جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۳۰ اسیر و بیش از ۶۰ کشته ی ائتلاف سعودی

سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب: 621016
در درگیری‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با متجاوزان در الحدیده، بیش از 100 نفر از نیروهای ائتلاف سعودی به اسارت درآمده و ده‌ها تن دیگر کشته شده‌اند.
۱۳۰ اسیر و بیش از ۶۰ کشته ی ائتلاف سعودی
به گزارش جهان نيوز، منابع یمنی تلفات نیروهای ائتلاف عربستان سعودی و امارات در ساحل غربی یمن را ده‌ها نفر اعلام کردند.

شبکه تلویزیونی «الغدیر» به نقل از منابع یمنی شامگاه سه‌شنبه نوشت که نیروهای ارتش و یمن در جبهه «الحدیده» ۱۳۰ نفر از نیروهای ائتلاف مذکور را به اسارت گرفته‌اند.

این تعداد اسیر مربوط به درگیری‌های سه‌شنبه بوده و پیش از این نیز ۱۲۳ نفر از نیروهای ائتلاف که بیشترشان از نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن بوده، به اسارت نیروهای انصارالله درآمدند.

«محمد علی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتی از شورای عالی انقلاب و دولت وفاق ملی یمن خواست با صدور بیانیه‌ای این اسرا را عفو کنند؛ چرا که ائتلاف سعودی و اماراتی آن‌ها را مجبور به جنگ کرده است.

در همین ارتباط، منابع میدانی به شبکه المسیره گفتند که در درگیر‌ی‌های امروز جنوب و غرب فرودگاه الحدیده،‌ بیش از ۶۰ نفر از نیروهای مهاجم و اشغالگر موسوم به «تیپ سوم و اول عمالقه»، کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

یک منبع در یگان تک‌تیراندازان یمنی نیز به این شبکه گفت که طی ۷۲ ساعت گذشته، نیروهای این یگان موفق شده‌اند ۳۰ را در جبهه‌های مرزی از پای درآورده یا زخمی کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *