چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۳۳

پزشکیان: باید اعلام جنگ اقتصادی شود

پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 626480
در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این موضوع را پیشنهاد دادم که باید اعلام جنگ اقتصادی شود؛ آمریکا هر روز علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کند تا اقتصاد ما را زمین‌گیر کند.
پزشکیان: باید اعلام جنگ اقتصادی شود
به گزارش جهان نيوز، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار ارز طی ماه‌های اخیر، عمده مشکلات در بازار ارز را مربوط به قوانین داخلی دانست و اظهار داشت: مشکلی که در کشور ما در حوزه کنترل بازار ارز وجود دارد این است که قیمت‌گذاری ارز را آزاد گذاشته بودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با کسانی که مشکلات مالی برای سیستم مالی و ارزی کشور ایجاد می‌کنند، برخورد قاطع شود، افزود: متأسفانه برخورد قاطعی با اخلال‌گران بازار ارز صورت نمی‌گیرد؛ کسی که می‌تواند 30، 40 هزار عدد سکه را بخرد و قیمت‌ها را تغییر دهد، متخلف است و باید به او قاطعانه برخورد شود.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: سکه‌، کالایی نیست که نیاز تولید و یا سرمایه‌گذاری را برطرف کند، مشکل ما در حوزه بازار ارز، قانون و قوانین مصوبه مجلس است؛ ما مشکل مدیریتی‌ داریم و این مشکل در سیستم وجود دارد.

پزشکیان با انتقاد از واردات تعدادی خودرو از سوی برخی افراد و اختصاص ارز برای آن، گفت: باید با افرادی که خودروهایی را وارد کرده و سودهای چندین برابر دریافت کرده‌اند، برخورد شود، این وظیفه سیستم قانونگذاری و مدیریتی است که با آنها برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه سود ناشی از واردات کالاها به داخل کشور تا حدی قابل قبول است، افزود: وقتی سود چندین برابر می‌شود، مداخله در اقتصاد کشور صورت می‌گیرد و موجب به‌هم ریختن اقتصاد جامعه می‌شود، مسئولان و مدیران باید نشست‌های متعددی در این باره برگزار کنند تا مشکلات ریشه‌یابی شود.

نایب رئیس مجلس تصریح اضافه کرد: بنده در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این موضوع را پیشنهاد دادم که باید اعلام جنگ اقتصادی شود؛ آمریکا هر روز علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کند تا اقتصاد ما را زمین‌گیر کند.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا با تمام کشورها برای ضریه زدن به اقتصاد کشور ارتباط و قصد دارد تا اقتصاد ما را زمین‌گیر کند، ما هم گاه و بی‌گاه کاری می‌کنیم، با این روند نمی‌شود اقتصاد کشور را در شرایط جنگ اقتصادی مدیریت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من اعلام می کنم جنگ اقتصادیه !
خوب دیگه شروع به کار کنید
البته فقط مشکل اینه که سنگرای مسولین دیگه از گونی نیست از سنگ مرمره!
Iran, Islamic Republic of
ساعت خواب؟!
اگر منظورش اعلام جنگ با بی عرضگی های دولت است خوب است
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
همین قماش اصلاح طلب در دولت روحانی، مقصر وضع کنونی هستند زیرا هنوز آمریکا تحریمهای ثانویه را اجرایی نکرده است و از 5سال پیش تا کنون هم با گونی یا سامسونت، دلار جابجا می کردیم(به قول روحانی) و از مرداد که تحریمهای ثانویه اجرایی شود و بانک مرکزی و نفت دوباره روی کاغذ تحریم شوند(چون عملا در حال اجراست) آنوقت فشارهای جدید آمریکا از نظر روانی، اثر گذار است.
Iran, Islamic Republic of
مگه با تصویب 20 دقیقه ای برجام اعلام نکردید سایه جنگ رو برداشتید؟؟؟
پس این اعلام جنگ دیگه چیه!!!!
Iran, Islamic Republic of
با برجام سایه جنگ بر سر ایران افتاد!
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
وقتی رهبر فرمودند
آمریکا جنگ اقتصادی با ایران راه انداخته و اتاق جنگ ، خزانه داری آمریکاست ، آقایان خواب تشریف داستند
United States
شروع کنید تا هر کسی پست داره تو مملکت . همه پراید سوار شید . مقدار حساب بانکیتون را مشخص کنید بدون استثنا . فرزندان و اقوام باید در ایران باشند و مسافرتها تعطیل . مقدار درامد تک تکتون را اعلام کنید . محافظها را جمع کنید چون چرا تو حالت جنگی باید این همه حقوق بدیم ؟ تمام لوازم منزلتون را نشون بدید . سند خونهاتون و فرزندانتون را بزنید . کار و دارایی تک تک زن و بچه و برادر و عروس و خواهر و داماد را اعلام کنید . مملکت جنگه برای ملت ؟ نامردید ۱ کلمه سانسور کنید . دیگه واقعا خسته شدیم از این وضع کار و زندگی
سرور
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا این آقا تبعات اعلان جنگ اقتصادی را نمی داند هر چند گفتن این حرف از سوی نایب رییس مجلس ایران نیز حتما تا حالا ضررهای زیادی را نصیب کشور کرده است.
اعلام جنگ اقتصادی یعنی شرایط فورس ماژور برای کشور که اعلام این شرایط صد در صد باعث ادعاهای مالی هنگفت شرکتهای پیمانکار، صادر کنند و کشتیرانی طرف قرارداد با کشورمان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
چرانمیدونه قانونگذارکه خودشونن خب درست کنند دیگه اگه راست میگن اینااینکاره نیستن
خودشون دست دارن وقتی چطورمیخوان مبارزه کنن خخخ
M.sh
Iran, Islamic Republic of
رهبری عزیز خیلی وقت هست جنگ اقتصادی دشم بر علیه مارو اعلان کردند اما یه عده اینقدر مشغول خوش خدمتی به برجام وبرجام زدگان وکدخدای برجام! بودند که تازه از خواب بیدار شدند بعد از ۷ سال شروع جنگ اقتصادی بر علیه ما که بعد برجام شدتش بیشتر شده!
سرور
Iran, Islamic Republic of
...اما اعلام رسمی جنگ اقتصادی تبعات حقوقی دارد.
اینکه دشمنان از جمله امریکا شاید به عنوان آخرین حربه اش در پی شکست اقتصادی ما است-که حتما هم به یاری خداوند شکست خواهد خورد- صحیح است اما دقیقا آنها هم دنبال چنین اعلانی هستند.
مضافا اینکه با توجه به مواضع شاذ و همیشگی آقای پزشکیان در این مورد نیز نمی شود به وی خوشبین بود.
Iran, Islamic Republic of
مهم اعلان جنگ اقتصادی کردن یا نکردن نیست
مهم لباس رزم به تناسب اون نوع جنگ پوشیدن و اقدام و عمل هست
United Kingdom
جناب نماینده !
...
آمریکا بدون زمینه سازی داخلی هیچ غلطی نمی تواند بکند
با سخنرانی و بایدها هم مشکلی حل نمیشود


