جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کدام وزرا بیشترین و کمترین تذکرکتبی را گرفته‌اند؟

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 620405
عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: طی یک سال گذشته رئیس‌جمهور و وزرا دو هزار و ۹۱۲ تذکر کتبی از نمایندگان مجلس دریافت کردند.
کدام وزرا بیشترین و کمترین تذکرکتبی را گرفته‌اند؟
به گزارش جهان نيوز، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهور و مسئولان اجرایی کشور، اظهار داشت: در اجلاسیه دوم مجلس از تاریخ 96/3/7 تا 97/2/22  نمایندگان 2 هزار و نهصد و دوازده تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و مسئولان اجرایی دادند.

وی افزود: از این تعداد پانصد و سه تذکر مربوط به رئیس‌جمهور و مابقی مربوط به وزرای کابینه است.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه وزرای جهاد کشاورزی با 27 ، راه و شهرسازی با 315، کشور با 262، نیرو با 219 و همچنین اقتصاد و امور دارایی با 204 بیشترین تذکر را دریافت کردند، تصریح کرد: 56 درصد از کل تذکرات کتبی نمایندگان مربوط به این پنج وزیر کابینه است.

یوسف‌نژاد اظهار داشت: وزرای اطلاعات با 24، دفاع با 35، دادگستری با 49، ورزش و جوانان با 56 و همچنین ارتباطات و فنآوری اطلاعات با 62،کمترین تذکر کتبی از نمایندگان را دریافت کردند.

وی افزود: اگر تعداد جلسات برگزار شده مجلس را برای سال گذشته 100 جلسه علنی  در نظر بگیریم روزانه 30 تذکر کتبی از سوی  نمایندگان مجلس قرائت شده است. این نشان دهنده این است که دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها باید برای انجام وظیفه و ارتباط با نمایندگان تلاش بیشتری داشته باشند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *