پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۱۷

پشت پرده کمک برای زنده ماندن تلگرام چیست؟!

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 620395
چندی پیش مدیر پیام‌رسان سروش اعلام کرد که دولت اگر همان حمایتی را که از تلگرام کرد از پیام‌رسان‌های داخلی انجام دهد وضعیت آنها بهتر می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، عبدالصمد خرم‌آبادی دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در کانال شخصی خود در پیام‌رسان‌های داخلی مطلبی درباره فیلتر پیام‌ رسان‌ تلگرام و موضوعات بعدی آن در کشور نوشته که از جهتی قابل توجه است.

وی در این مطلب توضیح می‌دهد که وقتی تلگرام در ایران فیلتر شد برخی به سرعت برای کمک به این پیام رسان دست‌به کار شدند. وعده پیام رسان بومی به مردم داده شد که تلگرام طلایی را مانند دامی بر سر این وعده قرار دادند و به آن 200 سرور داده شده و به این وسیله تلگرام زنده مانده است.

خرم‌آبادی محل تامین هزینه این سرورها را از بیت‌المال عنوان می‌کند.

در مطلب خرم‌آبادی آمده: «روز عید فطر وقتی دیدم و شنیدم که برادر بسیجی جناب آقای میثم مطیعی در مراسم قبل از نماز عید سعید فطر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در قالب شعر بیان می‌کند و موثر واقع می‌شود به این فکر افتادم که موضوع دور زدن غیرقانونی فیلتر تلگرام از طریق «تلگرام طلایی» را در قالب چند بیت شعر ذیل (هر چند ناموزون) بیان کنم. ان شاءالله که موثر واقع شود.

چو فیلتر شد تلگرام روزگاری
گروهی فوریش کردند یــــاری
اگر چه «اپ» آن فیلتر نمودند
ولی درهای پُشتی‌اش گشودند
به مردم جنس بومی وعده دادند
سپس بر راهشان دامـــــی نهادند
چه دامی! ظاهرش زرد طلایــــی!
ولیکن باطنش هـــــدم و تبــــاهی
«تلگرام طلایــــــی» نام آن دام
وَرا تیــــمار کردند صبح تا شام
به آن چند هدیه ی باحال دادند
200 سرور ز بیت المـــــال دادند
به مردم عرضه شد کالای رومی
به نامِ نامــیِ تولیــــــــدِ بومی

گفتنی است چندی پیش مدیر پیام‌رسان سروش اعلام کرد که دولت اگر همان حمایتی را که از تلگرام کرد از پیام‌رسان‌های داخلی انجام دهد وضعیت آنها بهتر می‌شود.

معنی این اظهارات وقتی روشن‌تر شد که بعد از گاف مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور، رسانه‌ها از حضور پنهانی مدیر تلگرام در ایران در سال 94 و توافق دولت روحانی و پاول دوروف برای اختصاص سرورهای توزیع محتوای بومی به این پیام‌رسان خبر دادند.

در این وضعیت، مقایسه عادلانه بین مدت زمانی که تلگرام و پیام‌رسان‌های خارجی مطرح بوده‌اند و همچنین حمایت‌هایی که در عمل از آنها شده نشان می‌دهد نمونه‌های داخلی بسیار هم موفق بوده‌اند و اگر حمایت‌ها منطقی و اصولی و عادلانه باشد، می‌توانند گوی سبقت را از خارجی‌ها بربایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
Iran, Islamic Republic of
چرا قبول نمیکنید که فیلتر تلگرام شکست خورده و مردم به پیام رسان داخلی اعتماد ندارن...
Iran, Islamic Republic of
به چه دلیلی اعتماد ندارند؟ مگه رهبری حکم حرمت سرکشی به حریم خصوصی مردم در فضای مجازی رو صادر نکردند؟
پیام رسان های خارجی هم خود به خود به وجود نیامده اونها هم توسط گروهی و یک سازمان خارجی ایجاد شده و توسط همانها کنترل می شود خصوصا در کشور ایران که هدف اصلی سرویس های جاسوسی دنیاست و جنگ تمام عیار اطلاعاتی و سایبری و اقتصادی و ارزی ضد کشورمان در جریان است و ماشاالله این پیام رسان های خارجی در سازمانها و ادارات داخلی در حد برنامه اتوماسیون و مکاتبات سازمانی محرم شمرده می شود
چرا؟ شما چه توقعات دارید؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا باید از پیام رسان داخلی حمایت کنند؟!!!!
در حالی که در بستر تلگرام هرچه دروغ و شایعه رو به خورد مردم می دهند!
جای جلاد و شهید رو عوض می کنن!
دوست رو دشمن و دشمن رو دوست جلوه میدن!
هر وقت گندی بالا میارن موضوعات حاشیه ای رو علم می کنن!
..
.
.
....
Iran, Islamic Republic of
فیلترینگ کاری نداره که!!! مهم اینه که از داخل کی داره راه را برای تلگرام باز میکنه!
هر ارتباطی را میشه بست و فیلتر کرد. حتی فیلترشکن ها را هم میشه فیلتر کرد. یکی جدید میاد آنهم میشه بست و این دور باطل ادامه خواهد داشت تا مردم از فیلترشکن خسته شوند و آواره اینترنت برای فیلترشکن دیگه نشوند. مسائل پشت پرده کارها را یک کم خراب میکنه.
نگاه کن ببین برای تلگرام طلایی میگن 200 تا سرور دادند! آنهم از بیت المال. یعنی دولت یک جای کارش میلنگد. یعنی داره تو فیلترینگ اخلال ایجاد میکنه.
توهم نزن که فیلترینگ شکست خورده. مردم ما بیگانه پرست شدند. نمیدانند چه لطمه ایی به امنیت اطلاعات خودشان میزنند.
Iran, Islamic Republic of
اولا هیچ ارتباطی را نمی شود بست .مگر اینکه کل اینترنت ایران را قطع کنید . دوم اینکه به اندازه موهای کله شما البته اگر داشته باشید فیلتر شکن هست و آن کسانی که دارند از فیلتر شکن استفاده می کنند لا اقل 30 میلیون نفرند و هیچ تشکیلاتی نمی تواند آنها را خسته کند نمونه اش را روی گوشی برادر و خواهر و همسر و مادر و پدر و همسایه و قوم خویشتان می توانید ببینید که روی هرگوشی حداقل 3 تا فیلتر شکن نصب است . سوم اینکه مردم بیگانه پرست نشده اند اگر هم شده اند شما و زعمای قوم باعث شده اید لذا گوشه کلاه را بالاتر از این نگذارید که دیگر از عقب می افتد . طبق آخرین آمار منتشره یازدید از تلگرام به قبل از فیلترینگ برگشت و در حال افزایش است ....
Iran, Islamic Republic of
اولا که اگر میشه یک فیلترشکن را بست پس حتما میشه بقیه را هم بست. بشرط اینکه این وسط همه با هم یکصدا باشند.
دوما از کجا فهمیدی من کچلم ؟
سوما فیلترشکن ها هزینه دارند. تا حالا از خودت نپرسیدی وب سایتهای خیلی زیادی ایران را فیلتر کرده اند ، حالا چی شده که میان صدتا صدتا فیلترشکن میدن بیرون ؟ شک برانگیز نیست ؟
چهارما عکس های خانوادگیت را در گوشی برادر و خواهر و همسر و مادر و پدر و همسایه و قوم و خویش محترمتان بشمار . تعداد دقیقش را تلگرام بهت میگه. کلاهت را بزار بالاتر که تلگرام عکسهای خانوادگیت رو با دقت بالا دارد.
پنجما تلگرام برنامه اش نفوذ در اقتصاد ایران به فجیع ترین شکل ممکن است. کلاهت را بزار بالاتر
ششما تلگرام برای همیشه بسته شده و این روزها هم میگذره. تلگرام طلائی هم فعلا ظاهرا تحت کنترل برادران بالا است. رئیس محترم جمهور امنیتی ترین کابینه را دارد. فکر کن ببین چی گفتم. کلی نکته داشت.
هفتما شناسنامه ات مال کجاست ؟ مطمئنی ایرانی هستی؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
چقدر حرف های بی منطق زدی... خسته نباشی...
Iran, Islamic Republic of
برای هادی :
زمان قاجار آمدند و گفتند انگلیسی ها نفت ایران را به یغما میبرند!
قاجار گفت ما این ماده بد بو و کثیف را میخواهیم چکار! بزار ببرند!
حرفت من را یاد قاجار انداخت.
وقتی که نمیدانی امنیت چیست و مطمئن هستم کمترین سواد کامپیوتری را داری فکر میکنم جایی برای صحبت نمیماند.
Iran, Islamic Republic of
حمایت پیشکش سنگ نندازند و فقط عادلانه رفتار کنن
سروش
Iran, Islamic Republic of
دولتی ها هیچ وقت تلگرام را به کل حذف نخواهند کرد، چون بهترین را شستشوی ذهن هاست، شماها بهتر است نیروهای و تمرکز خود را دوقسمت کنید یکی رسوا کردند دولت در حمایت از دروغ ها و شایع سازی دوم بالا بردن کیفیت خبر ها برنامه هایی که برای مردم عرضه می کنید متاسفانه شماها بخاطر یک هم حزب ...خودتان انتقادی بهش نمی کنید کارتان سکوت می شود. یا مدام می خواهید موضوعات را جا بی اندازید، ولی بهتر است زمینه را آمده کنید متاسفانه شماها با استفاده از تحلیل های و استدلال ها پیش پا افتاده مدام موضوعات توجیه یا می خواهید جا بی اندازید.
Iran, Islamic Republic of
مگه حکم قضایی برای ممنوعیت سرویس دهی به تلگرام نداریم؟ مگه معاون اول ریس جمهور سابق رو کت بسته دستگیر نکردند؟ مگه علی اکبر جوانفکر رو با ترقه بازی دستگیر نکردند؟ (من به هیچ وجه طرفدار امثال جوانفکر و رحیمی نیستم) پس چرا قوه قضاییه نسبت به دور زدن علنی قانون بی تفاوت شده؟ این عدالت است؟ آیا این بی تفاوتی و تفاوت عملکرد دستگاه قضایی باعث شکسته شدن اقتدار دستگاه قضایی و رواج بی قانونی نمی شود؟
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر
هنوز نفهمیدی تو این مملکت یه سری ها از ما بهترونن؟

فرقی هم نمیکنه
تاریخ همیشه تکرار میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر تلگرام نباشد اینها رای نمی آورند
Iran, Islamic Republic of
احسنت
سروش
Iran, Islamic Republic of
اگه تلگرام نبود، تعداد ساده لوح ها خیلی کمتر از اینا بود.
لقمان
Iran, Islamic Republic of
اگه شده همه پیام رسان های داخلی رو به خاک سیاه بنشونند این کاررو می کنند ولی اجازه نمی دهند پیام رسان خارجی به طور کامل بسته شود.
Iran, Islamic Republic of
چرا تلگرامو بستن ولی اینستاگرام آزاده این خودش جای سوال داره