آمریکا نظامی نمی‌آورد اینجا، آمریکا نویسنده می‌آورد اینجا، آمریکا گوینده می‌آورد اینجا، آمریکا عمال خودش که سال‌های طولانی آنها را تربیت کرده است می‌فرستد اینجا که اوضاع ما را به هم بزنند.
حیفه امام؛ ج10؛ ص521 | قم؛ 16 آبان 1358
اشکان نامدار
Iran, Islamic Republic of
دکتر سلام؛ گرامی جان؛ یا نمی دونی جنگ چیه و یا نمی دونی اقتصاد چیه، عزیز دل برادر توان اقتصادی ما هنوز به اندازه چین، روسیه یا هند و حتی برزیل هم نیست که مستقیماً شمشیر را از روبرو ببندیم یعنی این دولت بزرگوار تا کنون 5 سال وقت و فرصت و انگیزه را از بین برده بعد شما با یک اقتصاد لبیرال پایه و سکولار محور می خواهی به جنگ آنها بروی، آنهایی که هزاران پادو و شاگرد برای خودشان در این سرزمین فراهم کردند. داداش یک کمی پژوهش کن برای فرهیخته ای مانند شما خوب نیست هر حرفی را بزنذ
Iran, Islamic Republic of
این اقتصاد لیبرال و سکولاره؟ اقتصاد غرب هم همین ادعا رو داره!! پس چرا نتیجه اش یکی نیست؟ نه خیر این کاملا داخلیه و دستپخت همین بچه های خودمونه!!
اشکان نامدار
Iran, Islamic Republic of
با درود و فروتنی پیشگاه دوست گرامی؛ خواهشمندم به ایده پردازان، نظریه پردازان، کارشناسان، خبره ها، کاربلدها و مشاوران اقتصادی دولتهای گذشته و حال با هر نام یا عنوانی که شما دوست داری، توجه کنید: همه آنها یا در غرب تحصیل کرده اند یا مشرب فکری آنها از غرب و دانشگاه های آنها سرچشمه می گیرد: اگر تمایل دارید ذیل همین یادداشت ابراز نمایید، بنده نام بعضی از آنها را جهت روشن سازی افکار بیان می دارم.
Iran, Islamic Republic of
پس شما ها چیکاره اید چرا دولت رو مجبور نمی کنید فقط شعار .دولت اگر تیم اقتصادی اش رو ترمیم نمیکنه شما چرا اقدام نمی کنید بسه انفال کمی هم وکیل مردم باشید نمیتونید برید دنبال زندگیتان میلیارد ده تومان از بیا المال رو صرف جلسات بی‌فایده و بی اثر خودتون نکنید
ناصر
Iran, Islamic Republic of
مجلس باید نظارتکنه بر این اقتصاد
شما خواب هستید که دولت هر کاری میخواد می کنه
هر چی مخواد وارد میکنه
بعدا میگن داریم بررسی می کنیم
چند ساله دارند بررسی می کنند
قاطعیت داشتید این بازار اشفته نبود که دو تن سکه طرف داشته باشه و شما نظارت نداشته باشید
از این دو تن ها زیاده
وای به قبر و قیامت شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
فرار به جلو!؟
بازم فرافکنی!؟
جناب پزشکیان شما پس چیکاره ای!؟ این اوضاعی که شماها دولتی ها و مجلسی ها به وجود آوردید!؟ شما نبودید که از برجام روحانی با تمام وجودت دفاع می کردی!؟ مگه شما نبودید که به مردم قول آب و نون، معجزه و اینجور چیزها دادید!؟ مگه شما نبودید که از فرط خوشحالی سفر به آمریکا در بیست دقیقه برجام لعنتی را به تصویب رسوندید!؟ حالا می گید بریم جنگ!!؟؟ شرمنده اگر مردی خودت برو ما هم پشت سرت!؟ حالا که دستتون رو شده حرف از جنگ اقتصادی می زنید!؟ بخدا اگر تو همین حرفات هم صادق باشی!!؟؟
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان لطفا شما فقط برایمان تند تند سوره های قرآن را بخوان
Iran, Islamic Republic of
شما مگه جنگ اقتصادیم بلدید ..
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان گویا اطلاع ندارند که سایه جنگ رو آقای روحانی برداشته
حامد
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهم ترین زمینه هایی که باعث تحریم ایران شد فتنه 88 بود. فتنه 88 که حاصل شورش اصلاح طلبان...علیه جمهوریت نظام و رهبری و رأی مردم بود اقتدار کشور را کم کرد و دشمن را جری. حتی برخی از عناصر فتنه از آمریکا می خواستند ایران را تحریم کند و دولت و جمهوری اسلامی را فلج کند. آن زمان اصلاح طلبان از تحریم ها خوشحال می شدند. امروز اتفاق خاصی نیفتاده دوباره خوشحال شوند و دوباره نامه بنویسند آقای ترامپ ایران را بیشتر تحریم کن. ما را تمسخر می کردند که دلواپس کشور نباشید و به جهنم بروید امروز بلایی که دلواپسان دلواپس آن بودند بر سر مردم و کشور آمد
علی
Canada
به نظرم تا به حال در حال پخش کردن حلوا بودند!!!! خواب دیدی خیر باشه . جنگ اقتصادی ۴۰ سال است که شروع شده است منتها الان در حال تک و پاتک و عملیات گسترده هستند.
Iran, Islamic Republic of
مال این حرفا نیستید همین که پشت سر هم گل به خودی نزنید ازتون راضی ایمم مارا به خیر شما امیدی نیس شر مرسانید!
Iran, Islamic Republic of
مملکت به سمت جنگ نبرید شماها که ادعای دوستی با دنیا رو داشتید
س
Iran, Islamic Republic of
یک ملت می‌خواهد تا باشما که در کارهاونظارت هایتان کوتاهی کردید و مردم را فقیرتر واز اسلام دورکردید برخورد کند شماها با رویی به حوزه های انتخابی خود می روید والبته با مردم فقیر دیدارندارید بلکه دیدارشما با با سرمایه‌گذارانی است که بر روی شما حساب بازکردن و شما برای آنها کار میکنید. ازبس شمارا به همه چیز قسم دادیم که خوب کارکنید دیگر خسته شدیم...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقایانی که ما می بینیم معاف از رزمند .
Iran, Islamic Republic of
رهبری سالهاست هشدار میده و اعلام کردند

