جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سیا:

چین نوعی جنگ سرد علیه آمریکا به راه انداخته است

شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 628329
یک کارشناس ارشد سیا در امور آسیا تاکید کرد، چین با استفاده از تمام منابعش در حال اجرای نوعی جنگ سرد علیه ایالات متحده است تا به عنوان قدرت برتر در جهان جایگزین آمریکا شود.
چین نوعی جنگ سرد علیه آمریکا به راه انداخته است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این کارشناس می‌گوید پکن خواستار ورود به جنگ نیست اما دولت کمونیست کنونی به رهبری شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به صورت ماهرانه در چند جبهه کار می‌کند تا آمریکا را با راه‌هایی که متفاوت از عملکرد علنی روسیه باشد، تضعیف کند.       

مایکل کولینز، معاون مرکز عملیات شرق آسیا در سیا در مجمع امنیتی آسپن در کلورادو گفت: معتقدم آنچه آنها علیه ما به راه می‌اندازند علنا یک جنگ سرد است؛ جنگی که با جنگ سرد میان آمریکا و شوروی متفاوت‌تر خواهد بود.

افزایش تنش میان آمریکا و چین فراتر از مناقشه تجاری بر سر تعرفه‌های تلافی‌جویان میان دو کشور است. یک سری نگرانی درباره تلاش‌های فراگیر چین برای سرقت اسرار و جزئیاتی تجاری درباره تحقیقات پیشرفته‌ای که در آمریکا انجام می‌شود، وجود دارد. ارتش چین در حال گسترش و مدرنیزه شدن است و آمریکا و سایر کشورها، از ساخت تاسیسات نظامی در جزایری در دریای چین جنوبی گلایه دارند.

مایکل کولینز همچنین با اشاره به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه که غرب محکوم کرده است، گفت این منطقه متعلق به اوکراین است. زنگ هشدار در زمانی به صدا درآمده است که واشنگتن به کمک چین برای پایان دادن به بن‌بست هسته‌ای با کره‌شمالی نیاز دارد.

کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی چهارشنبه پیش گفت از نقطه نظر ضد اطلاعاتی،‌چین تهدیدی بزرگتر و چشم‌گیرتر برای آمریکا به حساب می‌آید. اف‌بی‌آی بازرسی جاسوسی اقتصادی در تمام ۵۰ ایالت به اجرا درآورده و در آنها ردپایی از چین دیده می‌شود.

دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا هم نسبت به افزایش تخاصم چین هشدار داده است.او خصوصا تاکید کرد آمریکا باید در مقابل تلاش چین برای سرقت اطلاعات تجاری و تحقیقات آکادمیک بایستد.سوزان تورنتون، معاون وزیر خارجه آمریکا درا مور شرق آسیا و اقیانوسیه هم گفت افزایش هوشیاری مردم درباره فعالیت‌های صدها هزار دانشجوی چینی یا گروه‌های داخل دانشگاه‌های آمریکا می‌تواند راهی برای کمک به محدود کردن تبعات احتمالی باشد.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *