پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مراقب توطئه فوتبالی باشیم

شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 626781
فوتبال دیگر یک رشته ورزشی پُر طرفدار و هیجان آفرین نیست. امروزه فوتبال به یک پدیده و جریان اجتماعی تبدیل شده است.
مراقب توطئه فوتبالی باشیم
به گزارش جهان نيوز، رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در کانال خود در پیام رسان سروش نوشت:

چرا وضعیت استقلال و پرسپولیس ناآرام و آشفته می‌شود؟ آیا در پشت صحنه خرید ستاره‌های استقلال و پرسپولیس، توسط قطر و ترکیه، اغراضی وجود دارد؟

فوتبال دیگر یک رشته ورزشی پُر طرفدار و هیجان آفرین نیست. امروزه فوتبال به یک پدیده و جریان اجتماعی تبدیل شده است که می‌تواند با تولید هنجار و یا هنجار شکنی، بر روندهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی تاثیرگذار باشد. از این منظر و در آستانه مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا، باید به موضوع تضعیف و ناآرام ساختن استقلال و پرسپولیس به دیده تردید نگریست.

شاید در نگاه اول، پول پاشی قطر و ترکیه (بخوانید همان قطر) ناظر بر تضعیف استقلال وپرسپولیس به عنوان رقبای تیم‌های قطری (الدحیل و السد) در لیگ قهرمانان آسیا باشد. اما در نگاه دوم، این فرضیه وجود دارد که هدف از این اقدامات ممکن است زمینه سازی برای تحریک اجتماعی و التهاب آفرینی در جامعه، بویژه در میان جوانان، باشد.

با این شرایط باید مسئولین ورزش کشور تمهیداتی اتخاذ کنند تا بوسیله فوتبال، تصویر نامطلوب و سیاه از وضعیت اجتماعی-اقتصادی ایران ساخته نشود. باید با هوشیاری از توطئه فوتبالی برای هنجار شکنی و تخریب انسجام اجتماعی پیشگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *