پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ - 27 Jun 2024
 
۹
۹۵

یادداشت شریعتمداری درباره اتفاقات دیروز بازار تهران/ آن جوان ۳۱ ساله پول خرید ۳۸ هزار سکه را از کجا آورده!

سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب: 622585
ماجرای دیروز پیش از وقوع نیز قابل پیش‌بینی بود و از مدتها قبل در فضای مجازی و حتی در اظهارات مقامات بلند‌پایه آمریکایی و صهیونیستی به آن ‌اشاره شده بود. بدیهی است قشر عظیم و زحمت‌کش کسبه، بخشی جدا نشدنی از همین ملت هستند و آنگونه که خود مطرح کرده‌اند، نظام را با همه ابعاد پیرامونی آن جزئی از وجود خود می‌دانند.
یادداشت شریعتمداری درباره اتفاقات دیروز بازار تهران/ آن جوان ۳۱ ساله پول خرید ۳۸ هزار سکه را از کجا آورده!
گروه سیاسی جهان نيوز: حسین شریعتمداری ، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان " آستین خالی از دست همت!" درباره اتفاقات دیروز در بازار تهران نوشت:

1- «کسانی که شما را تهدید کردند می‌شناسید؟ همان‌ها که می‌گفتند اگر مغازه‌تان را نبندید، شیشه‌هایش را می‌شکنند و مغازه را به آتش می‌کشند»؟ این پرسشی بود که از چند مغازه‌دار در بازار تهران، خیابان لاله‌زار و برخی از مغازه‌داران پاساژ علاءالدین پرسیده شد. پاسخ همه آنان به این سؤال منفی بود و اظهار می‌داشتند که تهدید‌کنندگان را نمی‌شناسند و آنان را پیش از این ندیده بودند.
سؤال بعدی این بود که مگر تهدید‌کنندگان از اهالی صنف شما نبودند؟ جواب دادند؛ که اگر از صنف خودمان بودند که حتما آنها را می‌شناختیم.

یکی از مغازه‌داران منطقه بازار که کرکره مغازه‌اش را نیمه‌باز گذاشته بود گفت: آقای عزیز! اگر از صنف ما باشند که می‌دانند شناخته می‌شوند و فردا که غائله خوابید باید پاسخگو باشند... نه آقا، غریبه و سنگ به دست آماده حمله بودند و ما از ترس به آتش کشیدن اموالمان ناچاراً مغازه را می‌بستیم... گرانی‌ها و افزایش ساعت به ساعت قیمت ارز کسب و کارمان را کساد کرده و ما هم به ‌اندازه سایر مردم و مشتریانمان از این وضعیت به شدت ناراضی هستیم اما چاره کار را در بستن محل کسب و کارمان نمی‌دانیم و معلوم نیست یک عده از کجا مثل قوم یأجوج و مأجوج به بازار سرازیر شدند و با تهدید به آتش‌زدن مغازه‌ها، وادارمان کردند مغازه‌هایمان را ببندیم! ما دست مردم چک و سفته داریم که باید پاس کنیم و با بستن مغازه، کسب و کارمان از این هم که هست بدتر می‌شود. آقا بنویسید که نیروی انتظامی عاملان اصلی را بازداشت کند و به این غائله خاتمه بدهد.

در این مدت دو کلمه حرف حساب از دولت نشنیده‌ایم! آقا بنویسید بر پدر برجام لعنت، بر جد و آباد برجام لعنت! دولت تا کی می‌خواهد همه مشکلات را با برجام حل کند؟! تا کی می‌خواهد مملکت را اینطوری که می‌بینید به حال خود رها کند؟! این جوان 31 ساله از کدام جهنم دره‌ای آمده است که یکجا 38 هزار سکه می‌خرد؟ این کدام بی‌...‌ی است که ظرف چند روز قیمت دلار را به 8 هزار و 9 هزارتومان می‌رساند؟! چه کسانی چند هزار دستگاه ماشین گرانقیمت خارجی وارد می‌کنند؟! چند هزار کانتینر قاچاق چطوری وارد کشور می‌شود و کسب و کار ما را به لجن می‌کشد و چند میلیون نفر را بیکار می‌کند؟! شهر هرت که نیست! اینها به کجا وصل هستند؟! ماموران امنیتی و نظارتی کجا هستند که کاری به کار آنها ندارند؟!

آنچه در سطرهای بالا آمده است چکیده‌ای از مجموع اظهار‌نظر مغازه‌داران است که با خبرنگاران در میان گذاشته‌اند. نکته درخور توجه آنکه تمامی آنان با بستن مغازه‌ها مخالف بوده‌اند و ضمن گلایه‌های جدی از نابسامانی‌های اقتصادی ابراز می‌داشتند که چاره کار را در بستن مغازه‌ها نمی‌دانند و غائله‌آفرینی را به سود دشمنان ارزیابی می‌کردند و به شدت نیز از مسئولان اقتصادی، امنیتی و اطلاعاتی گله داشتند که چرا با بی‌توجهی خود کار را به اینجا کشانده و دست آشوبگران را برای سوء استفاده از بلبشوی اقتصادی موجود باز گذاشته‌اند!

2- ماجرا از قبل قابل پیش‌بینی بود و متاسفانه باید پذیرفت که مسئولان برنامه‌ریز و تصمیم‌ساز در عرصه اقتصادی و نیز دست‌اندرکاران امور نظارتی و اطلاعاتی کشور، کوتاهیغیر قابل توجیهی مرتکب شده‌اند و مردم و کسبه و صاحبان مشاغل شرافتمندانه را در چنگال تروریست‌های اقتصادی تنها گذاشته‌اند!

ماجرای دیروز پیش از وقوع نیز قابل پیش‌بینی بود و از مدتها قبل در فضای مجازی و حتی در اظهارات مقامات بلند‌پایه آمریکایی و صهیونیستی به آن ‌اشاره شده بود. بدیهی است که قشر عظیم و زحمت‌کش کسبه، بخشی جدا نشدنی از همین ملت هستند و آنگونه که خود در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مطرح کرده‌اند، نظام را با همه ابعاد پیرامونی آن جزئی از وجود خود می‌دانند و بارها نشان داده‌اند که هرگز حاضر نبوده و نیستند که دشمنان تابلودار مردم این مرزو بوم روی موج انتقادات و گلایه‌های آنها سوار شده و غائله‌آفرینی کنند.

اکنون اگرچه دیر‌هنگام، ولی وقت آن است که مسئولان دست‌اندرکار و سیاست‌پرداز و تصمیم‌ساز نظام، دستی به قاطعیت از آستین همت بیرون آورند و تروریست‌های اقتصادی و پادوهای مزدور آنان را بدون کمترین ملاحظه‌ای قلع و قمع کنند.

شناسایی تروریست‌های اقتصادی نه فقط دشوار نیست بلکه به سادگی نیز امکان‌پذیر است. چه کسانی قیمت دلار را ساعت به ساعت بالا برده و به مرز 9 هزار تومان رسانده‌اند؟ چه کسانی در یک فاصله کوتاه تعداد 4 میلیون و700 هزار سکه را خریداری کرده و بهای آن را در هر قطعه به نزدیک 3 میلیون تومان رقم زده‌اند؟ چه کسانی با کارت بازرگانی فلان خانم روستایی و فقیر فقط در یک فقره تعداد 600 دستگاه خودروی بنز و پورشه وارد کرده‌اند؟ آن جوان 31 ساله پول خرید 38 هزار سکه را از کجا آورده و سکه‌ها اکنون در اختیار کیست؟! چه کسانی با هک سایت وزارت صنعت توانسته‌اند مجوز ورود چند هزار دستگاه خودروی لوکس را جعل کنند و این خودروها را بی‌دغدغه وارد کشور کنند؟! چرا باید تعداد اندکی در حدود 108نفر، بتوانند منابع کلان و نجومی چندصدهزار میلیارد تومانی را به عنوان وام دریافت کرده و از بازگرداندن آن خودداری ورزند؟! و...

3- برخی از شعارهای هنجار‌شکن نشان می‌داد که سردمداران ماجرا از اقشار کسبه شریف و زحمت‌کش کشورمان نیستند و غائله را با اهدافی دیگر که بیرون از حوزه اقتصاد است آفریده‌اند.
شعار علیه شهدای مدافع حرم اگرچه بلافاصله با اعتراض تجمع‌کنندگان روبرو شد ولی به وضوح حاکی از آن بود که عوامل اصلی بیرون از دایره مردم و کسبه هستند.

گفتنی است که تعداد شهدای مدافع حرم از میان بازاریان و سایر کسبه کم نبوده و نیستند و شعار علیه مدافعان حرم تنها می‌تواند از دهان آلوده وکثیف کسانی بیرون بیاید که مردم مظلوم این مرز و بوم را با پیکرهای غلتیده به خون، زیر پای تروریست‌های داعشی می‌پسندند.

