چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۷

در سینما مساله ای به اسم عفاف و حجاب نداریم!

پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 626507
بسیار متأسفم که باید بگویم امروزه ما در سینما دیگر مساله ای به اسم عفاف و حجاب نداریم!
در سینما مساله ای به اسم عفاف و حجاب نداریم!
به گزارش جهان نيوز، پروانه معصومی ، در گفت‌وگویی به مناسبت هفته عفاف و حجاب از وضعیت حجاب بازیگران زن در سینما انتقاد کرده و نبودن حجاب صحیح در فیلم‌های سینمایی را «دردآور» دانسته است. او در این گفت‌وگو به چند نکته اشاره می‌کند و می‌گوید:

- من بسیار متأسفم که باید بگویم امروزه ما در سینما دیگر مساله ای به اسم عفاف و حجاب نداریم! قبل از انقلاب اسلامی شرایط زمانه طوری ایجاب می کرد که بسیاری از هنرمندان مجبور به بی حجابی بودند و علیرغم میل شان برای گذران زندگی بدون حجاب جلوی دوربین ظاهر می شدند اما با وقوع انقلاب اسلامی سینمای ما سینمایی شد که قرار بود در آن مبانی اسلامی مد نظر قرار داشته باشد.

- سینما رسانه بسیار کلیدی و مهمی است و نقش بسیار موثری در حوزه ترویج عفاف و حجاب می تواند داشته باشد. من بارها شاهد آن بوده ام که اگر به خانمی جوان ایراد گرفته می شود که چرا پوشش بد و یا آرایش غلیظ دارد می گوید که در سینما هم وضعیت به همین شکل است!

- خوشبختانه تلویزیون طی تمامی سال های پس از انقلاب اسلامی عملکرد بسیار مناسبی در این زمینه داشته و خطوط قرمز را به خوبی رعایت می کند و مسئولان آن هرگز اجازه نداده اند تا بی حجابی و بی عفتی در تلویزیون جایی داشته باشد اما متأسفانه سینما مانند تلویزیون رفتار نکرده به نحوی که امروزه ما نشانی از عفاف و حجاب در آثار سینمایی نمی بینیم. این وظیفه سینما و مسئولان سینمایی کشور است که حجاب برتر را تبلیغ و ترویج کنند و جامعه را به سمت انسانیت و اسلامیت هدایت کنند. 

- این بسیار دردآور است که ما در سینمای کشورمان نشانی از حجاب صحیح و اصولی نمی‌بینیم؛ تصویری که امروز از جامعه ما به جهان مخابره می شود مطابق با عنوان جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که متأسفانه به دلیل کم کاری، بی اعتقادی و یا بی تدبیری مسئولان ذیربط فرهنگی و هنری ما از اصل اساسی اسلام که حفظ حجاب است دور شده ایم و روز به روز بیشتر در دام خواسته ها و امیال دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی گرفتار می شویم.

- امیدوارم هرچه سریع تر با دخالت فوری نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور شاهد بهبود این شرایط تأسف بار باشیم و روزی را ببینیم که سینمای ما در راستای اسلام حرکت می کند.
 
منبع:سینما پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
رطب خورده منع رطب میکند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال افراد است...امان از عقده های فروخورده...
فقط کمی دقت کن که دروانفسای ایام درکلام ایشان چه متانتی به چشم می خورد...خداعاقبت همه را باقضاوتها یمان به خیر کند...
حکم‌ شرعی برخلاف تصور رایج
Iran, Islamic Republic of
(مسألة 20): لا يشترط في الآمر و الناهي العدالة أو كونه آتياً بما أمر به وتاركاً لما نهى عنه، ولو كان تاركاً لواجب وجب عليه الأمر به مع اجتماع الشرائط، كما يجب أن يعمل به، ولو كان فاعلًا لحرام يجب عليه النهي عن ارتكابه، كما يحرم عليه ارتكابه.
تحریر الوسیله ج ۱ ص ۴۷۵.
در امر کننده به معروف و نهی کننده از منکر عدالت شرط نیست و نه این که عمل کننده باشد به آن چه که بدان امر می کند ، و ترک کننده باشد آن چه را که از آن نهی می کند ، و اگر واجبی را ترک کرده بود واجب است در صورت وجود شرایط بدان امر کند ، همان گونه که واجب است عمل کند ، و اگر مرتکب حرامی بود واجب است از آن نهی کند ، همان طور که حرام است انجام دهد .
Iran, Islamic Republic of
حضرت صادق(ع): هنگامي که بنده اي توبه حقيقي کرد خداوند او را دوست مي دارد و در دنيا و آخرت گناهان او را مي پوشاند و هر چه از گناهان که دوفرشته موکل بر او برايش نوشته اند از يادشان ببرد و به اعضاي بدنش وحي مي کند که گناهان او را پنهان کنيد و به نقاطي از زمين که او در آنجا گناه کرده است فرمان مي دهد که گناهان او را پنهان کنيد.
Iran, Islamic Republic of
خانم کبودر آهنگی یه نگاه به مجلات قبل از انقلاب بکن . عکسهای شما تو اون دوران کاملا با حجاب کامل اسلامی بوده
جهان عزیز: حق (این یادداشت) را تمتم وکامل نشان بده هر چند در ظاهر به زیان شما باشد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حق؟!
تائب به مسیر آمده را هجو کردن حق است؟!
انعکاس این هجو ظلم نیست؟!
معاونت در گناه و ظلم محسوب نمی شود؟!
خدا نهی می کند که
و لا تعاونوا هلی الاثم و العدوان
شما دستور می دهی؟!
علیجان
Iran, Islamic Republic of
عه...خب توبه کرده.....ملاک حال افراده.....
Iran, Islamic Republic of
شاید چون پرورش یافته آ ن زمان یعنی اسلام سکولار بوده اعتقاد آ شنایی نداشته ،اما الان دلیل نشد که اظهار نظر نکند اتفاقا بهترازکسانی که حجاب را تفسیر می کنند راحل حجاب و بی حجابی می توانند نظر بدهند
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراداست.
Iran, Islamic Republic of
احسنت

اما عزیزان اساسا بایستی رویکرد چشم دوختن به فیلم مبدل به پرمطالعه شدن بشود
إن شاء الله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره با اسلام درستش می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم پروانه معصومی
جالب است که یک خانم هنرمند پیش از انقلاب از شرایط فعلی عفاف و حجاب گلایه دارند.
به عبارت دیگر شرایط فعلی خیلی نگران کننده است.