پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آب به چشمه علی برگشت

سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 627475
مدیر عامل متروی تهران از بازگشت آب به چشمه علی در پی عبور دستگاه تی بی ام خبر داد.
آب به چشمه علی برگشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، علی امام  با اشاره به بازگشت آب به مظهر چشمه علی گفت: به دلیل حفر تونل مترو خط ۶ و حفاری دستگاه تی بی ام شاهد کاهش سطح آب چشمه علی و در مقاطعی نیز شاهد قطع آب در این چشمه بودیم.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده بود که تا ۱۵ تیر ماه با خروج دستگاه تی بی ام از این مقطع سنگی تونل، آب به چشمه علی بازگردد،اظهارکرد: خوشبختانه از ۹  تیرماه آب به مظهر چشمه بازگشت ولی به منظور افزایش بیشترحجم آب و جاری شدن آن فارغ از مباحث پایین‌رفتن سطح آب زیرزمینی در نقاط مختلف کشور در فصل تابستان، به دلیل پیچیدگی‌های فنی حادث شده در آب‌بندی تونل، اقدامات لازم از طرف پیمانکار ذیربط تحت نظر مشاور و شرکت مترو در حال انجام است.

مدیر عامل مترو تهران در پایان گفت: امیدواریم که با توجه به عبور دستگاه تی بی ام از محدوده چشمه علی در روزهای گذشته و تکمیل آب‌بندی‌ها، «دبی آب» در این چشمه افزایش یابد و به حد نرمال تابستانی آن برسد.هرچند که روز گذشته عکسی از منطقه چشمه علی منتشر شد که نشان می داد آب هرچند کم اما به چشمه علی بازگشته است و به نظر می رسد با عبور تی بی ام از این منطقه آب بیشتری به چشمه برگردد.
  •  

  •  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *