چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۵۵

علم الهدی: مسئولان، آستان قدس را الگو قرار دهند

جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 628140
امام جمعه مشهد تاکید کرد: اینکه اقتصاد مملکت مدیریت شود و در فاصله ۳ ماه از دل مدیریت ۲ تن سکه استخراج کنند و ارز فراوان به دست یک عده بیفتد نشان می‌دهد مدیریت یا خائنانه است یا سفیهانه است
علم الهدی: مسئولان، آستان قدس را الگو قرار دهند
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد عنوان کرد: ابزار شیطان در عداوت بین بندگان این است که با استخدام حسادت و رقابت سعی می‌کند بین عناصر حزب‌الهی ایجاد عدات کند. بنابراین همیشه مساله رقابت ابزار شیطانی است.

وی با اشاره به این ماه ذی القعده، گفت: ماه ذی‌القعده ماه امام رضا(ع) است و خدا ماه میقات موسی و نائل شدن موسی به مقام الهی را ماه امام رضا(ع) قرار داده است

علم‌الهدی یادآور شد: دهه اول این ماه دهه کرامت اعلام شده است، برنامه‌های این دهه به خصوص توسط آستان قدس در راستای جهانی‌سازی امام رضا(ع) است و در تمام استان‌ها و روستاهای کشور و کشورهای خارجی با برنامه‌ریزی ارزشمند آستان این کار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک برنامه فرهنگی این ایام این است که مقام زن را از دیدگاه اسلام به دنیا نمایش می‌دهد. مراسم جایزه جهانی گوهرشاد یک حرکت انقلابی است که نشان می‌دهد زنان فرهیخته‌ای نه تنها در گذشته  بلکه در دنیای امروز به خصوص در جریان ولایتمداری وجود دارند که گاهی شناخته نمی‌شوند. این افراد در کل دنیا شناسایی شدند و در این جایزه جهانی گوهرشاد و در دهه کرامت معرفی می‌شوند.

خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه مراسم جایزه جهانی گوهرشاد نقش اسلام در تربیت و عظمت بخشی زن را ثابت می‌کند، گفت: یکی از خانم‌های امسال کسی است به کامرون رفته و آنجا ۶ درصد شیعه بودند و در عین فقر بسر می‌بردند و در برنامه‌ای این مردم را در جریان ثروت و تمکن قرار داده است و اشتغال‌زایی کرده است.

علم‌الهدی ادامه داد: خانم دیگری با تجربیات خارج از کشور آمده و فصل بزرگی در این موقعیت به پا کرده است. خانم دیگری در عرصه مبارزه وارد شده به گونه‌ای که گلوله دشمن در بدنش است و می‌گوید تا پیروزی اسلام دست از مبارزه بر نمی‌داریم، این‌ها حرکتی عظیم است.

وی با تاکید بر اینکه آستان قدس یک جریان و نمایشگاه دستاورد انقلاب ۴۰ ساله برای ماست، گفت: کسی که وضعیت این آستان را قبل از انقلاب در نظر داشته باشد می‌بیند که قبلا ۳ هکتار بوده و الان حرم در ۵۳ هکتار قرار گرفته است؛ تحولی که به برکت انقلاب و مدیریت انقلابی صورت گرفته است و این حرم با عظمت و صحن‌ها بوجود آمده است.

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: آیت الله طبسی در پهنه ۳۰ ساله مدیریت این تحولات را ایجاد کرد و بعد از رحلت ایشان رهبری با منشوری که صادر کردند، آقای رئیسی را رهنمودی دادند که نتیجه اجرای این رهنمودها ایجاد بیش از ۲ هزار در این موقعیت خاص اقتصادی شده است و محرومیت‌زدایی آستان نه تنها در این استان و در سراسر کشور و فقرای شیعه آغاز شده و در این سال‌ها نمودار آن قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه آستان قدس با تحول اخیر خود به مدیریت عظیم محرومیت‌زدایی در پهنه کشور در آمده است، خاطرنشان کرد:  خوب است مسئولان حرکات و برنامه آستان قدس را در عرصه اشتغال و محرومیت‌زدایی به عنوان الگوی خود قرار دهند. بزرگان و مسئولان بدانند، آستان قدس در پهنه محدود اقتصادی دست به حرکات بزرگ زد و در فشار اقتصادی موفق شد. اگر در پهنه عظیم دارایی کشور مسئولان دست به این حرکت بزنند، مردم مشکلی نخواهند داشت.

