پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

حضور یک ناو بزرگ جنگی آمریکا درخلیج فارس

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب: 620361
پس از غیبت دو ماه و نیمه ناو‌های جنگی بزرگ آمریکا در خلیج فارس، این هفته ناو «ایو جیما» وارد خلیج فارس شده است.
حضور یک ناو بزرگ جنگی آمریکا درخلیج فارس
به گزارش جهان نيوز، پنتاگون کشتی جنگی آبی، خاکی خود به نام «ایو جیما» را به خلیج فارس اعزام کرد.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا»، این کشتی آبی-خاکی برای نخستین بار از اواخر ماه ماه مارس سال جاری کشتی پایگاه آمریکا (کشتی اصلی یک ناوگان دریایی) حاضر در منطقه شد. پس از خروج ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» در ماه مارس، دو ماه و نیم بود که آمریکا در خلیج فارس کشتی پایگاه نداشت. این طولانی‌ترین مدت عدم حضور کشتی جنگی اصلی در خلیج فارس در حافظه معاصر است.

به نوشته این وبگاه، مقام‌های نیروی دریایی آمریکا از بیان جزئیات برنامه حرکت این کشتی خودداری کردند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا پنجشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروی دریایی متعهد به حمایت از فرماندهی مرکزی آمریکاست تا اطمینان حاصل کند که قابلیت‌های لازم را برای تامین امنیت دریایی در منطقه عملیاتی نیروی دریایی دارد. ما قصد نداریم در مورد زمان بندی حرکات عملیاتی کشتی‌ها به داخل، اطراف و خارج از منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا صحبت کنیم.»

این وبگاه در خاتمه به تمرکز بیشتر عملیاتی نیروی دریایی آمریکا در دریای مدیترانه و بالتیک تا غرب آسیا که در حوزه استحفاظی ناوگان ششم این کشور است، اشاره کرد.

آمریکا سال‌هاست به بهانه «تأمین امنیت تردد در خلیج فارس» ناوگان دریایی مجهزی در این منطقه مستقر دارد. این ناوگان همواره یک ناو پایگاه و پیشرو و چندین فروند ناوشکن کوچکتر به همراه دارد. به ندرت پیش می‌آید که واشنگتن بدون اعزام یک ناو بزرگ، ناو پیشرو را از منطقه خارج کند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب این ناوهای شیطان هدف های خوبی هستند برای، ما البته اگه افساد طلبهای داخلی مزدور وخودباخته کدخدا از پشت خنجر به منافع ملی ومدافعان داخلی نزنند
Iran, Islamic Republic of
اومده که غرق بشه. بستگی به رفتارش داره. اگر زیادی نزدیک بشه و مثل رئیس جمهورش بی تربیت باشه ، خلیج همیشه فارس جای کافی برای خودش و کل ناوگانش دارد.
Iran, Islamic Republic of
اصلاحیه : اعماق دریای خلیج همیشه فارس جای کافی برای کل ناوگان دریایی آمریکا دارد.