پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رکورد مصرف برق سومین بار در سال ۹۷ شکست

شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 626727
با ثبت مصرف لحظه‌ای ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات، رکورد تازه‌ای در مصرف برق ایران ثبت شد. تا پیش از این هیچ گاه مصرف برق کشور به ۵۷ هزار مگاوات نرسیده بود.
رکورد مصرف برق سومین بار در سال ۹۷ شکست
به گزارش جهان نيوز، طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در هفته‌ای که گذشت، رکورد تاریخ مصرف برق ایران شکست. چهارشنبه (بیستم تیرماه 97) در ساعت 16 و 38 دقیقه با ثبت مصرف لحظه‌ای 57 هزار و 97 مگاوات، رکورد تازه‌ای در مصرف برق ایران ثبت شد. تا پیش از این هیچ گاه مصرف برق کشور به 57 هزار مگاوات نرسیده بود.
 
تا قبل از ثبت این رکورد تاریخی در روز چهارشنبه،  بیشترین مصرف برق کشور در روز نوزدهم و یازدهم تیرماه سال جاری، به ترتیب با ثبت 56 هزار و 801 مگاوات و 56 هزار و 672 مگاوات رقم خورده بود.

به عبارتی در هفته‌ای که گذشت، در روزهای نوزدهم و بیستم تیرماه (سه شنبه و چهارشنبه) دوبار رکورد مصرف تاریخی مصرف برق کشور جابه جا شد.

با وجود تأکید چند ده باره مسئولان، خبری از صرفه‌جویی 10 درصدی مصرف برق برای گذر از روزهای گرم تابستان نیست.
پ
در همین حال به دنبال گرم‌تر شدن هوا در کشور و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش و تداوم هوای گرم در هفته آینده، روابط عمومی توانیر اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق را به شرح زیر اعلام کرد:
• درساعت‌های اوج بار(پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده نمائیم.

• در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنیم. در ساعت‌های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) به ازای هر دو ساعت، کولر را نیم ساعت خاموش کنید. زمانبندی در این خصوص به صلاحدید مشترکان کمک شایانی به مدیریت مصرف برق و پایداری شبکه برق خواهد کرد.

• هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت‌های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی بطور همزمان استفاده نکنیم.

• استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت‌های غیرپیک منتقل کنیم.

• خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *