جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲۶

نامه تند و سرگشاده وزیر خارجه احمدی نژاد به سیف

جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 628133
منوچهر متکی درنامه ای سرگشاده به ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی پشت پرده انتشار اخباری علیه خود در روزنامه شرق و نقش مقامات پنهان بانک مرکزی در این باره را برشمرد.
نامه تند و سرگشاده وزیر خارجه احمدی نژاد به سیف
به گزارش جهان نيوز، منوچهر متکی درنامه ای سرگشاده به ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی پشت پرده انتشار اخبار تکذیب شده در روزنامه شرق و نقش مقامات پنهان بانک مرکزی را برشمرد.

وی خطاب به سیف نوشت: آیا فکر نمی کنید برخی از مقامات بانک مرکزی که این روزها امضایشان محفوظ است! بجای پاسخگویی در قبال ناکارآمدی های فاحش خود که موجب بروز چنین وضع آشفته و تأسف‌باری برای نظام پولی و بانکی کشور شده است، در محافل تیمی خود اقدام به تشکیل اتاق جنگ روانی-تبلیغاتی کرده اند؟

متن نامه منوچهر متکی به شرح ذیل است:

بنام خداوند بخشنده مهربان
جناب آقای دکتر ولی‌الله سیف
ریاست محترم بانک مرکزی

باسلام و احترام
به دنبال درج خبر کذب «دریافت مبلغ 124 میلیارد تومان» توسط اینجانب از مؤسسه مالی اعتباری ثامن الحجج در روزنامه شرق در تاریخ 26/4/1397، با مدیرمسئول این روزنامه تماس گرفته و خواستار تکذیب خبر مندرج در ارتباط با خود شدم. به ایشان گفتم که این تکذیب نه فقط برای 124 میلیارد که برای 100، 50، 10 و حتی یک میلیارد تومان است. اطلاع یافتم که در منتشر کردن گزارش مذکور بین سردبیر و مدیرمسئول روزنامه شرق اختلاف وجود داشته است. در نهایت آقای مدیرمسئول که شرمنده و متأثر به نظر می رسید به اینجانب گفت که از «بانک مرکزی» به ما گفته‌اند این گزارش را منتشر کنید.

متعاقب انتشار این مطلب در روزنامه شرق، در فضای مجازی خبر کذب دیگری به نقل از برخی مقامات بانک مرکزی با سرعت بدین مضمون منتشر شد که به آقای متکی گفته شده این پول ها را برگردانید و ایشان گفته اند که این پول شخصی من است! اینها و برخی موارد دیگر دلایل نگارش این نامه به شماست.

جناب آقای سیف
در بانک مرکزی چه خبر است؟! این مقامات بانک مرکزی که ظاهرا بجای محفوظ داشتن دین خود، صرفا امضایشان محفوظ است در پشت پرده اشاعه این اکاذیب چه اهدافی را دنبال می کنند؟

از جنابعالی می خواهم ظرف روزهای آینده با ردیابی و پیگیری دو اتهام فوق نسبت به شناسایی این مقامات! و مجازات آنان و اعلام به افکار عمومی اقدام فرمایید. بدیهی است حق اینجانب در پیگیری حقوقی و تعقیب قانونی منتشرکنندگان چنین اکاذیبی محفوظ خواهد بود.

جناب آقای سیف
جنابعالی و آحاد مردم عزیز ایران از اینجانب به خاطر مسئولیت هایی که به برکت نظام جمهوی اسلامی برعهده داشتم شناخت اجمالی دارید اما لازم می بینم نکاتی را در این نامه برایتان بنویسم:
اینجانب فرزند پدری هستم که به شهادت هم‌شهریانم، کوهی از طلا و تلی از خاک در نگاه او تفاوتی با هم نداشتند.

اینجانب در تمام چهل سال گذشته علیرغم مسئولیت های وکالت مجلس، سفارت و وزارت حتی یک متر مربع زمین و یا یک متر مربع ملک مسکونی از دولت ها و نهادهای مختلف کشور نگرفته‌ام.

در سال 1365 وزیر وقت مسکن و شهرسازی مرحوم مهندس کازرونی طی نامه ای رسمی به اینجانب مصوبه هیأت زمین شهری تهران مبنی بر واگذاری قطعه زمینی در خیابان ملاصدرا را ابلاغ نمود که اینجانب طی یادداشتی ضمن تشکر اعلام کردم که نیازی به زمین تخصیص یافته ندارم و این در حالی بود که طی سالهای نمایندگی مردم در دوره اول مجلس شورای اسلامی و در آن زمان در تهران مستأجر بودم و هیچگونه ملکی نداشتم.

جناب آقای سیف
در یک جستجوی ساده توسط همکاران شما در تمامی بانک های دولتی و غیر دولتی کشور آشکار می شود که اینجانب طی چهل سال گذشته حتی یک ریال وام از هیچ بانکی دریافت نکرده ام.
در تمام سالهای خدمت و اشتغال در نظام جمهوری اسلامی از 1358 (اعاده به کار معلمی) تا 1389 (بازنشستگی از وزارت امور خارجه) در هیچ فعالیت اقتصادی شخصی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم مشارکت نداشته ام.

اینجانب و نیز فرزندانم که مدارج تحصیلی عالیه را طی کرده اند از بورس خارج یا داخل کشور استفاده نکرده‌ایم. همسرم با مدرک دکترای داروسازی از دانشگاه تهران فرزند معلم شهیدی است که اساتید و متخصصین بسیاری شاگردان تحصیلی و تربیتی او هستند.

بیان مراتب فوق صرفا بیان افتخار و وابستگی اعتقادی به دولت (نظام) کریمه ای است که نیاکان ما در دعاهایشان آرزو می کردند و علما و خطبا و مبارزین ما حقانیت چنین نظامی را فریاد می زدند.

جناب آقای سیف
آیا فکر نمی کنید برخی از مقامات بانک مرکزی که این روزها امضایشان محفوظ است! بجای پاسخگویی در قبال ناکارآمدی های فاحش خود که موجب بروز چنین وضع آشفته و تأسف‌باری برای نظام پولی و بانکی کشور شده است، در محافل تیمی خود اقدام به تشکیل اتاق جنگ روانی-تبلیغاتی کرده اند؟ به یاد عبارتی از مرحوم دکتر شریعتی افتادم که می گفت: همه چیز را گفتن برای نگفتن یک چیز!

مطالب گفتنی دیگری هست که بیان آنها را به فرصتی مناسب موکول می کنم.

توفیق جنابعالی را در مأموریت خطیری که به رسم امانت بر عهده شما گذاشته اند از خدای متعال آرزومندم.

خداوندا
ما به اسلام، امام راحل، ولایت و خدمت به ملت شریف و قهرمان ایران وفادار خواهیم ماند.
بنده خدا- منوچهر متکی
28/4/1397
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدی
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز احمدی نژاد را سرزنش میکردند که چرا ایشان را عزل کرده و هزار و یک دلیل میآورندند و میگفتند چون با جریان به اصطلاح انحرافی و محافل احمدی نژاد همراه نبوده و برایش اشک تمساح ریختند ولی حالا چه شده که ایشان را چون بحث های مالی برایش مطرح شده وزیر احمدی نژاد صدا میکنند .انشاالله که این مطالب کذب است و همانطور که جناب متکی عنوان داشته اند نوعی فرار از مسوليت توسط مسولان مربوطه میباشد.حتما درج کنید
سیامک
Iran, Islamic Republic of
روزنامه شرق بمب دودزا زده
تا اَبَر بدهکاران بانکی،اَبَر اختلاس گران، اَبَر دزادن و زالوصفتان جامعه که از قضا در این ...چندنفر که حتی از نزدیکان بزرگان ...هستند به چشم میخورند!

