يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
اندیشمند فرانسوی:

غرب عامل ۹۰ درصد خشونت‌ها در جهان است

پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 625051
یک اندیشمند فرانسوی با تاکید بر اینکه تروریسم و افراط گرایی در درجه نخست دلایل سیاسی دارد نه مذهبی، غرب را عامل ۹۰ درصد بروز خشونت در دنیا برشمرد.​
غرب عامل ۹۰ درصد خشونت‌ها در جهان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، پرفسور "فرانسوا بورجا" اندیشمند فرانسوی تاکید کرد، بر خلاف تصور برخی تروریسم و افراط گرایی دلایل مذهبی نداد بلکه در درجه نخست دلایل سیاسی در پس آن نهفته است و غرب و حاکمان مستبد مناطق مختلف دنیا در 90 درصد خشونت های موجود در آن دست دارند.

وی افزود: غرب با فروش سلاح به نظام‌های مستبد عربی، خشونت و ترریسم را تغذیه می‌کند و منطقه عربی را زیر سلطه نظامی در آورده است، همانطور که از دو قرن پیش تا کنون جهان اسلام و عرب را تحت سلطه گرفته است.

بورجا از اخوان المسلمین به عنوان یکی از میانه روترین گروههای اسلامگرا یاد کرد و گفت: جنبش های اسلامی به دو گروه بزرگ تقسم می شوند یکی اخوانی ها و دیگر سلفی ها و فرانسه با دنیای اسلام دشمنی دارد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن ابراز مخالفت با دولت نظامی در مصر و دستگیری مخالفان از جمله "عبدالمنعم ابوالفتوح" و سایرین، تاکید کرد غرب حامی کودتای نظامی در مصر است که این گواه روشنی بر معیارهای دوگانه است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *