پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۹۹
واکنش به دیدار اون و ترامپ؛

​تلاش دولت روحانی برای انتقال تجربه تاریخی‌اش به کره شمالی/ به آمریکا اعتماد نکنید! +تصاویر

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 619522
دولتمردان که در پنج سال گذشته انواع تفسیرها و ترفندها برای توجیه مذاکره با آمریکا را به کار بستند حالا بیان می کنند مذاکره با کاخ سفید دیوانگی است.
​تلاش دولت روحانی برای انتقال تجربه تاریخی‌اش به کره شمالی/ به آمریکا اعتماد نکنید! +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: تا 5 سال پیش دولت روحانی تمرکز خود را بر روی ارتباط با آمریکا برای حل و فصل منازعه 12 ساله هسته‌ای کشورمان گذاشته بود. در این حیطه حتی گفته می شد که «شعار مرگ بر آمریکا» باید از فضای سیاسی کشور رخ بر بندد؛ چراکه منافع ملی ایران در این شعار نیست. 

وقایع و اتفاقات زیادی در فضای سیاسی و رسانه‌ای جریان اصلاحات برای قرابت و نزدیکی دیپلماتیک بین دو کشور رخ داد. از «دیپلماسی اتفاقی» گرفته که روزنامه‌های اصلاح طلب در آن سعی می کردند رئیس جمهور ایران و آمریکا را در صحن سازمان ملل به طور برنامه ریزی شده با هم روبرو کنند تا قلم فرسایی های بسیار ژونالیستی که ارتباط با آمریکا را در آن برهه زمانی تنها راه آینده ایران تلقی می کردند.
 

بزک آمریکا با برجام در دستور کار این رسانه‌ها قرار گرفت و با اشاره به جمع شدن هیئت‌های تجاری غربی در هتل اسپیناس، بیان می‌شد که این ثمره ارتباط با آمریکاست و سیل سرمایه گذاری خارجی در پیش است.

در این حوزه حتی اتفاقات دیپلماتیک عجیبی در خلال مذاکرات هسته ای رخ داد که از این موارد می توان به قدم زدن محمد جواد ظریف و جان کری در خیابان‌های ژنو ( محل برگزاری مذاکرات) و همچنین عوض کردن پرچم این دو در خلال مذاکرات بعدی که به نشانه نزدیکی و دوستی میان دو کشور در روابط دیپلماتیک تلقی می شود انجامید.
 

برقراری ارتباط تلفنی میان حسن روحانی و باراک اوباما نیز از موارد دیگر این راهبرد سیاست خارجی دولت بود که همه این موارد نه تنها در دوران دانلد ترامپ بلکه در دوران باراک اوباما با اعمال تحریم های جدید علیه ایران و دبه کردن‌های مداوم غرب در تعهداتش نسبت به برجام شکست خورد. در زمان اوباما طرح هایی مانند محدود کردن سفر ایرانیان به آمریکا تصویب شد که در دوره ترامپ با شدت عمل بیشتری عملیاتی و پیگیری شد. در زمان اوباما قفل بانک های غربی با همه تعهدات کاخ سفید به روی ایران بسته ماند و در زمان ترامپ همه پرده ها کنار رفت. 


در همان زمان بود که کوبا در یک توافقی با آمریکا روابط را با کاخ سفید از سر گرفت اما این توافق هم توسط ترامپ شکسته شد. این در شرایطی بود که در زمان احیا روابط فی مابین این دو کشور رسانه‌های یک جریان خاص به تحسین این امر اقدام کردند.
 

حالا اما ماجرای کره شمالی و آمریکا فصل دیگری را در همین باب باز کرده است و واکنش مسئولان دولتی در این زمینه دیدنی است. رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی روز سه شنبه ۲۲ خرداد در سنگاپور با هم دیدار کردند که آغازی برای بهبود روابط دو کشور محسوب می‌شود.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به این موضوع بیان می کند که « با آدمی روبه‌رو هستیم که در هواپیما امضای خود را پس می گیرد، نمی‌دانم رهبر کره شمالی با چه کسی دارد مذاکره می‌کند، این شخص نماینده فهیم آمریکا نیست، امیدواریم خود ملت آمریکا فکری برای او کنند.»


چندی پیش هم رئیس جمهور در جلسه برررسی صلاحیت غلامی و اردکانیان وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در صحن مجلس با بیان اینکه آمریکا به برخی از کشورهای شرق آسیا پیام می دهد که مذاکره کنند، اظهار کرد: «مگر دیوانه اند که با این شرایط با آمریکا مذاکره کنند آمریکا به مذاکره امضا شده به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بی اعتنا است. آمریکا با این شیوه باید آینده مذاکره و تعهدات خود را کنار بگذارد. ایران در بحث هسته‌ای به تعهدات خود عمل کرده است اما آمریکا می گوید چرا ایران از لحاظ دفاعی و نظامی قدرتمند بوده و سایر کشورها به ایران احترام می گذارند؟»

به نظر می رسد که مسئولان دولتی در صدد هستند که تجربه خود را به مقامات کره شمالی انتقال دهند. در این روند اما پیشتر رهبر معظم انقلاب با توجه به تجربه‌ای که انقلاب اسلامی و رژیم پهلوی از ارتباط با آمریکا کسب کرده بود به کررات بیان کردند که به این مذاکرات خوش بین نیستند. اما در این طریق دولتمردان حتی برای توجیه این موضوع به تفسیر  قابل تامل وقایع تاریخی از جمله نهضت عاشورا و استفاده از اشعار حافظ مانند « با دوستان مروت با دشمنان مدارا» رو آوردند تا ارتباط با آمریکا را عملی کنند. حال اما پاستورنشینان این تجربه تاریخی را می خواهند به طرف کره شمالی مفهوم کنند. 

امیر حمزه نژاد 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رامین
Austria
یعنی تجربه ای بود برای خودش ها و 5 سال از عمر و جوانی ما پای این تجربه آقایان رفت. اقا تا کی آزمایش و تکرار ما هم آدمیم بس کنید دیگه به جای این بازی های دیپلماتیک یه مقدار هم کار کنید خدا رو خوش بیاد
Iran, Islamic Republic of
برجام بی فرجام تجربه ای تلخ و فرصت سوزی بزرگ بود که 5 سال اقتصاد کشور معطل امضاء و اجرای برجام شد و دستاورد آن هم دقیقا"هیچ بود.
Iran, Islamic Republic of
چقدر بده مایه عبرت شدن

روحانی ما رو تو دنیا مایه عبرت کرد

روحانی تحقیرمون کردی تا 1400 هم وضع همینه
دردمند
Iran, Islamic Republic of
من می گم نمی خواد به کره ی شمالی بگه چی کار بکنه چی کار نکنه با اینکه کلی جونتره بهتر می دونه چه جوری عزتشون رو حفظ کنه . بهتره به جای نصیحت کمی ازش یاد بگیره .فعلا که امریکا جلوش کوتاه آمده همونطور که مشابه این رفتار برای ما چند سال پیش داشت اتفاق می افتاد ولی این آقایان همه ی بندو آب دادن.
Iran, Islamic Republic of
دلوپسای کره شمالی آخر سر بر اصلاح طلبان کره ایی پیروز میشن
United States
خدا رو چی دیدی. شایدم دلواپسارو مسخره کردن و فرستادن جهنم و بعد بد بخت شدن.
United States
احسنت جوانی ما رو که باید توی شغل و کار بود به خاطر برجام هدر دادن کارخانه ها تعطیل شدن استخدامیها هم قطره چکانی انجام شد
Canada
...
United States
فکر میکنم فهمیدن این موضوع خیلی دشوار نباشد که اگر آمریکا به کره شمالی هم کنار بیاید از میان چالشهایش فقط ایران باقی می ماند و فشارها به کشور بیشتر می شود... طبیعی است که ایران به دنبال به هم خوردن این توافق باشد
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی باج به امریکا نخواهد داد آنها یک سایت هسته ای قدیمی که دیگه قابلیت استفاده نداشت رو بعنوان حسن نیت تخریب کردند اما بمب های اتمی و هیدروژنی و توان موشکی خود رو حفظ کردند .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، کره شمالی اول راه است؛ هنوز آینده نیامده تا سرنوشت مذاکراتشان را ببینیم ولی جونگ اون از تجربه ایران استفاده کرده و خواهد کرد.
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
اون جناب ! منظورم جناب اون ! بعد از آزمایش بمب اتم و تهدید اشکار به استفاده از بمب خود علیه امریکا
امروز از جانب قدرت با متکبر امریکایی دیدار می کند و ترامپ هم ناگزیر به دادن امتیاز است
ولی دولتمردان ما ...
Iran, Islamic Republic of
با بمب اتم میخواهی انقلاب رو صادر کنی منظورت اینه رفعت و گذشت و معرفت و دینداری رو با بمب اتم میخواهی هدیه بدی به ملتها
Iran, Islamic Republic of
دلوپس های کره ایی هم مثل دلواپس های ایرانی پیروز میشن
Iran, Islamic Republic of
دلواپس بودن برای منافع ملی غیرت می خواهد که افساد طلبان ندارند.
Iran, Islamic Republic of
امریکا در طول تاریخ 200 ساله خود به هیچ عهد و پیمانی که با دیگر کشورها بسته پایبند نبوده است هر کشوری به شیطان بزرگ اعتماد کند محکوم به شکست است و تجربه قراردادهای الجزایر و ژنو و برجام بی فرجام هم موید همین مطلب است .
Iran, Islamic Republic of
فعلا که اعتمادم نکردیم ضررکردیم
باشیم نباشیم ضررکردیم
بیژن
این ضررها حاصل دولت تدبیر است!
Iran, Islamic Republic of
چه دولت تدبیر چه اون یکی دولت همش داریم ضررمیدیم اونم فقط طبقه پایین
Iran, Islamic Republic of
در دولت فاصله طبقاتی افزایش یافت و طبقات متوسط و پایین جامعه بیشتر تحت فشار هستند.
Iran, Islamic Republic of
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
فعلا سکه ۲۵۰۰ رو عشقه
ولی زبونم لال یه وقت به دولت تبیر و امید !!! اهانت نشه
و الا همه چی کُن فَیَکون میشه
Iran, Islamic Republic of
وقتی به امضاء جان کری اعتماد کردیم و تضمین واقعی نگرفتیم ضرر کردیم بتن ریزی و تخریب صنعت هسته ای و لغو نشدن تحریمها خسارت محض بود .
Iran, Islamic Republic of
مگر در کره شمالی هم دلواپس وجود داره که بتواند فرجامشان را بهم برنند
Iran, Islamic Republic of
آن هم با سرعت زیاد همه قرار ها را زمان توافق زودتر انجام دادیم وآنها فهمیدند که ما منتظر توافق هستیم یعنی در معامله از خود خویشتن داری نکردیم طرف مقابل طاقچه بالا گذاشت وقتی برجام در بیست دقیقه تصویب شد و راکتور اراک از زمانبندی خودش زودتر سیمان ریخته شد ودر جمع آوری سانتیفریوژها سریع جمع آوری سد وباعث تخریب آنها شد وووو......
معلوم است خامی وبی تجربگی کرده ایم...
Iran, Islamic Republic of
خامی وبی تجربگی نه بلکه خیانت کردیم
Iran, Islamic Republic of
خسارت محض تویی با این طرز تفکرت.
Iran, Islamic Republic of
برجام نافرجام اثبات کرد که نتیجه اعتماد به کدخدا یاس و ناامیدی است فقط باید به خدا توکل و اعتماد کرد .
Iran, Islamic Republic of
هرکه بغیر از خدا امید ببندد نا امید خواهد شد و این یک سنت الهی است و در برجام بی فرجام هم این اثبات شد.
Canada
کاملا به اصلاح طلبان و اعتدالیون حق میدهیم که تجربه شکست 30 میلیارد دلاری هسته ای خود را با رهبر کره شمالی شیر کنند:
آنهم در جائیکه رحم اجاره ای یک طفل ناقص الخلقه کج و کوله ای بنام برجام بدنیا آورد و آنرا بجان مردم کشور انداخت.
بیژن
این است نتیجه وادادگی و انفعال و غربزدگی و انحراف از خط اصیل امام و انقلاب!و انتخاب خط ذلت و تسلیم!دیدید که رئیس جمهور کره حتی خودکارش را هم با دستمال کاغذی به نشانه بی اعتمادی به آمریکا پاک کرد!...
Iran, Islamic Republic of
به زودي شاهد نتيجه ايستادگي شما خواهيم بود!
پيش به سوي
سكه 5 ميليون توماني
و
دلار 15 هزار توماني
Iran, Islamic Republic of
افزایش نرخ سکه و دلار نتیجه برجام بی فرجام و واداده گی در مقابل دشمن است در اوج قدرت هسته ای ما و در اوج تحریمها در سال 91 حداکثر نرخ دلار از 3800 تومان بالاتر نرفت .
Iran, Islamic Republic of
واسه اون موقع هم اون نرخ بالابوددیگه
ولی درکل ضررش همیشه واسه ماست
Iran, Islamic Republic of
جاهل دلار 900 تومني رو اون مموتي كرد 3800 بعد تو داري افتخاد ميكني!
Iran, Islamic Republic of
3800 تومن؟
یه تهمتی بزن که بگنجه هموطن

حافظه ماهی گلی از حافظه شماهایی که خودتون رو به نفهمی زدید ما رو هم نفهم فرض کردید بیشتره
جاهل خودتی
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد دلار رو با نرخ 1000 تومان تحویل گرفت و با نرخ 3200 تومان تحویل داد یعنی در عرض 8 سال فقط 2200 تومان افزایش یافت اما در دولت یازدهم و دوازهم در عرض 5 سال 4000 تومان افزایش یافته است .
Iran, Islamic Republic of
ماشالا به تو ۲۳:۵۰ . ماشالا به این همه سواد!
Iran, Islamic Republic of
پرواز قیمت سکه و دلار و مسکن و خودرو سیب و گلابی برجام است بخورید نوش جون .
Iran, Islamic Republic of
اقای جاهل خودتی! یعنی انقدر تعطیلی که نمیفهمی دلار زمان مموتی ۳۰۰ درصد اضافه شد!
Iran, Islamic Republic of
جاهل آنهایی هستن که در شب توافق هسته ای با اسکناس 500 تومانی و یک دلاری لامبادا می رقصیدند .
Iran, Islamic Republic of
برادر من اون نرخی که شما میفرمایید سه برابر شده ارز ۱۲۰۰ تومانی بود
Iran, Islamic Republic of
دلار اونموقع هم تا پنج هزار تومان رسید، جنابعالی خواب تشریف داشتید.
Iran, Islamic Republic of
افزایش نرخ ارز و طلا نتیجه سیاست های غلط بانک مرکزی و سه برابر شدن حجم نقدینگی در 5 سال گذشته است .
Iran, Islamic Republic of
خطاب به ناشناس 14:20 شما حتما" جزو همان ساده لوحانی هستی که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 1000 تومانی در خیابان جشن و پایکوبی می کردی .
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت سکه و دلار ناشی از اقتصاد بیمار ایران است در سالهای 68 تا 76 در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی نرخ دلار رسمی از 7 تومان به 144 تومان جهش کرد و نرخ دلار بازار آزاد از 50 تومان به 400 تومان رسید یعنی 8 برابر شد و در دولت اصلاحات به 1000 تومان رسید یعنی 2/5 برابر شد در حالیکه تحریم نبودیم .
United Kingdom
و در زمان احمدی نژاد همه قیمتها نزولی بود !
Iran, Islamic Republic of
در زمان دکتر احمدی نژاد تحریم بانکی و نفتی شدیم و افزایش قیمت ها بی دلیل نبود.
United States
خب خداروشکر فهمیدی. اونام میدونستن که قرار نیست این قیمت ها نزولی باشه. برای همین دارو ندارمونو نذاشتن رو سینی و تمرکز کردن رو داخل. الانم قیمت ها نزولی نیست اما این فرمون پیش برن دفعه بعد در مورد اینکه میتونم تومبون بپوشم باید مذاکره کنیم.
صادق
Iran, Islamic Republic of
خوب شد روحانی رییس جمهور شد کی بیدار میشید
امید
Iran, Islamic Republic of
به همین نزدیکیها مثل جنگ این تحریمها هم پایان خواهدیافت
فدایی
United Kingdom
به هیچ عنوان نباید به امریکا و اروپا اعتماد کرد. ما فقط باید به روسیه و متحدان قدرتمندمان در یمن و عراق و لبنان و سوریه و فلسطین اعتماد کنیم. روسها ثابت کردند که دوست ما هستند و حامی ما در بحرانها. زنده باد پوتین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حتما قرص هاتو بخور !!!
کاوه
Germany
شاید به نظر مضحک بیاید اما در واقعیت این نظر بسیاری از مسئولان ماست و دقیقا برداشتشان از دنیای اطراف ما همین است و شاید هم بدتر
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام. در سکوت و خواب آلودگی بعضی در قم و سرمستی بعضی در تهران چرا تلویزیون ما رادیوی ما مذهبی ها حزب اللهی ها اصول گراها انقلابی ها حتی بعضی روحانیون و مذهبی ها اینقدر دیدگاهشون از اول انقلاب تا الان تغییر کرده است ...
عمار
Iran, Islamic Republic of
قبلا مرحوم سرهنگ قذافی به ایران وکره شمالی در باره مذاکره هسته ای باآمریکای لعین هشدار داده بود وگفته بود از سرنوشت لیبی بعد از مذاکرات عبرت بگیرید.
چرا تدبیریها عبرت نگرفتند تا خود مایه عبرت دیگران شویم؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها دوست دارند چرخ رو دوباره اختراع کنند !!
United States
...
هاشمی : عمار عزیز
Iran, Islamic Republic of
عمار جان سلام
کامنت هاتو قبول دارم و مثبت میدم
ولی این کامنت رو به خاطر واژه " مرحوم " که به قذافی دادی مثبت نمیدم
قذافی قاتل امام موسی صدر و هزاران نفر دیگر بود جنایتکاری بود درجه یک
علی
Canada
اگر دولت برای ساخت بمب اتمی گام بردارد ملت شش دانگ پشتیبانی خواهد نمود......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اين داره به اون درس ميده !
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز کره شمالی الگوی خوبی بود و یه دفعه الان ...
Iran, Islamic Republic of
الگوی ما امام حسین(ع) است که حتی در مقابل تحریم آب هم تسلیم دشمن نشد .
Iran, Islamic Republic of
امریکا برای اینکه ایرانیا بریزن تو خیابون آنچنان با کره خوب رفتار میکنه که مردم ایران بگن ما هم صلح میخوایم. تسلیت میگم بهتون. دیگه نتنیاهو هم میدونه مردم ایران بهش گوش میدن. خوب از خون شهدا با سانسور و استبداد و فساد دفاع کردین.
...
Canada
همان زمانیکه اصلاح طلبها با نتانیاهو برعلیه دکتر احمدی نژاد هم پیاله شدن باید میدانستیم که کارمان به اینجا میکشد.
United States
درود بر شما دوست عزيز و فهيم، كاش اكثر فعالان سياسى - خصوصاً تندروهايى مثل پايدارى - مثل شما فهيم و باشعور بودند. همين سايت در پيتى و كولى نيوز را ببينيد روز هست عليه دولت و شخص رييس جمهور و برجام مطلبى نداتشه باشد ؟ اين جماعت جاهل و كور باطن منافع ملى را نمى بينند و يقه دولت را كه فعلاً در خط مقدم مبارزه قرار دارد گرفته اند و رها نميكنند . بدا بحال اين ملت كه سياست بازانش شده اند زاكانى ها و شريعتندارها و حسنك عباسى ها . خدا از سر تقصيرات و خيانتشان نگذرد كه با تندروى هاى جاهلانه انقلاب خمينى و آرمان مقدس شهدا را نيست و نابود كردند.
Iran, Islamic Republic of
منافع ملی ما با مدیریت لیبرال ها تامین نمی شود به کرسنت و توتال و صادرات 2 میلیارد دلاری گاز مجانی به ترکیه توجه کنید و تاراج منافع ملی را ببینید.
Iran, Islamic Republic of
ایران خودش الگو برای دیگر کشورهاست.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که سینه خیز به سوی اروپا رفته این دولت تدبیر وامید!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جوک میگی یا توهم داری
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی الان هم شده الگوی شما
United Kingdom
قرارداد کره و امریکا یه قرارداد دوجانبه است .
برجام یه قراردادی بود که یه طرف ۶ کشور بودن و یه طرف ۱۲۰۰۰ نهاد دولتی و غیر دولتی و خود سر و بی سر و سری و علنی و خودجوش و نظامی و قاچاقی و غیره بودن ! خوب معلومه پاره اش می کنند . !
تفسیر نمیخواد آقا . کره و آمریکا موفق به صلح دوجانبه خواهند شد و این وسط ما سوختیم ! پی نوشت : من طرفدار دولت نیستم ، الکی به اصلاح طلبان هم فحش ندید .
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی زدم حق با شماست
Iran, Islamic Republic of
شما ظاهرا باید یک بار کشور رو دو دستی تقدیم آمریکا کنین تا انوقت راضی بشین
Iran, Islamic Republic of
برجام یک برنامه جامع اقدام مشترک بود و نه یک توافق
و باهدف تغییر رفتار ایران در منطقه و ورود شرکتهای آمریکایی به ایران، این برنامه اجرا شد، چون هیچکدام از این موارد که روح برجام هستند اجرا نشد دلیلی برای ادامه این برنامه وجود نداشت و لغو شد. ایران طبق معمول در برجام خدعه کرد (مثل انقلاب که قبلش نامه به رئیس جمهور آمریکا نوشت که ما انقلابیون به منافع آمریکا ضربه نمیزنیم و وقتی خرش از روی پل رد شد سفارت آمریکا رو گرفت و گفت خدعه کردیم).
Iran, Islamic Republic of
امریکا در رابطه با کره زیرقولش نمی. زمیزنه. چون کره همسایه ای به اسم عراق یمن سوریه افغانستان نداره که بخواد بهش کمک نظامی واقتصادی بکگه. وبهانه دستش بده شملا که دیدید قوم اسراییل دخیل است وبهدنه گیرچرا بهانه بدستش دادید ساکت وعاقل می نشستید تا ان را حداقل تایید کند بعد سرمایه وبیت المال را به فنا. می.دادید
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی چندین سال قبل تاسیسات هسته ای خود رو نابود کرد اما امریکا به تعهداتش در قبال این کشور عمل نکرد.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم کره شمالی تسلیحات اتمی خود را نابود کند و کابوس یک جنگ اتمی را از نیمکره شرقی بر طرف سازد .
Iran, Islamic Republic of
اگر کره شمالی خلع سلاح بشود تهدید جنگ برای این کشور قطعی است .
Iran, Islamic Republic of
تا امریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی خلع سلاح اتمی نشوند دنیا در معرض جنگ و خونریزی قرار دارد.
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا دخالت نکنید . اگر روش کار ما درست بود به این روز نمی افتادیم . حداقل بگذارید اونا به کارشون برسن . شما که همه چیز رو ول کردید . در عرض یه روز ماشین ۳۵ میلیون گران شد خونه بیداد می کنه . چی می خواهیم به کره یاد بدیم
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی میخوای بشه؟ بریم با ترامپ مذاکره کنیم؟ هنوز از برجام درس نگرفته اید؟
Iran, Islamic Republic of
این روزنامه های مزدور که توسط وزارت ارشاد حمایت میشدن در خیانت به کشور سنگ تمام گذاشتن
سالوس
Netherlands
اقا یا خانم 17:33 فکر کنم زبان اصلی شما عبری باشد ،در ضمن زبان فارسی را خوب اموزش ندیده اید
Iran, Islamic Republic of
وقتی جهان نیوز رو میخونم یاد زالو میوفتم وقتی که انقدر خون میخوره تا باد میکنه و دیگه مست و ملنگ میشه و هیچی براش مهم نیست. عین شما که هیچی براتون مهم نیست از بس خون خوردین
United States
چه تعبير زيبائى ! درود بر شما هموطن عزيز كه اين جماعت جنجال نيوز و بى بصيرت و جاهل را خوب شناختيد. اين يك مشت عده افراطى گوئى هيچ چيز از وطن، انقلاب ، نظام و منافع ملى برايش مهم نيست و فقط منافع باندى و جناحى خود را مى بيند، رهبرى بارها اعلام كردند در مورد برجام به مسؤلين گير ندهيد و در واقع آبرو دارى كنيد اما اين بى دينها اصلاً برايشان مهم نيست، آنچه كه اهميت دارد منافع ميلياردى باند و جناح جاهل خودشان است، اميدوارم هركس كه با افراط و تفريط جاهلانه به اهداف و آرمانهاى اين ملت مظلوم خيانت ميكند خداوند نابودش كند
United States
لطفا مغلطه نکنین. دولت باید پاسخگوی اقداماتش باشد. پیگیری وعده ها یک حق مسلم برای مردم هست. من با وعده برطرف شدن تحریمها به ایشون رای دادم. ولی این چه برجامی بود که طرف اصلی زد زیرش و آب از آب تکون نخورد. جالبتر آنکه در زمانی که آن طرف اصلی دستور به آماده سازی برای برگرداندن تحریم ها داده دولت هیچ واکنشی ندارد و التماس بقیه میکنه تا اینکه بالاخره رهبر یک اقدامی بکند. شرمندهاا ولی دیگه نمیدونم جواب اینارو که میگفتن دولت واداده است رو چی بدم.
Iran, Islamic Republic of
خسارت محض برجام باید برای همگان تببین بشود تا اصلاح طلبان دیگه جرئت ضربه زدن به منافع ملی و بتن ریزی و تخریب صنعت هسته ای رو نداشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
شیطان دنیا طلبی رو تو دلهاتون زینت داد. گفتین حالا این دو سه بار ایراد نداره. همیجوری عیب نداره عیب نداره همه جا رو فاسد کردین...ه؟
Iran, Islamic Republic of
خبر فارس نیوز پریروز
عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در دانشگاه :اگر اقتدار می‌خواهیم باید روی صنعت هسته‌ای کار کنیم!
خیلی راحت میشه اولش رو بجای عباسی بگذاریم کیم جونگ اون و اصلا نیازی نیست جمله عوض شه.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
قابل توجه روحانی و تیم مذاکره کننده، این طرف نصف شما قدشه و چه جور کدخدا را سر کار گذاشته؟ یک کم دیپلماسی یاد بگیرید که اشغالی مثل ترامپ براتون لنگ پهن کنه.
سورنا نیک مرام
Iran, Islamic Republic of
کلاً بایستی به این طیفی که اکنون در راس کار هستند مدال طلای المپیک موج سواری داد؛ موج سواری را خوب بلدند و دیگر هیچ ...
Germany
آمریکا به جهان ثابت کرد که حتی بمب هسته ای هم که داشته باشی باز باید از آنها اجازه بگیری
کره شمالی هم بدون جنگ و خونریزی بالأخره فهمید و گرسنگی و فقر مردمش را درک کرد
Iran, Islamic Republic of
زمان جنگ این ملت فقط خدارا داشت. نه امریکا
Iran, Islamic Republic of
خود ایران بعد برجام گفت که مراوده تجاری با آمریکا ممنوع است، و ورود شرکتهای تجاری آمریکا به ایران را به بهانه نفوذ دشمن مسدود کردند، موشک با خط اسرائیل از روی زمین محو شود هوا کردند، همه میدانیم ابتدای برجام نوشته این برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام حتی توافق نبوده و یک برنامه بوده) با امید بهبود و مشارکت ایران در ثبات منطقه ای نوشته شده که کارهایی که ایران در تمام منطقه میکنه رو همه میدانند، پس هرکسی غیر از ترامپ هم بود میگفت روح برجام نقض شده و برجام از هدفش دور شده و حتی شرکتهای آمریکایی در ایران نیستند که ما حداقل سودی ببریم و باید نابود بشه.
احمد
Iran, Islamic Republic of
احتیاج به انتقال تجربه نیست توافق برجام به فرموده رییس جمهور محترممان مانندآفتاب تابان است اون هم هرچند چشمانش بادامی است اما کورنیست وآن قدرهم از هوش وذکاوت برخوردار هست که آزموده را دوباره نیازماید واز تجربه ما بهره مند گردد!