شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
غرضی:

تمام توطئه‎هادر نهایت به نفع کشور تمام خواهد شد

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 622109
کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: هر سیاستمداری که در این کشور چشم امید به خارج داشته باشد از چشم مردم خواهند افتاد.
تمام توطئه‎هادر نهایت به نفع کشور تمام خواهد شد
به گزارش جهان نيوز، سیدمحمد غرضی در خصوص امضای بیانیه مشترک برخی فعالین سیاسی با گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور مبنی بر مذاکره با ترامپ گفت: به طور کلی بیش از ۶۰ سال است که بین ایران و آمریکا مذاکره می‌شود، اما نه مذاکره روی میز بر این اساس از کودتای ۲۸ مرداد تا امروز مذاکراتی بین دولت و ملت ایران و آمریکا در جریان است.

غرضی ادامه داد: آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را به راه انداختند و حکومتی که برای خودشان مفید بود را روی کار آوردند، اما ملت مقاومت کرد در دهه ۳۰ نطفه بندی این مقاومت شکل گرفت در دهه ۴۰ این مقاومت به بالندگی رسید و در دهه ۵۰ در حقیقت پاسخگویی این مقاومت به آمریکایی‌ها بود یعنی در مذاکره آمریکایی‌ها ضربه‌ای زدند و ضربتی در ۲۲ بهمن ۵۷ نوش کردند.

وی ادامه داد: در آن زمان آمریکایی‌ها در خاورمیانه جانشین انگلیس شده بودند از نفت کشور‌ها استفاده می‌کردند و در تقسیم منابع نفتی رئیس جمهور آمریکا به چرچیل گفته بود نفت ایران و عربستان سهم ما و نفت عراق سهم شما باشد.

وزیر دولت سازندگی با اشاره به قدرت سیاسی ملت بزرگ ایران در ۲۲ بهمن ماه گفت: زمانی که آمریکایی‌ها با این قدرت روبرو شدند قدرت سیاسی شان در منطقه خاورمیانه شکست خورد و تا به امروز هر چه کردند تا بتوانند به موقعیت سابق خود برگردند موفق نشدند.

غرضی حمله به عراق و افغانستان را مصداق تلاش‌های آمریکایی‌ها برای استفاده از پایگاه‌های نظامی خود از این کشور‌ها در جهت حمله به ایران دانست و گفت: دومین مرحله بحث مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا تا قبل از انقلاب به سیاست خارجی یکپارچه آمریکایی‌ها برمی گردد یعنی دموکرات‌ها و جمهوری خواه‌ها در طول ۶۰، ۷۰ سال با یکدیگر متحد بودند و به عنوان مثال در جنگ جهانی اول و دوم بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان اختلاف نظری وجود نداشت. در جنگ ویتنام نیز هر رئیس جمهوری که روی کار آمد موافق جنگ بود.

وی تصریح کرد:، اما این روند بعد از انقلاب با موجی نزولی همراه بود و اختلاف بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آشکار شد. دومین نتیجه این بود که با اقتدار سیاسی ایران اروپا و آمریکا نیز که تا قبل از انقلاب همیشه حامی یکدیگر بودند اختلاف بین آن‌ها شدت یافت و در برجام این اختلاف به صورت وسیعی تعمیق شد.

وزیر دولت سازندگی افزود: بر این اساس بین ایران و آمریکا مذاکرات تعاملی قدرت و سیاست همیشه وجود داشته و نتایج آن نیز احراز شده است. این دو قدرت با یکدیگر در تعاملند، اما بیشتر اوقات به هم پشت می‌کنند.

غرضی با اشاره به شرایط فعلی در منطقه گفت: در زمان فعلی این توفیق برای ایران و منطقه پیش آمده که آمریکایی‌ها نتوانند از طریق جنگ کار خود را پیش ببرند و دنبال این هستند که از طریق طرفداران آمریکا در ایران قدرت سیاسی در کشورمان را تحت تاثیر قرار دهند و این مسئولیت یک روز به عهده منافقین است که اعلام براندازی حکومت در ایران کنند روز دیگر دلال‌های سیاسی مانند رژیم صهیونیستی به دنبال خدشه وارد کردن به قدرت سیاسی ایران هستند، اما نکته مهم آن است که تمام این رویداد‌ها به نفع ایران است و سبب خواهد شد تا سره از ناسره تمیز داده شود.

وی ادامه داد: زمانی که ترامپ در آمریکا روی کار آمد طرفداران آمریکا در ایران ساکت شدند، چون دیدند وی به دنبال اسقاط نظام ایران است.

وزیر دولت سازندگی یادآور شد: به اعتقاد من تصور این افراد آن است که نظام جمهوری اسلامی تضعیف شده و حاکمیت دچار مشکل است و آمریکا به دنبال جانشین برای این شرایط است از این منظر آن‌ها علامت می‌دهند که ما می‌توانیم جانشینان خوبی باشیم.

غرضی افزود: این وضعیت برای ایران از قبل نیز وجود داشت و عده‌ای منتظر القدرت هستند و تا به خارجی‌ها این علامت را بدهند که آمادگی پذیرش مسئولیت به زمامداری آن‌ها را دارند.

وی تصریح کرد: این مسائل خیلی جای پرداختن ندارد، چون ملت ایران در تاریخ خود بار‌ها نشان داده اند که هر سیاستمداری که چشم امید به خارج از این مرز و بوم داشته باشد به محض اینکه ملت این موضوع را می‌فهمند از چشم مردم خواهند افتاد.

منبع:خبرگزارش دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *