پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱

شرط یمن برای توقف حملات موشکی به ریاض

پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 623371
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن درباره حمله اخیر موشکی ارتش و انصارالله به ریاض گفت: موشک‌های ما جنبه دفاعی دارد و در صورتی حملات موشکی را متوقف می‌کنیم که بمباران جنگنده‌های متجاوز به یمن پایان پذیرد.
شرط یمن برای توقف حملات موشکی به ریاض
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن دیشب (چهارشنبه شب) در گفتگو با شبکه خبری «المسیره» گفت: ما آمادگی داریم حملات به خاک عربستان متوقف کنیم، اما به شرطی که بمباران هوایی ائتلاف متجاوز علیه به سرکردگی عربستان سعودی متوقف شود.

شرف افزود: رویکرد موشک‎های ما دفاعی است و این موضوع را پیشتر به سازمان ملل متحد اعلام کردیم و بیانیه محکومیت وزارت خارجه آمریکا در خصوص شلیک موشک بالستیک یمن به عربستان، فاقد ارزش است.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله در تاریخ سوم تیرماه در پاسخ به حملات و بمباران مستمر یمن، چند فروند موشک بالستیک را به سمت یک مرکز اطلاعات وابسته به وزارت دفاع عربستان و دیگر اماکن وابسته به مراکز سلطنتی و نهاد‌های دولتی در ریاض شلیک کردند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کردند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مبارزان یمن...
پر واضح است که عربستان به دستور آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک کش به دنبال ایجاد سرزمین سوخته در یمن است ...پس از خداوند متعال درخواست می کنیم روز به روز بر قدرت تخریب و برد موشکهایتان بیافزاید....در لیاقت شما همین بس که خلف صالح اویس قرن هستید ...