علم‌الهدی خطاب به مسئولان گفت: اینکه چشم به دروازه غرب بدوزیم و به دست دشمن نگاه کنیم کی تحریم را برداند، درست نیست. ۵ سال این راه را ادامه دادیم آنها که می‌گفتند حتی مشکل آب خوردن هم با رفع تحریم برطرف می‌شود الان به این نتیجه رسیدند که باید خودمان مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: برادران و خواهران، ما مسلمانیم، قرآن داریم. خدا می‌فرماید ای مردم، اموال خود را که باعث پایداری زندگی شماست، به دست سفها ندهید. گاهی پول و ملکی شخصی است اما یک زمان کل اموال به مردم تعلق دارد، این یعنی اقتصاد کشور. اگر قرار شد در حاشیه شهری خانواده‌ای در اولیات زندگی لنگ باشد این به خاطر مدیریت نااهلانه اقتصادی است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: اینکه اقتصاد مملکت مدیریت شود و در فاصله ۳ ماه از دل مدیریت ۲ تن سکه استخراج کنند و ارز فراوان به دست یک عده بیفتد نشان می‌دهد مدیریت یا خائنانه است یا سفیهانه است. ان‌شاءالله خیانتی در کار نبوده است.

وی ادامه داد: دل آدم کباب می‌شود، وقتی یک زن ضعیفه پریشان می‌گوید فرزند من می‌گوید تو گیلاس خوردی مزه‌اش چیست؟ آن وقت ۳۰ میلیون دلار مملکت با ارز ۴۲۰۰ به فردی داده شود که میوه خارجی وارد کند، آن هم از ثروت عمومی مردم. برای اینکه چه کسی بخورد و لذت ببرد؟ مگر فقیر بیچاره پول میوه خارجی دارد؟ این چه مدیریتی است؟

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به زمزمه تغییر تیم اقتصادی دولت گفت: خوشبختانه الان خودشان متوجه شدند باید مدیریت را عوض کنند. دولت تصمیم گرفته تیم اقتصادی خود را عوض کند. این آیه قرآن را بخوانید حرف مرا گوش ندهید، اگر حرف من را قبول ندارید و در فضای مجازی به من فحش می‌دهید، به فرزندان و بچه‌های من چرا فحش می‌دهید؟ اگر جواب من فحش است آن فحش را به فرزندان من ندهید، بروید آیه قرآن را بخوانید.

امام جمعه مشهد با اشاره به ویژگی افرادی که در کابینه قرار خواهد گرفت، گفت: این افراد باید فراجناحی باشند و  از همه ظرفیت‌ها و انسان‌های متفکر باید استفاده کنید. روی قدرت‌یابی یک جناح تکیه نکنید. دوم این این افراد جدید کسانی باشند که بدانند آمریکا و اروپا با ما دشمن است و مثل یک سرباز بروند در میدان غرب و استکبار با طرح و برنامه مشکل مردم را حل کنند.

وی افزود: خصوصیت سومی که این عزیزان باید داشته باشند است است که این‌ها در حل مشکلات ببینند ما چه داریم. روزی گفتند چند صد میلیون ارز را گرفتیم اما خبری از برگشت این ارزها نشد.
مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است، آمریکا با ما جنگ اقتصادی دارد، کسی که اخلال اقتصادی ایجاد می‌کند اگر در هر کشوری او را پیدا کنند محاکمه و اعدام می‌کنند.

علم‌الهدی گفت: مفسد اقتصادی در عین جنگ به دشمن کمک می‌کند. مسئولان، مردم را راضی کنید این مردم آرام نمی‌گیرند. اگر بنا شد با اخلالگر درست برخورد نشود، مردم ناامید می‌شوند درحالیکه باید دشمن را ناامید کنیم نه مردم را. امیدواریم در این تغییرات اخیر، مسئولان این جهات را در نظر بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
راست مي گويد !!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آستان قدس فروشگاهی در مشهد افتتاح کرده که هرچی بخوای میتونی برداری و اصلا خدمتکار نداره فقط موقع حساب و کتاب میری پول و پرداخت میکنی که تازه متاسفانه برخی ها هم پول و نمیدن ... خواستم فقط اشاره کنم به اون جاهلان که میگفتن رئیسی بیاد دیوار می کشه بین عابر پیاده ها واقعا از مشهد لذت میبرم چون پیشرفت بسیاری کرده واقعا حسرت مدیریت انقلابی را میخورم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر خادم الرضا اقاي ريسي
خدمات استان قدس انصافا زيا است
ايجاد زائر شهر
ايجاداستاديوم هاي ورزشي
ايجاد بيمارستان فوق تخصصي رضوي كه كشورهاي مختلف مي ايند
ايجاد مدارس امام رضا در شهرهاي مختلف
احداث خانه هاي ارزان قيمت براي محرومين
رساندن آب شيرين به مناطق محروم
رسيدگي به مناطق زلزله زده ودادن غذاي گرم به انها
و...
Iran, Islamic Republic of
والا ما که تو مشهدیم و پیشرفتی ندیدم !!!!!!
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
اگر نگاهتان مغرضانه باشد، معلومه که چیزی نمی بینید.
ورزشگاه امام رضا. طرح زائرشهر. محرومیت زدایی روستاها و رساندن آب شیرین به آنها اقداماتی است که من که کیلومترها از مشهد فاصله دارم، از آن با خبرم. چطور شما ندید جای تعجب است.
Iran, Islamic Republic of
ما که در محدوده آزادشهر هستیم واقعا منطقه خودمون همواره پیشرفت داشته (زمین های این منطقه همه در اصل املاک آستان قدس هست)
در بقیه نقاط شهر هم واقعا شهر مشهد پیشرفت های بسیار گسترده ای داشته و قابل مقایسه با هیچ شهر دیگه ایران نیست
Iran, Islamic Republic of
بیسواد جان! عدم پیشرفت مشهد به خاطر حضور شهردار اطلاح طلبتون هست... بی عرضگی مدیریتی رو به گردن آستان قدس نندازین.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چون کور هستید
صم بکم عمی وهم لا یعقلون
Iran, Islamic Republic of
کور شمائید که چشم بسته هر چیزی رو قبول می کنید به جای تفکر
Iran, Islamic Republic of
اگه منظورتون یه رستوران زدن رو میگین بیشتر گدا پروریه
به جاش تولید شغل کنید مردم برا یه فیش حرم محتاج شما نباشن
بعدشم همه این غذاها از نزورات مردمه و منتی نیست
Iran, Islamic Republic of
تواید شغل، کار دولت هست که بودجه وسیع داره. آستان قدس، در محدوده بودجه محدود خود، میتونه خدمات بهتری به زوار ارایه کنه. مسؤولیت ها رو جا به جا نبینید.
Iran, Islamic Republic of
شما دنبال این هستید که عملکرد دولت را ببینید که آنهم طبق فرمایش خودتون تا به حال هیچی ندیدید......
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
آستان قدس نیازی به پولهای فروش این فروشگاه نداره .اینقدر درجاهای دیگر سرمایه گذاری کرده که فروش این فروشگاه پول خردی بیش نیست.
Iran, Islamic Republic of
مالیات رو پرداخت میکنه این فروشگاه؟
Iran, Islamic Republic of
مالیات رو حقوق بگیران نجومی باید پرداخت کنند، نه پول های قبلا مالیات داده شده مردمی که به آستان قدس کمک میکنند.
...
Iran, Islamic Republic of
اولین دولتی است که هم رئیس بانک مرکزی و هم وزیر اقتصادش اقتصاددان نیستن و باعث بحران اقتصادی شده اند.
Iran, Islamic Republic of
علم الهدی راست می گوید ولی نیازی به تصدیق شما نیست...
رر
Iran, Islamic Republic of
...
رر
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز محترم چرا حرف بحق من را سانسور كردي!!؟؟
United States
...
Iran, Islamic Republic of
مشک آن است که ببوید نه آن که عطار بگوید به شرطها و شروطها که اگر واقعا کاری شده فقط و فقط وفقط برای رضای خدا و خلق خدا بوده باشد نه هزینه انتخاباتی! یعنی اگر ایشان واقعا می خواهند کمکی به ملت بکنند از همین طریق آستان قدس باشد نه سودای ریاست جمهوری قبول
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
شما مگه از دل ایشان خبر داری و می دونی به چه نیتی است؟
اگر به نیت انتخابات بود که باید در این یک سال کاری انجام نمی داد.
Iran, Islamic Republic of
اگر در آستان قدس موفق بوده اند قطعا"در ریاست جمهوری هم می توانند به کل کشور خدمت نمایند.
Iran, Islamic Republic of
... به والله که عقد اخوت با اقای رئیسی ندارم و کارهای اودر استان قدس را بررسی نکرده ام . ولی به نحوشکلی بشما ، به بیانتان و جملات تقطیع شده شما انتقاد دارم . چرا اینطور می نویسید و قضاوت می کنید ؟ فقط بخاطر اینکه طرف در دوره قبل در انتخابات شرکت کرده است ؟؟

بالاخره واقعیت این است که همه ما در درجه ای از غفلت هستیم . فرقی هم نمی کند . همه ما در حدی غافلیم چرا نباید بخاطر خودمان هم که شده روش ورود به مسائل را قدری پخته تر تبیین نکنیم ؟؟
روش انتشار استعاره عطر مشک در حوزه مدیریت اطلاع رسانی ، ارایه اطلاعات صحیح است تا دیگرا ن ببینند ، بررسی کنند و سرمشق بگیرند و به این ترتیب بهانه جویی عده ای بهانه جوی عاطل و باطل را که مسائل را صرفا بگردن استکبار و خارجی می اندازند باطل کنند .ضرب المثل ها گاهی در بیان کامل یک موضوع ناقص هستند و شروط دیگری لازم دارند تا مفهوم ان ها را کامل کنند . به عبارت دیگر هر گردی گردو نیست .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حالا حرفای ایشان از هر دیدگاهی باشد درست و به جاست.
Iran, Islamic Republic of
...اگر شرایط مانند انتخابات 96 باشد پای صندوق هم نخواهیم رفت!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر شهامت داشتید پیام بالا را به درستی چاپ می کردید اینگونه انتخابات برگزار کردن که مردم مجبور باشند یک روحانی برای یک قوه اجرایی برگزینند براساس دمکراسی اسلامی نیست . در این مملکت هستند افراد متخصص و متعهد با تحصیلات عالیه دانشگاهی با سوابق و فعالیتهای اجرایی و توانمند چرا تایید صلاحیت نمی شوند؟!
...
Iran, Islamic Republic of
منظور محمود احمدی نژاد هاله با ۸ سال فاجعه است؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تعریف پدر زن یه چیز دیگست
...
محمد
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
بله با مفسد برخورد شود در هر کجا چه در دولت چه در موسسه ثامن الحجج و چه در قوه قضایی
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله خدا آقای علم الهدی را حفظ کند و عمری طولانی همراه با سلامتی و عزت به ایشان عطا کند...
این مرد بزرگ، خاری در چشم دشمنان انقلاب است...
خدا دشمنان ایشان را نابود کند...
Iran, Islamic Republic of
در عین اینکه نظرات من با اقای علم الهدی تفاوت دارد و قبلا هم به شدت مخالف ایشان بودم ولی از رک و صریح و سلیس بودن شان مشعوفم و آرزو دارم روزی همه مسئولین سیلی نقد و رو در رو و فی المجلس بزنند تا اینکه لبخند بدتر از نیشتر و اشک تمساح و شعار بی خاصیت و تو چشم نگاه کنند و دروغ بگویند...
United States
خدا وجود شریف آیت الله اعلم الهدی را حفظ فرماید که ایشان از ذخیره های نظام سیاسی و اسلام عزیز هستند
United States
...
کاربر گرامی . با تشکر . در بکار بردن کلمات و کوتاه بودن نظرات دقت فرمایید . تفکر قبل از بیان هر نظریه ایی می تواند شما در ارائه یک نظریه شایسته نام یک ایرانی مسلمان و آگاه یاری رساند . جهان نیوز
رضا
Iran, Islamic Republic of
چه كيفى داره آدم پدر زنش تبليغش كنه !
خدا اين پدر زنها رو زياد كنه
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر انکس که نتواند دید
Iran, Islamic Republic of
تبلیغ اگر حق و مطابق با واقعیات باشد، از طرف هر کسی، ارزشمند است....
Iran, Islamic Republic of
بهتر به دردل کشاورزانی که زمینهایشان مجاورزمین های استان قدس است گوش کنید تا بفهمید چه خبر است....
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام وقتی ملت الگوهایش تغییر می کند وبجای توجه به عقل واموزه های دینی ومراجع تقلید وقران به نظر هنرمندان سینما وتلویزیون که اکثرا در زندگی خود دچار گرفتاری های خانوادگی ودارای تجربه تلخ طلاق هستند ودر انتخابات سال قبل عده ای از همین باصطلاح هنرمندان قبل از انتخابات بدون اینکه از امام رضا (ع) خجالت بکشند بناحق در حالیکه می دانستند ازناب دولت قبله گاهشان غرب وامریکا وبی دینان هستندبه طرفداری از کاندیدای خاص برخواستند وما (ملت)به تقلید از این هنرمندان سرنوشت کشور را به کسانی سپردیم که یا خوابند ویا خود را بخواب زده اند اما ملت باید عبرت بگیرد یعنی بعد از لغو برجام توسط امریکا ومسائل پیش امده در ارز وسکه وخودرو باید از خواب غفلت بیدار شویم و سره را ازناسره تشخیص بدهیم
خرچنگ
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
قبلا توصیه به اشگنه خوری میشد حالا اگر کسی گیلاس نخورد باید در تریبون مطرح شود. خدا شاهده این معیارهای دوگانه بیشتر از هر چیز و هر کس به باور مردم ضربه می زند.
Iran, Islamic Republic of
کدوم دوگانه؟! ما دوگانه ای ندیدیم. در شرایط سختی، همه باید اسلام را یاری کنند. قرار نبوده اسلام در خدمت شکم باشد. قرار بوده انسان در خدمت اسلام باشد. خلاصه اینکه قلبتون دوگانه می بینه.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ان قدر برای جواب دادن هول شدید که اولا بنده از گران بودن گیلاس انتقاد نکرده بودم که درست و دقیق می فرمایید همه چیز شکم نیست و ثانیا ترتیب تاریخی را هم برای توجیه لحاظ نکردید. ایا بحث اشکنه در ایام دفاع مقدس مطرح شد یا زمانی که نفت هر بشکه بالای صد دلار فروش می رفت؟ ضمنا به بنده ایراد نفرمایید خوردن گیتازه در زمان جنگ هم که قاعدتا در بیشترین تنگناهای اقتصادی قرار داشتیم کسی دعوت به اشکنه خوری نکرد بلکه امکانات تا جایی که میشد بنحوی عادلانه تقسیم می شد و جالب این که انزمان برخی طرفدار تجارت کاملا ازاد بودند و سیستم توزیع کالاهای اساسی را کمونیستی قلمداد می کردند ولی اکنون هواداران هول و عجول انها در یک "دو گانه دیگر" سیاست دولت های پس از جنگ را پیروی از سرمایهداری و لیبرالی و جه و جه تلقی می فرمایند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

اولا ما، دوست فتنه گران و افسادطلبان و ضدانقلاب نیستیم. دشمن درجه یک شما هستیم.
ثانیا، هول کسیست که قدرت تحلیل هم ظاهرا ندارد! تمسخر دعوت مردم به صبر در کلام اشکنه خوری شما در جمله اولتان را، با گفتن اینکه بنده شکمتان نباشید، جواب دادم. هول بودنی در کار نبود.
ثالثا، بحث اشکنه، در زمانی مطرح شد که جنگ اقتصادی، مانع از دریافت پول فروش نفت میشد. همان پولی که مثل موش های دروغگو، تکرارش میکنید. آیا جنگ اقتصادی، نیازی به صبر و استقامت ندارد؟!
رابعا الان، سال هاست از تشدید تحریم ها میگذرد. دولت افسادطلبان، فرصت کافی در قبال تدوین راهکار داشت. لذا اگر در فرصت کم، مردم باید به صبر دعوت شوند، به همان دلیل، به دلیل کوتاهی دولت در این مدت، گیلاس نخوردن مردم شایسته نقد مسؤولین است. یک معیار بیشتر نیست که همان وظیفه است. در قبال دشمن وظیفه صبر است. در قبال کوتاهی مسؤولین فعلی با فرصت های فراوان و برجام نافرجام، وظیفه انتقاد از مسؤولین بی کفایت است. یک معیار و دو مقصر در دو زمان متفاوت. این شمایید که دلتان، کورتان کرده که بفهمید و هیچگاه، نخواهید فهمید تا زمانیکه قبر، فکر کردن را یادتان دهد.
Iran, Islamic Republic of
خيلى بى تربيتى بابا ، اين چه طرز جواب دادنه ؟!تعجبم از باند پرويز خانه كه تر خزعبل و لاطائلى را منتشر ميكنند اما براى انتشار حرف حق و انتقادى هزار بامبول در ميارن ! خدائى تا كى ميخواهيد با شعور مردم بازى كنيد ؟! معتقدم جهان نيوز يه مشت مخاطب بى ادب و گمراه داره كه با ارسال كامنتهاى سست و سخيف باعث سقوطش ميشه .
از ما گفتن و از شما نشنيدن !
Iran, Islamic Republic of
...
مجيد
United Kingdom
واقعا الگوي كشور هستند با ريشه كن كردن فقر و بيكاري و جلوگيري از فحشا ، تمام روستاها را اباد كردند و شهر مشهد را به زيباترين شهر مبدل ساختند