4- و بالاخره ذکر این خاطره از شهید نصراللهی فرمانده سپاه بانه خالی از عبرت نیست. ایشان در مراجعه به یکی از روستاهای بانه و در جمع اهالی روستا خطاب به آنان می‌گفت؛ چرا با وجود تذکر قبلی، به تروریست‌های کومله که دیشب به روستای شما آمده بودند کمک مالی کردید؟ پیرمردی که در میان جمع بود برخاست و گفت؛ برادر سپاهی! برای اینکه شما برادران سپاه و جهاد نجابت دارید و خدا و پیامبر سرتان می‌شود و اگر به حرف شما گوش نکنیم، به ما تذکر می‌دهید ولی اگر به درخواست کومله توجه نکنیم، اسلحه به رویمان می‌کِشند و زنان و دخترانمان را به اسارت با خود به کوه می‌برند. به این علت وقتی می‌آیند یارمتی (پول و کالایی که کومله و حزب دموکرات کردستان به بهانه مالیات! و به زور از روستائیان مظلوم و فقیر می‌ستاندند) می‌گیرند! پیرمرد به شهید نصرالهی پیشنهادی کرد که می‌تواند امروزه برای حفظ امنیت مردم و کسبه به کار آید. پیرمرد پیشنهاد کرد که یکی دو تن از نیروهای سپاه به‌طور نامحسوس مراقب روستا باشند و در صورت مشاهده تروریست‌های کومله و دموکرات پایگاه سپاه بانه را با خبر کنند که جان و مال و ناموس ما تا نابودی کامل تروریست‌ها در امان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
آقای شریعتی، به توصیف وضعیت کنونی نیازی نیست که آنرا همه مردم بهتر از شما میدانند ، اگر راه حلی کاربردی دارید آنرا بگویید.
اصلاح طلبان پاسخ دهند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
جهانگیری در مناظرات انتخابات96، به مردم گفت:"انتخاب، بین «بد و بدتر نیست» بلکه بین «راه و بیراهه است»". شما فرض کنید اگر رئیسی رأی می آورد و این اوضاع پیش می آمد (که اینگونه نمی شد) آیا همین اصلاح طلبان نمی گفتند که ای مردم، بیراهه ای که می گفتیم را ببینید؟ پس باید همه کسانی که در رأی آوردن روحانی، موثر بودند پاسخگوی مردم معترض باشند. اما چرا اگر غیر روحانی رأی می آورد اینگونه نمی شد؟ جواب: زیرا ابتدا سود حسابهای بانکی را به 20درصد بازمی گرداند تا غول نقدینگی در حسابهای بانکی بماند سپس با سازوکار مشخص بانکی و بورسی، نقدینگی را به سمت تولید هدایت می کرد.در مرحله بعد پیمان مبادله دوجانبه پولی بین ایران با کشورهای دیگر را فعال می کرد و جلوی قاچاق کالا و واردات بی‌رویه ای که به خاطر برجام متحمل شده ایم را مهار می کرد و تعرفه های سنگین به واردات غیر ضروری و لوکس وضع می کرد. همه اینها گامهای اقتصاد مقاومتی است که دولت روحانی فقط حرف آنها را می زند و در عمل، کاری نمی کند تا اوضاع بدتر شود تا مانع خروج از برجام هسته ای شود و بتواند برجام جدید را از طرق تصویب FATF،به نظام تحمیل کند.
Iran, Islamic Republic of
خب همین ها رو تو برنامه انتخاباتی و مناظره میگفتن دیگه! در حالی که مشخص بود هیچ برنامه ای ندارن مثل همین بنده خدا!! ضمن اینکه داشتن برنامه هم فایده نداره چون برد تصمیمات دولت اونقدر نیست که بشه تاثیرش رو دید!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاً اطلاعات نداری ، برد تصمیامات دولت از هر رکن دیگری در این کشور بیشتر است...
اگر برد تصمیمات دولت زیاد نیست.....
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر فرد و جناحی معتقدند که برد تصمیمات رئیس جمهور آنقدر زیاد و نافذ نیست یا دولت سایه و قویتری وجود دارد و برخی نمی گذارند و غیره، خیلی بی جا می کنند در انتخابات شرکت می کنند. والله که این اقداماتی که ارائه کردم عملیاتی است ولی دولتها به خاطر منافعشان از آنها طفره می روند.
Iran, Islamic Republic of
راه‌حل بارها گفته شده و جناب شریعتمداری هم گفت. اگه آدمیزاد بودی میفهمیدی
United Arab Emirates
این خودش در توهم است راه حل ایشون ایجاد بابک زنجانی است
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری حرص نخور
روحانی مظهر سطح فکر و تحلیل مردم ایرانه
...
Iran, Islamic Republic of
وای که چقدر درست گفتی
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
آقای آدمیزاد راه حل را بارها گفته که دست از برجام بی فرجام بکشین و به نیروهای جوان و دانشمند و اقتصاد دانان دلسوز اعتماد کنین و با فساد و قاچاق و رانتخواران برخورد کنین ؛ اگه فهمیدین بسم الله ،اگر هم دوست دارین خواب باشین ،انشا الله خواب به خواب بشید و تمام.
Romania
توصیحات آقای شریعتمداری در مورد دست دشمنان در این ماجراها، کامل، و جواب شما، بی ربط و از سر عجز بود.
جانم فدای اسلام
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه حل :مفسدین اقتصادی مفسد فی العرض و حکم اعدام صادر شود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا کسی که الان راه حل براش یه سوال هست، تو یه خواب عمیق به سر میبره. ینی دو دقیقه بشینی فکر کنی راه حل سرازیز میشه ولی منتهی بعضی ها از سر لجاجت نمیخوان بیدار شن.
Iran, Islamic Republic of
صدها بار گفته شده کو گوش شنوا!
Iran, Islamic Republic of
...
عجب
Iran, Islamic Republic of
از فرزندان دردانه دولتی هاس.
38000سکه؟؟؟امکان نداره به جایی وصل نباشی
Iran, Islamic Republic of
و حکمتی ها
Iran, Islamic Republic of
۱- سوء استفاده دشمن از اعتراضات منصفانه، روشن است ، مسئولین هم باید فکری کنند ۲- همانطور که در مثال پیرمرد بانه ای گفته شده، باید بگوییم که مخفی نیست که تجار و کسبه اصناف مخالف هم در غائله ارز بی دخالت نیستند، سایر مردم چگونه میتوانند از پس هزینه گران شدن اجناس ، بر بیایند؟ اگر صنف طلا فروش در ادعایش صادق است بگوید ما بر اساس نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان ، سکه و طلا را قیمت گذاری میکنیم بقیه اصناف هم اولا کالاهای موجود را به قیمت قبلی بفروشند و قیمت کالاهای بعدی را باهمان نرخ رسمی ارز محاسبه کنند
رضا
United States
جنابعالى هم با توجه به نجابتى كه ازتون سراغ داريم همين كار رو بكن ! سر هر سوق و تيمچه اى دو تا از نيروهاى پا به ركابتو بكار تا ببينيم چه كسى جرات داره با دلار يه قل دوقل كنه ؟!
United States
عالی
Iran, Islamic Republic of
تقصیر رو گردن دولت نندازید

از روز اول هم معلوم بود که این دولت عرضه مدیریت یومیه کشور رو هم نداره. پیشرفت و رشد پیش کش

مسبب این وضعیت خود مردم هستند که با علم به این موضوع و تجربه 4 سال نکبت و تحقیر بازم بهشون رای دادند.

روحانی مظهر سطح تحلیل، عمق تفکر مردم ایرانه.
Iran, Islamic Republic of
به شدت طرفدار نظر شما هستم. مردم میدانستند که روحانی اهل کار نیست چرا انتخاب کردند؟
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی رای دادن ملت بر اساس لجبازی باشد مملکت ما روی خوش نخواهد دید ....
Iran, Islamic Republic of
طلا بگیرن اون قلمت رو که حرف حق رو زدی
روحانی نماد همین بازاریان و کسبه و مردم کوچه و خیابونه والا رای نمیاورد .
الان هم غلط میکنن بازاریها که اعتراض میکنن مهم کنسرت و رفتن زنها به استادیوم بود که الحمدلله حل شد و دولت تدبیر و امید دیگه کاری نداره انجام بده و بیکار شده و میره توچال کوهنوردی
Iran, Islamic Republic of
شما نيروهاي بي هنر بي سواد اهل كاريد؟!
شما كه بلد نيستيد حرف عادي هم بزنيد؟
شما كه جز كشتن و ترور و زندان و قلع و قمع و اعدام هنر ديگري نداريد!
بيخيال آقا جان
عكس روحاني به كل جماعت شما هنوزم مي ارزه
كه اگر شما سركاربوديد الان ما سوريه شده بوديم!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
راجع به چیزی که اتفاق افتاده حرف بزن. اینکه اگر ما بودیم سوریه میشد، یه دروغ احمقانه از سوی جماعتیه که نافشون رو با دروغ بریدن و شکمشون رو با حرام پر کردن. چیزی که تو خیالتتونه رو به عنوان واقعیت، مطرح میکنید. این‌نشانه سربازان پست شیطانه. خود شیطان‌پست ترینه. ببینید ضدانقلاب و طرفداران جریان افسادطلب، چقدر پست ترند که اینگونه مردم فریبی میکنند.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
.....
کاربر محترم .با تشکر. ما که چیزی از مطلب شما درک نکزدیم لطفا ساده تر منظوز خود را بیان کنید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمدادی
چرا از اقازاده هایی که ۱۴۸ میلیارد دلار پول این مملکت را به امریکا برده اند نمی نویسد.
ایا این اقازاده ها ناشناخته اند. چرا جرات نمی کنید اسامی انها را اعلام کنید
Iran, Islamic Republic of
اینکه زیاد نوشته یک کمی هم شما جرات کنید بنویسید
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
اولا احسنت بر سردار قلم که همچون همیشه نکاتی ناب را برای مردم تبیین میکنند و بر خلاف روزنامه های رانتی زنجیره ای، شرافتمندانه از مردم دفاع میکنند و به نظرم یکی از وطن پرست ترین افراد این کشور هستند.
ثانیا این حرفهای شما دقیقا یک فرار به جلوی دیدنی است. اتفاقا آقای شریعتمداری همیشه رانت خواری این آقازاده ها را از همه زودتر اعلام کرده و مغضوب آقایان و پدران این فرزندان نازپرورده بوده و هستند. حال چرا دستگاهها جرات اقدام قاطع ندارند موضوعیست که باید با قدرت مطالبه شود و ریشه این تبعیضها خشکیده شود که تنها با اتحاد مردم و دوری از تعصبات جاهلی ممکن است...
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری که زیاد نوشته
به روزنامه های زنجیره ای بگویید بنویسند
آرمان اعتماد ایران و....
م ج
Iran, Islamic Republic of
وقتی ریئس دولتی میگه نباید به حساب مردم وارد شد؟ چرا نباید وارد شد که این همه آشوب بشه این مردم کی؟ هستند که دولت این همه نگران آنها هست؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
قطعا ان جوان 31 ساله از خودیها و شهروندان درجه 1 است.اصلا مگر غیر خودی و شهروند درجه 2 میتواند چنین کاری بکند.ضمنا اقای شریعتمداری تا زمانی که تمامی مسئولین ما واقعیتهای جامعه و مشکلات مردم واقعی را نبینند و درک نکنند شاهد اعتراضات خواهیم بود .یاد حرف امام باشیم که گفت بترسید از روزی که مردم به ماهیت درون مسئولین پی ببرند.نمیتوان همه اعراضات را به خارجی ها منصوب کرد.سیستم منفعل است و اگر صدایی در بیاید تازه برای ان فکر میکند.اگر میخواهیم جلو نفوذ غربیها را بگیریم باید ریشه اعتراضات را خشکاند