در 40 سالگی انقلاب باید تکلیف ژن‌های خوب، دزدان بیت المال، رشوه بگیران و اختلاس گران معرفی و مجازات(خونشان ریخته شود)شوند
...
United Arab Emirates
احسنت۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
والله مردم هنوز انقلاب را دوست دارند و نمی خواهند کشور عزیزمان مثل لیبی هفت حکومتی یا مثل عراق و افغانستان پاره پاره شود.به خدا هرچه مشکل است از نهادهای نظارتی است وگرنه مردم اکثرا کشور و انقلاب را دوست دارند.
Iran, Islamic Republic of
جناب متکی باید تحمل کرد سوخت و ساخت .
...
تنها راه فرافکنی و فرار رو به جلو ست که خوب بلدند
ان مع العسر یسری.
Iran, Islamic Republic of
منتظر باش که فردی آشنا! باب دیگری برایت بگشاید
Iran, Islamic Republic of
بازی با آبروی مردم و مومنین تا کجا؟ واقعا چه خبره؟
چرا اینقدر تیتر های تهمت و افترا را دوست داریم؟
چرا به خودمون نمیایم؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جریان سازی در زمانی که مردم درگیر مشکلات متعددی هستند، اون هم از سوی بانک مرکزی ...
Germany
جناب متکی مدیریت عادی هم برای این آقایان زیاد هست وگرنه وضع مملکت اینجوری نبود ...
مهدی
Australia
باسلام
آقای متکی دمّت گرم ازاین بهتر جواب نمیشه . اینها چند هدف را دنبال
میکنند هدف اصلی این آقایان خراب کردن شخصیت آقای دکتر احمدی نژاد
است ازاین رو بهتر دیدن شمارا هدف قرار بدهند. ویک هدف دیگه شون
اینکه چون کارآمدچشمگیری نداشتند ملّت را سرگرم این مسائل بکنند
همانطور که تابحال کرده اند وخودشان راپاک .
Iran, Islamic Republic of
تا دیییییییییییییییرررررررررووووووووزززززززز که وزیر معزول احمدی نژاد بود حالا شد وزیر امور خارجه احمدی نژاد؟عجب رویی دارید به خدا !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آخه اين چه تيتريه كه زدين خب مينوشتين نامه سرگشاده منوچهر متكى چه ربطى به احمدى نژاد داشت چرا همه چيز رو به دم اين و اون وصل ميكنين دست از اين رفتارها بردارين همه چيز رو با انصاف و به جاى خودش تجزيه و تحليل كنين اين چه طرز اطلاع رسانيه؟
Iran, Islamic Republic of
از مسلمانان دینمدار بعداز انقلاب توقعی بیش از این نیست چرا که اگر کسی مسلمان فصلی و موسمی نباشد وبه خدا وروز جزا اعتقاد راسخ داشته باشد هرگز برای نابود کردن یک نفر حتی دشمن خود از هر اهرمی استفاده نخواهد کرد . اگر شما تیتر این خبر را فقط با نام متکی درج می کردید کسی او را نمی شناخت شما دلخوش هستید به اینکه مسلمان ناب هستید وبهشت جاودان از آن شماست؟! کینه وعداوت شما نسبت به یک فرد خدمتگزار مغایر انتظار بهشت ورستگار شدن شما ست لازم به درج این پیام نیست و آن را به صورت بریده بریده و نقطه چین منتشر نکنید!!!!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
یکی از ... اعضا دولت فعلی ...
سعید
Iran, Islamic Republic of
زاکانی، اون دنیا باید جواب پس بدی. دوست داری مثل انگلیس باشی؟؟؟
مگه تو مسلمون نیستی؟ مگه انقلابی نیستی؟
برو به نماز روزه هات شک کن که نتیجه اش شده الگو گرفتن از روش انگلیسی
بهروز
United States
سایت جهان خجالت چیز خوبیه. تا دیروز متکی بودو احمدی نژاد عزل کرده بود و هزار یک حرف به احمدی نژادمیزدید امروز حالا حرفی راست یا دروغ راجع متکی در جامعه مطرح شده، شده وزیر احمدی نژاد،...
بهروز
United States
سانسور مطالب نیز حتما مصلحته.
حسین
Iran, Islamic Republic of
برای تخریب احمدی نژاد حاضرید هر کاری بکنید
از دنیا و آخرت خود بترسید
موقعی که یک نفر در معرض اتهام است می شود وزیر احمدی نژاد ولی در زمان های دیگر خودش است؟!؟؟!؟!

چرا در زمین سیاست بازانی که مدام در حال طراحی عملیات روانی هستند بازی می کنید؟....
Iran, Islamic Republic of
... سیف با ابروی مردم چه جور بازی میکنید
Iran, Islamic Republic of
زاکانی کینه ای
چون پست وزارت را در دولت احمدی نژاد بهت ندادند داری عقده گشایی میکنی؟
متکی نیروی اخراجی احمدی نژاد
عضو جبهه متحد اصولگرایی
عضو جمنا
دوست شماست
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز به کجا چنین شتابان به اخرتتون کمی فکر کنید .درود بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوستان عزیزی که از تیتر نامه ناراحت شده اند، باید توجه داشت که با توجه به این که متکی از دوستان عوامل جهان نیوز است و عوامل جهان نیوز دوست دارند که دفاعیه وی توسط خیل عظیمی از مردم فهیم و انقلابی خوانده شود، تنها راه خوانده شدن و دیده شدن مطلب را در این دیده اند که اسمی از احمدی نژاد در تیتر مطلب بیاورند تا مطلب خوانده شود.
وگرنه خودشان هم میدانند که سخنان و دفاعیات امثال متکی قادر نیست خواننده را به خود جلب کند.
به هر حال بیگناه بودن یا نبودن متکی باید از طریق مراجع قانونی و قضایی اثبات شود و نه با چسباندن او به احمدی نژاد و بیگناه بودن یا نبودن او هیچ ارتباطی به احمدی نژاد ندارد و احمدی نژاد اگر عملکرد متکی را قابل دفاع میدانست، او را از کار برکنار نمی‌کرد و من به عنوان یکی از طرفداران احمدی نژاد اعلام میکنم که طرفداران احمدی نژاد به هیچ عنوان نباید در دعوای خانگی اصولگراها و اصلاح طلبان دخالت کنند.
من انقلابی ام
Iran, Islamic Republic of
... او طغیان کرد. از این به بعد، طرفداران احمدی نژاد، دشمن مستقیم ما هستند. درست عین فتنه گران 88. همان برخوردی که با فتنه گران مجوس داشتیم، با شما طرفداران مجوس، خواهیم داشت. مواظب باشید.