این اقا نایب رییس مجلسه تازه فهمیده، و اینو به صورت دستوری بیان میکنه: باید اعلان جنگ اقتصادی شود ....
رضایی زاده
Iran, Islamic Republic of
احمقانه است. مگه نشنیدید که فرمانده کل قوا اعلام جنگ کرده. گوش شنوا نبودید. گوشتان بدهکار شنیدن نبود حالا که صدای شلیک گلوله ها تا سرسفره اعیانی خودتان رسید یک دفعه گفتید چرا اعلام جنگ نمیشه. ازخدا بی خبران تا لگد دشمن ب پهلوی اونا نخوره متوجه دشمن نمیشن
اقا قبل از ورود دشمن اعلام جنگ اقتصادی کرد. شماها ب نتایج برجام دل خوش کرده بودید.
Iran, Islamic Republic of
منم اعلام ميكنم در جنگ اقتصادي اول با محتكرين ارز و سكه و مسكن بر خورد شود در غير اينصورت اين حركات نمايشي است
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
حتما باید رسما تو صداوسیما اعلام بشه و بخشنامه هاش رو بزنن که امثال شماها به فکر جنگ اقتصادی بیفتین. همین شماها دربه در دنبال تصویب fatf هستین که کلا مملکت رو خلع سلاح میکنه اونوقت میخواین جنگ اقتصادی کنین.
اینقدر ما رو نخندونین تو رو خدا!
محسن
Iran, Islamic Republic of
...