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
باز این بابا حرف زد.اقا حرف نزن سنگینتری
باز هم تو از حرف زدن این بابا سوختی
Iran, Islamic Republic of
آب را بریز همان جایی می سوزد
Iran, Islamic Republic of
دردت آمد؟
احسنت
یوسف
متاسفم برات
Iran, Islamic Republic of
یوخ بابا
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین: اگربه این صراحت سخن از دیرهنگام آورده اید. بهتر بود شما از طریق این موضوع ، عریان به مردم صحبت میکردید وهشدارهای جدی از پس پرده را بمردم میدادید واز مردم دعوت میکردید که هماهنگ با یک مشت اراذل واوباش و عمله دستگاه های اطلاعاتی کشورهای متخاصم قرارنگیرند زاویه بحث خود را طوری قرارمیدادید که مردم با آرامش راه عادی خودرا بروند و تلاش دشمن پنهان را که قصد روانپریشی اقتصاد جامعه و استفاده از فرصتها را تبدیل به تهدیدی کردند که دولت نقش بسیارمهمی درمیدان دادن به آنها داشت فراموش نکنید که دولت خودش بعنوان نقش اول بازی میکرد.سعی نکنید که همه کاسه وکوزها را سرمردم بشکنید.
Iran, Islamic Republic of
شما ها نمی توانید مملکت را اداره کنید . همه تقصیر ها را گردن این و ان تلگرام و غیره نیاندازید . در ضمن اقای شریعتمداری واقعا نمی دانید ان جوان کیست و از کجا پول اورده ؟
Iran, Islamic Republic of
چرا میخواهد شما هم بدانید و ازش دفاع نکنید
آشنا
جناب آقای شریعتمداری شما که دغدغه ی هیچ نداری پول منزل مسکونی تحصیل فرزندان در خارج از کشور و تجارت و واردات کالا
Iran, Islamic Republic of
این دروغ ها رو کدام بی شرفی یادت داده؟! صهیونیست بی شرف یا افسادطلبان بی شرف؟! تحصیل فرزندان در خارج کجا بود؟! تجارت و واردات کجاست؟! آقای شریعتمداری، روزنامه نگار و زبان حق، و مدافع اسلام هستند. این ها، صفات کسانیست که تو و امثال تو، به او رأی دادید و الان از زیر بار رأیتان، شانه خالی میکنید. تو و امثال تو که میگقتید اقتصاد مهم نیست، فقط جنگ و دیوارکشی نشود، باید پاسخگو باشید. بعد الان طلبکار آقای شریعتمداری شدی؟! درک و فهم نداری یا اینکه نویسنده سرویس های جاسوسی هستی؟
محمد
Germany
خالی نبند
Iran, Islamic Republic of
قا بنویسید بر پدر برجام لعنت، بر جد و آباد برجام لعنت! دولت تا کی می‌خواهد همه مشکلات را با برجام حل کند؟! تا کی می‌خواهد مملکت را اینطوری که می‌بینید به حال خود رها کند؟! این جوان 31 ساله از کدام جهنم دره‌ای آمده است که یکجا 38 هزار سکه می‌خرد؟ این کدام بی‌...‌ی است که ظرف چند روز قیمت دلار را به 8 هزار و 9 هزارتومان می‌رساند؟! چه کسانی چند هزار دستگاه ماشین گرانقیمت خارجی وارد می‌کنند؟! چند هزار کانتینر قاچاق چطوری وارد کشور می‌شود و کسب و کار ما را به لجن می‌کشد و چند میلیون نفر را بیکار می‌کند؟! شهر هرت که نیست! اینها به کجا وصل هستند؟! ماموران امنیتی و نظارتی کجا هستند که کاری به کار آنها ندارند؟!
...
Iran, Islamic Republic of
همه آنها شناخته شده اند در امنیت کامل هم هستند جمشید بسم الله را چکار کردند ؟ چه کسی باید خائنین و مخربین را تعقیب و مجازات کند شریعتمداری ؟ یا من؟ یا تو؟ مسئول کیست ؟ بروید سراغ مجرمین خیالی و تسویه حسابهای شخصی!
Iran, Islamic Republic of
96% از مردم، به چه کنم افتادهند.
United States
تاریخ همه چیز را ثابت خواهد کرد . اقای شریعتمداری شما به نام دین و شهدا چه کارهایی که نکردید .
Iran, Islamic Republic of
بگو ما هم بدانیم چرا از این قضیه ناراحتی دردت چیست که از اراذل و اوباش داری دفاع میکنی ؟!
Iran, Islamic Republic of
بگو چه کرد؟! پته فتنه گران رو روی آب ریخته؟!
Iran, Islamic Republic of
غیر از دفاع از دین و شهدا چه کرده است؟اگر شما کوجکتری پرونده مال از ایشان داشتید، یا نقل غیر مستقیم بسیار دوری از فساد در باره ایشان پیدا کرده بودید که گوش فلک را کر کرده بودید. پس ندارید ولی ما ناچاریم به خاطر مصالح اسلام و انقلاب استخوان در گلو وخار در چشم خیلی جاها سکوت کنیم و از این سکوت شما ها سوء استفاده می کنید ...
Iran, Islamic Republic of
و بالاخره ذکر این خاطره از شهید نصراللهی فرمانده سپاه بانه خالی از عبرت نیست. ایشان در مراجعه به یکی از روستاهای بانه و در جمع اهالی روستا خطاب به آنان می‌گفت؛ چرا با وجود تذکر قبلی، به تروریست‌های کومله که دیشب به روستای شما آمده بودند کمک مالی کردید؟ پیرمردی که در میان جمع بود برخاست و گفت؛ برادر سپاهی! برای اینکه شما برادران سپاه و جهاد نجابت دارید و خدا و پیامبر سرتان می‌شود و اگر به حرف شما گوش نکنیم، به ما تذکر می‌دهید ولی اگر به درخواست کومله توجه نکنیم، اسلحه به رویمان می‌کِشند و زنان و دخترانمان را به اسارت با خود به کوه می‌برند. به این علت وقتی می‌آیند یارمتی (پول و کالایی که کومله و حزب دموکرات کردستان به بهانه مالیات! و به زور از روستائیان مظلوم و فقیر می‌ستاندند) می‌گیرند! پیرمرد به شهید نصرالهی پیشنهادی کرد که می‌تواند امروزه برای حفظ امنیت مردم و کسبه به کار آید. پیرمرد پیشنهاد کرد که یکی دو تن از نیروهای سپاه به‌طور نامحسوس مراقب روستا باشند و در صورت مشاهده تروریست‌های کومله و دموکرات پایگاه سپاه بانه را با خبر کنند که جان و مال و ناموس ما تا نابودی کامل تروریست‌ها در امان باشد.
Iran, Islamic Republic of
اقا زاده بوده
هادی
Iran, Islamic Republic of
تمام اتفاقات از پیش قابل پیش بینی از rate اخبار هماهنگ رسانه های خارجی و اندیشکده های غربی هست
حتی گاهی نیاز به کار عمیق اطلاعاتی هم نیست
اما افسوس که مفتخوران در همه سازمان ها فقط در حال بیکاری یا بیگاری هستند
نویسندگان بولتن برای مسوولین هم اگر بجایه کپی پیست اخبار اندکی تحلیل هم بکار برند
شاهد اینقدر هدر رفت سرمایه نخواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
زنده باد هر کی زنده است چونان شریعتمداری که مردگی دولت اعتدال می آورد و قیمت سر به فلک می کشد و چنگ به روی مردم/
Iran, Islamic Republic of
حسین شریعتمداری یک تندرو باعث بدبختی مردم ایران!!!!!!!!!!!!!!! . ایشون که مشکل مالی ندارن ، پولشون از ببت المال تامین میشه .
Iran, Islamic Republic of
پیداست این جوان مشکل مالی داشته و حل مشکل جنابعالی هم در ایجاد اعتشاش است
Iran, Islamic Republic of
اولاً تندرو کندرو رو ولش کن. بگو از کجا پول میگیری و اوضاع چطوره؟
ثانیاً اونی که مشکل مالی نداره، کسیه که تو این اوضاع، میره کوه با لباس کوهنوردی آمریکایی. آقای شریعتمداری چنین خبطی نکرده.
ثالثاً، همه اون 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند، مشکل مالی نداشتند. چون روحانی و عملکرد بدش را دیددند و ضمناً میگفتند اقتصاد مهم نیست. فقط افراطی گری نشود! وقتی برایشان مهم نیست، شما بیخود از طرفشان حرف میزنی.
رابعاً پول ایشان، از بیت المال تأمین نمیشه که اگر میشد، بسیار کار درستی بود. چون ایشان، مدافع انقلاب و زبان مشکلات مردمند. اما فعلاً که پولشان از راه روزنامه نگاری تأمین میشود. اگر لازم باشد، قطعاً پول بیت المالی که به حرام نامه های اصلاح طلب میرسد را قطع میکنیم و به روزنامه اسلام، میدهیم. تا چشم ضدانقلاب کافر دربیاید.
حالا برو. به سلامت.
Iran, Islamic Republic of
این بار با برادر حاج حسین صد درصد موافقم
سازمانهای نظارتی واطلاعاتی وامنیتی خانه تکانی میخواهد
اصلا اقایان در خواب تشریف دارند
یاد بچه های اطلاعاتی قدیم بخیر شبانه روزی درخدمت انقلاب وامنیت کشور ومردم بودند از هیچ کس ومقامی خوف نداشتند ووام دار هیچ کس نبودند بکارشان ایمان داشتند هرمفسده ایدر نطفهخفه میکردند وفاسقی را از سرراه انقلاب وملت میکندند ودشمنان هم مثل سگ میترسیدند .اکنون کجایند وجه میکنند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به این آقا بگویم کسی که رطب بخورد حق ندارد دیگران را ازخوردن رطب منع کند آره عزیز آره فدات وای بحال همه
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری رطب خورده نیست. شما میگی هست؟ سند دقیق بیار. ...
علی
Iran, Islamic Republic of
...بسه دیگه. چپ و راستتون را دیدیم بالا و پایین تون را هم دیدیم. کجای کشور دست شما نیست؟ پول ؛ اسلحه و نهادهای نظامی , صدا و سیما ؛ بزرگترین بنگاههای مالی و اقتصادی کشور و .... بس کن بابا. بالاخره این پرده می افته و مشخص میشه شما ها هم چیکاره اید.
Iran, Islamic Republic of
تو که این همه میدانی معطل نشو پرده را بنداز
مجتبی
United Kingdom
بس کن آقای نیمه محترم ! همه چیز رو به آمریکا اسراییل گره نزن !
بی عرضگی شما در اداره کشور بعد از اولین روز انقلاب تا به امروز باعث عصبانیت مردم شده !
آمریکا آمریکا ! مردم میوه نمیتونن بخورن میندازی گردن پولدارها ؟؟؟؟؟؟ پایه حقوق رو شما تعیین میکنید یا یک جوان ۳۱ ساله ؟ وقتی عرضه ندارید ما رو از دست یک جوان ۳۱ ساله حفظ کنید...
Iran, Islamic Republic of
اینا رو به ایشان چرا میگید؟به مسئولین بگین.
ظاهرا خطاب شما از انگلستان به اصل نظام است!شما تو انگلیس گرفتار جوان 31ساله اید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
ایشون روزنامه نگاره نه مسئول. ب...، مسئولینی هستند که اتفاقاً نوع نگاهشون، خیلی شبیه به شما هست: ضدانقلاب، حرف زن بی عمل، همراه دزدها و هم نشین محتکران.
عمار
Iran, Islamic Republic of
دولت کشور را کاملا رها کرده وکشور خود گردان اداره میشود یک روز به دست سوداگران مسکن ،یک روز سوداگران سکه،دلار،خودروو../......خلاصه اینکه هر کی هرچی دلش میخواد انجام میده وکسی به کسی نیست.
انگار عده ای مسئولیت گرفتند تا نارضایتی ها را تشدید کنند!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر قوه قضائیه قاطعانه عمل کند و مفسدین را شناسایی و اعدام کند همه متخلفان ماستهایشان را کیسه میکنند . کم کاری قوه قضائیه جای تعجب دارد
Iran, Islamic Republic of
گر حکم دهند که مست گیرند
هرنچه هست گیرند.
Iran, Islamic Republic of
این پسر قطعا یک اقازاده و خودی استو شهروند درجه 1
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه؟ حتما میره سراغ احمدی نژاد !!!
علی
Iran, Islamic Republic of
...دنبال کی می گردید واضح است وقتتان را تلف نکنید که خطر در کمین مملکت و اسلام است دیر بجنبید کار از کار گذشته و خصر الدنیا و اخرت می گردید
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه اقتصاد کشور دست بازار و دلالان اداره میشه وضع همینطوره. ما که نفهمیدیم آیا کشور بطرف صنعتی شدن می ره یا هنوز رانتخوران و دلالان اقتصاد را کنترول میکنند. اگه قراره صنعتی بشیم که ساختارهای قدیمی باید جای خود را به ساختارهای جدید و هم آهنگ با جامعه صنعتی بده، قدرت اقتصادی بازار باید کم بشه و دلال بازی در اقتصاد از بین بره اگر نه که دیگه نباید حرفی از صنعت و تولیدات صنعتی زد.
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد اسلامی را شهید بهشتی به مجلس برد رد شد گفتند مارکسیستی است امپریالیستی بهترین است ! هرکس دم از اقتصاد اسلامی و عدالت بزند وای بر احوالش خائن است و وطن فروش و ضد ولایت خط مشی اقتصادی را باید دلالان بازار رقم بزنند چه بگویم ...
خدایا به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را
Iran, Islamic Republic of
وقتی با امثال جهانگیری ها و فریدون ها و صفدرحسینی ها و اختلاس گران صندوق فرهنگیان و رشت الکتریک ها و املاک نجومی ها مماشات نشود و رای قاطع صادر شود و برخورد قضایی فقط با رده های فرودست جامعه نباشد و مجلس عرضه استیضاح را داشته باشد و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی در تفکر چپ و راست در حد شعار نماند نابسامانی اقتصادی مهار میشود و نارضایتی مردم پلی نمیشود برای رسیدن معاندین به اهداف پلیدشان ، دشمن خودی ست ، مردم از کمبود ناراضی نیستند از تبعیض ، اشرافی گری و سیاست یک بام و دوهوایی و آقازادگی دلخورند ، داخل را سرو سامان بدهید ، مردم را راضی کنید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
عمار
Iran, Islamic Republic of
بازاریان درهمه ادوار درسرنوشت کشور دخیل بودند زمانی به کمک فقرا می شتافتند ودر برهه کنونی مشغول فقیرتر کردن مردم هستند.
کالایی را که به 10ریال خریده اند به بهانه دلار وسایر عوامل به 20ریال وبالاتر میفروشند.وبعد میگویند ما اگه سود متعارف بگیریم دیگه نمیتوانیم جنس تهیه کنیم .
این یعنی سود جویی محض بدون توجه به مردم وبدون توجه به حلال وحرام.
اینها خود مدیران اقتصادی کشور هستند که خود به نا آرامی کشور دامن میزنند وبا احتکار وگرانفروشی به ثروتهای باد آورده میرسند وچون نفس انسان سیری ناپذیر است همیشه هم طلبکار هستند وناراضی (البته با احترام به کسبه اهل ایمان وباخدا ومنصف)
آن ضربه ای که کسبه وتجار والبته مدیران نالایق به کشور میزنند .صد البته هیچ دشمن خارجی توان آن را ندارد.پس از ماست که برماست.
خدواند در قران میفرماید وای برکم فروشان
Iran, Islamic Republic of
هرجا بازار است آمریا و انگیس و استعمار هم هست !
امید و انتظار نجات بیهوده است !!
Iran, Islamic Republic of
از توی جیب امثال شماها
Iran, Islamic Republic of
شاید میخواسته مهریه زنش را جور کنه!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
من دیروز رفتم از بانک ملی یک سکه پیش خرید کنم گفتند دیگه متوقف شده!
به من یک سکه ندادند اما به آن جوان ده ها هزار سکه دادند. چه بسا این طرح و نقشه ای بوده برای پر کردن جیب اطرافیان خودشان.
احتمالا از جورج سورس و بن سلمان مقتول گرفته!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها گند میزنن، مملکت شلوغ میشه، جوانان بسیجی خون میدن و اوضاع رو آروم میکنن و دوباره اصلاح طلب ها گند میزنن. و همیشه هم همه چی تقصیر بچه حزب الهی ها و بسیجی هاست!!!
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
"شناسایی تروریست‌های اقتصادی نه فقط دشوار نیست بلکه به سادگی نیز امکان‌پذیر است. ...
م. ناظر
Romania
نظرِ بیخطر را منقوط کردید، حداقل عین متنِ "سردار قلم" را که طابق النعل بالنعل، برداشته و هِشته بودم؛ به قول "اَنبِلیسی" بلغورکنها copy, paste کرده بودم؛ را کامل درج میکردید.
م ج
Iran, Islamic Republic of
برای سربازان امام زمان که هر زمان هرکاری را بیاری خدا انجا م می دهند شنا سایی این افراد کاری نداره؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقا قوه قضاییه بعنوان مدعی العموم این افراد را دستگیر واموالشان را به نفع عموم توقیف نامید .بخدا تمام مرد م ایران پشتیبان قوه قضاییه خواهد بود یا علی
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری هنجار شکنی منظورت چیه ؟ بالاخره مردم وقتی ازوضعیت ناراحتن برعلیه کی باید شعاربدن ؟ شماها دیگه به فکراخرت باشید وازخدابترسید چراکه باهوچی گری ومارک زنی کاری نمیشه کرد چرامردم روابله فرض میکنید تاکسی اعتراض میکنه فورا شروع به شعاردادن میکنید برای سرکوب ولی بدونید مقصراصلی خیانت به خون شهداکسانی هستن که خلاف کارهارومیدونن ولی نمیگن
Iran, Islamic Republic of
بر علیه مقصر شعار دهند، نه نظام و ارزش ها و ولایت.
Iran, Islamic Republic of
...عاملین گرانی دلار و ... مدافعان حرم هستند؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر کومله ودموکرات مرگ بر خاینین به وطن
علیرضا
United States
... آقا بنویسید بر پدر برجام لعنت، بر جد و آباد برجام لعنت! دولت تا کی می‌خواهد همه مشکلات را با برجام حل کند؟! تا کی می‌خواهد مملکت را اینطوری که می‌بینید به حال خود رها کند؟! این جوان 31 ساله از کدام جهنم دره‌ای آمده است که یکجا 38 هزار سکه می‌خرد؟...
Iran, Islamic Republic of
عاملین گرانی دلار و ... شما 24 میلیون هستید که اول به خودتان ظلم کردید و بعد هم به تمام ملت ایران