سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

۱۰ تن دیگر در ناآرامی‌های نیکاراگوئه جان باختند

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 627151
درگیری‌ها در نیکاراگوئه میان معترضان و نیروهای دولتی دست‌کم 10قربانی دیگر گرفت.
۱۰ تن دیگر در ناآرامی‌های نیکاراگوئه جان باختند
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، انجمن حقوق بشر نیکاراگوئه صبح دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که این افراد در حمله روز یکشنبه نیروهای پلیس به شهرهای «مونیمبو» و «ماسایا» در جنوب نیکاراگوئه کشته شدند.

درگیری‌ها در این کشور آمریکای مرکزی از سه ماه پیش آغاز شده و تاکنون بیش از 300 کشته برجای گذاشته است. معترضان، خواستار کناره‌گیری «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری این کشور هستند.

گفته می‌شود درگیری‌ها در نیکاراگوئه از پایان جنگ داخلی در 1990 تاکنون بی‌سابقه بوده است.ابعاد ناآرامی ها در این کشور به موجب دخالت برخی گروه‌های شبه نظامیِ طرفدار دولت به طور کم‌سابقه افزایش یافته است.

از جمله حوادثی که در روزهای گذشته خبرساز شد، محاصره ده‌ها دانشجوی معترض در یک کلیسا بود که در نهایت با میانجیگری مقام‌های کلیسا، پایان یافت. در این حادثه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

اعتراض‌ها در نیکاراگوئه از آوریل (فروردین ماه) و زمانی آغاز شد که دولت طرحی را برای تغییر نظام تامین اجتماعی با هدف تامین کسری بودجه پیشنهاد داد.این طرح بعدها منتفی شد، اما اعتراض‌ها علیه اورتگا همچنان تداوم یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *