يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

برپایی اعتصاب سراسری در نیکاراگوئه

شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 626716
یک اعتصاب سراسری ملی در نیکاراگوئه موجب شد تا خیابان‌های این کشور طی روز جمعه خالی شود.
برپایی اعتصاب سراسری در نیکاراگوئه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، در حالی که اعتراضات خونین در نیکاراگوئه طی سه ماه گذشته همچنان ادامه داشته و معترضان خواستار استعفای دانیل اورتگا رئیس جمهور هستند، گروه‌های فعال مدنی خواستار برپایی یک اعتصاب سراسری شدند و این اعتصاب روز جمعه موجب شد تا خیابان‌های این کشور خالی شود.

بر اساس این گزارش فروشگاه‌ها و اماکن تجاری نیز بسته شدند. این اعتصاب پس از اعتراضات گسترده روز پنجشنبه در سراسر نیکاراگوئه برپا شده است. اعتراضات در این کشور از آوریل تاکنون ادامه دارد.

گروه‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند که تاکنون حدود 300 نفر در درگیری بین نیروهای طرفدار اورتگا و تظاهرات کنندگان کشته شده‌اند. این مرگبارترین اعتراضات در نیکاراگوئه از 1990 میلادی به‌شمار می‌رود.

اورتگا در سخنان کوتاهی با محکوم کردن بحران در این کشور خواستار مذاکره با مخالفان شده است. وی گفت: از معترضان دعوت می‌کنم تا به تقابل و رویارویی پایان دهند و همگی ما برای تأمین نیازهای کشور و مردم و برقراری صلح و ثبات متحد شویم.

اورتگا برای سومین دور متوالی رئیس جمهور نیکاراگوئه شده و قرار است تا سال 2021 میلادی قدرت را در دست داشته باشد.معترضان خواستار برکناری دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور هستند. ادامه اعتراضات در نیکاراگوئه در شرایطی است که اورتگا برگزاری انتخابات زودتر از موعد را رد کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *