پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کرواسی حریف فرانسه در فینال شد

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 626447
تیم ملی فوتبال کرواسی با پیروزی برابر انگلیس به دیدار فینال بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی راه یافت تا برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات به مصاف فرانسه برود.
کرواسی حریف فرانسه در فینال شد
به گزارش جهان نيوز،دیدار تیم های ملی فوتبال انگلیس و کرواسی از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه در مرحله نیمه نهایی جام جهانی روسیه در ورزشگاه لوژنیکی برگزار شد که با تساوی یک - یک در پایان نود دقیقه همراه بود. با این حال کرواسی در وقت های اضافی به گل دوم رسید تا پیروز میدان شده و به فینال برسد. تریپی‌یر(۵) برای انگلیس و پرشیچ (۶۸) و مانژوکیچ (۱۰۹) برای کرواسی گلزنی کردند.

بازی در حالی آغاز شد که بازیکنان انگلیس روی سرعت هافبک های خود خیلی خوب توانستند توپ را به خط حمله منتقل کنند. سه شیرها موفق شدند در دقیقه ۵ روی ضربه آزاد توسط تریپی‌یر گل نخست بازی را به ثمر برسانند تا روند بازی تغییر کند.

شاگردان زلاتکو دالیچ در کرواسی سعی کردند با پاسکاری های متوالی خود در میانه میدان، توپ را به مهاجمان خود برسانند اما دفاع تنومند شاگردان گرت ساوت گیت مانع از گلزنی آنها شد تا بازی در ۴۵ دقیقه ابتدایی با پیروزی یک بر صفر انگلیس همراه شود.

در نیمه دوم کرواسی بود که با طرح و برنامه ای ویژه موقعیت های فراوانی را روی دروازه سه شیرها ایجاد کردند.

حملات گسترده شاگردان زلاتکو دالیچ در دقیقه ۶۸ نتیجه دادتا این تیم روی تیزهوشی پرشیچ بتواند گل تساوی را به ثمر برساند. پس اراین گل باز هم کروات ها بودند که کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند و موفق شدند چند موقعیت گل را ایجاد کنند که مهم ترین آنها در دقیقه ۷۱ باز هم توسط پرشیچ زده شد که با برخورد به تیر دروازه تبدیل به گل نشد تا دو تیم در پایان وقت های قانونی به تساوی یک - یک برسند و بازی به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه هر دو تیم با چاشنی احتیاط خطراتی را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند. اما در ۱۵ دقیقه دوم وقت های اضافه، کروات ها بودند که شجاعانه حمله کردند تا توسط مانژوکیچ در دقیقه ۱۰۹ به گل برسند. پس از این گل تعویض گرت ساوت گیت برای ورود جیمی واردی به زمین مسابقه هم نتیجه نداد تا فینال جام بیست و یکم در غیاب انگلیس و با حضور کرواسی، پسوند «ویچ» بگیرد.

دیدار فینال را یکشنبه هفته آینده تیم های فرانسه و کرواسی برگزار می کنند و انگلیس و بلژیک هم روز شنبه برای تعیین مقام سومی به مصاف یکدیگر می روند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *