پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

وضعیت اسفبار زندانیان مسلمان پاکستانی در هند

دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 622520
تنش‌های سیاسی میان پاکستان و هند منجر به زندانی شدن افراد فراوانی شده است که دولت دهلی نو با سختگیری، شرایط بدی برای آنان رقم زده است.
وضعیت اسفبار زندانیان مسلمان پاکستانی در هند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک زندانی پاکستانی که به 2 سال حبس در خاک هند محکوم شده ولی مجبور شد 11 سال حبس را تحمل کند سختگیری‌های عجیب دولت هند نسبت به زندانیان مسلمان پاکستانی را فاش کرد.

«محمد یاسین» که در سال 2007 به صورت ناخواسته وارد کشمیر اشغالی شده بود توسط دولت هند دستگیر شده و پس از بازداشت به 2 سال حبس محکوم شد.

علیرغم صدور این حکم دولت هند بیش از 11 سال این تبعه پاکستان را در زندان نگهداشت و چند روز قبل وی را آزاد کرد.
وی در مورد وضعیت بد زندانیان پاکستانی در هند گفت: بسیاری از زندانیان آرزوی مرگ می‌کنند زیرا از امکانات اولیه زندگی نیز محروم هستند.

محمد یاسین فاش کرد: دولت هند به مسلمانان اجازه خواندن نماز و دیگر اعمال عبادی را نمی دهد و افرادی که به صورت مخفیانه دست به چنین کاری می‌زنند به شدت مجازات می‌شوند.

این زندانی اهل سیالکوت افزود: هند زندانیان پاکستانی را روزها گرسنه نگه می‌دارد و آنها را بی‌دلیل ضرب و شتم می‌کند.
وی گفت: پاکستانی‌های بسیاری در زندان های هند وجود دارند که دوران محکومیتشان به اتمام رسیده ولی دولت هند حاضر به آزاد کردن آنان نیست.

بسیاری از زندانیان پاکستانی که در هند هستند جرمشان عبور غیر قانونی از مرز است و این سخت‌گیری در مرزهای بین منطقه آزاد کشمیر و کشمیر اشغالی بیشتر از سایر نقاط است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *