا دادید رفت حالا توجیه می کنید
حامی
United Arab Emirates
این آقا که بیست دقیقه ای برجام رو تصویب کرد و بامشت به سینه منتقدین کوبید و رفت
۷۰ سال دیگه در کتابای تاریخی عنوانی که جلوی این اسامی هست دیدن داره !!
Iran, Islamic Republic of
پس حرفهای قبلی ایشون چی بود؟