پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۲

رانندگان تاکسی روزانه چقدر درآمد کسب می‌کنند؟

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 618820
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در صورتی که تمام شرایط محیا باشد و مسافر و هوا خوب باشد رانندگان تاکسی روازنه ۲۱۰ هزار تومان درآمد دارند اما در غیر این صورت این رقم در روز به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد.
رانندگان تاکسی روزانه چقدر درآمد کسب می‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در صورتی که تمام شرایط محیا باشد و مسافر و هوا خوب باشد رانندگان تاکسی روازنه ۲۱۰ هزار تومان درآمد دارند اما در غیر این صورت این رقم در روز به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد.

رضا قاضی در خصوص اجرای مصوبه تعیین نرخ کرایه‌های انواع تاکسی 97 اظهار کرد: این مصوبه پس از تایید فرمانداری تهران و ابلاغ توسط شهرداری تهران از 12 خرداد در شهر تهران اجرا شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه تعیین نرخ کرایه‌های انواع تاکسی در سال جاری ،کرایه‌ها به طور متوسط 12/5 درصد افزایش یافته است ضمن اینکه در خصوص تاکسی‌های گردشی نیز بر اساس مسافت طی شده طبق تاکسیمتر عمل می‌شود.

قاضی ادامه داد: رانندگات تاکسی اعم از تاکسی‌های گردشی و خطی موظفند بر اساس نرخ تعیین شده و نصب شده بر روی تاکسی‌ها اقدام به دریافت کرایه از مسافران کنند و در غیر این صورت بر اساس قانون با آنها برخورد می‌شود.معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: مسافران در صورتی که رانندگان تاکسی از آنها  کرایه بیش از حد تعیین شده  طلب می‌کنند می‌توانند موارد را از طریق تماس با شماره 1888 و یا از طریق واحدهای گشت گزارش دهند.

وی تصریح کرد: از 12 خرداد و همزمان با  اجرای مصوبه شورای شهر تهران در خصوص کرایه‌های تاکسی سال 97 ، تابلوهای ایستگاه‌های تاکسی نیز تغییر کرده و نرخ سال 97 بر روی آنها نصب شده است.قاضی بیان کرد: نرخ‌ کرایه‌های تاکسی در سایت سازمان تاکسیرانی قرار داده شده است ضمن اینکه در حال حاضر نیز 15 هزار تاکسی به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شده‌اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران  با تاکید مجدد بر اینکه نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 97 بر اساس مصوبه شورای شهر تهران است،گفت: شاید در برخی از مسیرها به دلیل تغییرات ترافیکی و افزایش مسیر حرکت تاکسی‌ها،نرخ کرایه به 15 درصد برسد.

وی افزود: نرخ کرایه‌ها تاکسی به عوامل مختلفی از جمله مسیر و مسافت حرکت، زمان حرکت بستگی دارد ضمن اینکه اگر رانندگان تاکسی در روز 250 کیلومتر در روز تردد داشته باشند 203 هزار تومان درآمد خواهند داشت که این موضوع در شرایطی محقق می‌شود که مسافر هم باشد و در غیر این صورت این رقم به 150 هزار تومان می‌رسد.

قاضی گفت: از 203 هزار تومان اشاره شده روزانه 12 هزار تومان هزینه بیمه راننده،22 هزار تومان بابت سوخت،10 هزار تومان بابت قطعات یدکی و 5 هزار تومان هزینه بیمه ماشین می‌شود.معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر نصب برچسب‌های جدید در تاکسی‌ها آغاز شده است و تا پایان هفته به پایان خواهد رسید.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
درآمد روزانه یک معلم فوق لیسانس هم 45 هزار تومان است. خداییش برای خودم متأسفم. اگر می دونستم بعد از این همه سال تحصیل در سخت ترین رشته به اندازه یک چهارم راننده تاکسی درآمد خواهم داشت شاید زندگی دیگری برای خود انتخاب می کردم.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر.
شما با این حقوق کجا تدریس میکنید ؟
چه تدریسی میکنید؟
و نهایتا اگه واقعا حوقوقتون روزی 45 هزار تومنه تدریس رو در کنار شغل دیگری که شغل اصلیتون بشه قرار بدید.
ان شاله با تغییر و تلاش خدا به روزی شما برکت میده
حامد
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر. فرقی نمی کنه چی تدریس کنی . این حقوق آموزش و پرورش برای معلم است. من 6 سال سابقه دارم و این حقوق من است. من ابتدایی هستم دبیرستان هم باشم حقوقم همینه. یک میلیون و چهارصد هزار .
حالا شما می گی شغل دیگری در کنار شغلت قرار بده. راست می گی باید هم این جور باشه و کمتر معلمی پیدا می شه که مجبور نباشه شغل دیگری مانند مسافر کشی و تدریس در آموزش گاه ها و ... داشته باشه.

اما من هم چون دانشجوی دکتری هستم به این راحتی نیست شغل دیگری بتوانم داشته باشم. تو این مملکت همه چیز برعکسه. اصلا دانشجوی دکتری نباید کار کنه دانشجوی دکتری بودن در کشورهای دیگر شغل حساب می شه و بهش حقوق مکفی می دن
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر
پس آموزش و پرورشی هستین و کارمند
یعنی با این سابقه می بایست حدود 2میلیون تومان حقوق و مزایاتون (به شرط تاهل)باشه در هفته ای 25 ساعت کار
یعنی حدود 2 میلیون تومان برای ماهی حدود 100 ساعت کار دریافت میکنید.
که ساعتی میشه 20 هزار تومان.خداییش خوبه(قبول دارین؟)
اگه هم مجرد باشین میشه تقریبا 1 میلیون و 700 هزار تومان که برای مجرد عدد خیلی خوبیه برای 100 ساعت کار درماه.
امیدوارم موفق باشین.
Iran, Islamic Republic of
سه ماه تابستون که تعطیلید,تا ظهر هم که بیشتر نیستید تازه مگه راننده تاکسی ها بیسوادن
حامد
Iran, Islamic Republic of
خیلی از راننده تاکسی ها ممکن است معلم باشند. اما شما چند مسئله رو متوجه نیستید. اول این که اگر حقوق معلم تحصیل کرده مکفی باشد همه توان او برای آموزش و تربیت نسل بعدی است متمرکز می شود. معلمی که مجبور باشد قبل یا بعد از تدریس مسافر کشی کند خرج زندگی اش شاید تا حدی تأمین گردد اما حوصله ای برای مطالعه بیشتر و تدریس نخواهد داشت و نسل بعدی هم آسیب خواهد دید.

موضوع بعد این است که معلم در طول سال مرخصی یک ماهه ندارد پس در واقع تطیلات او دو ماه با بقیه تفاوت دارد. حالا اگر حقوق دو ماه رو حساب کنیم و تقسیم بر12 ماه بکنیم خواهیم داد برای هر ماه حدود 250 هزار تومان می رسد. پس در واقع حتی با احتساب دو ماه تطعییلی بیشتر بازهم حقوق معلم بسیار اندک است و هر معلمی حاضر است آن دو ماه را نیز کار کند ولی به اندازه نصف حقوق یک کارمند شرکت مخابرات و یک سوم حقوق کارمند ساده وزارت نفت را بگیرد!!

موضوع بعدی این است که شغلی مانند معلمی معمولا بسیار مشکل است و اعصاب فرد رو تخریب می کنه. شما اگر تجربه تدریس برای کودکان رو داشته باشی به خصوص در ابتدایی و راهنمایی می فهمی چی می گم خیلی ها بودن که اومدن تدریس کردن بعد استعفا دادند و فرار کردن.

پس زود موضع نگیرید. ما نگفتیم راننده تاکسی زیاد درآمد داره. فقط گفتیم درآمد یک معلم که تحصیل کرده است و تربیت کننده نسل بعدی کم است.
علی
Iran, Islamic Republic of
درآمد راننده های تاکسی زیاد نیست حقوق معلمها کمه درپاسخ به اون دوست عزیز که دوماه تعطیلی را پیش می کشن عرضکنم که شما هم می اومدین معلم می شدیم هر هشت دقیقه کار تدریس برابر با یک ساعت کار اداریه در ضمن شما در آمد یک خدمتگذار بانک را با معلم حساب کنید با اینهمه ما قشر معلم ها به کارمان افتخار می کنیم و به اجر معنوی آن بیش از پاداش دنیوی امیدواریم
Iran, Islamic Republic of
ناراحت نباشید همون راننده تاکسی ها هم اکثرشون همکارای خودتندیامعلمند.شماهم مینونی عصرا همکاری کنی باهاشون.
Iran, Islamic Republic of
البته شما اعصاب خوردکنی و ترافیک و سروکله زدن با مسافرا و راننده های بی اعصابم بهش اضافه کن ضمن اینکه استهلاک ماشینو پول بنزینم ازش بزنی چیز زیادی نمیمونه ازش
حامد
Iran, Islamic Republic of
قطعا این جوره. ما نگفتیم راننده تاکسی درآمد زیاد دار . فقط گفتیم حقوق یک فوق لیسانس فیزیک ماده چگال کم است. من دارم دکتری رو هم می گیرم و پرسیدم 70 هزار تومن حقوقم بیشتر می شه!
United Arab Emirates
خیلی از رانندگان تاکسی تحصیلکرده های بیکارن ما تو فامیل خودمون لیسانس حسابداری داریم که مسافرکشی میکنه بعدشم رانندگان تاکسی هرچی باشه دارن نون بازوشون و میخورن بجای اونا به ‌اختلاسگران و ...گیر بدید حقوق کارمندان و روسای بانک که همشونم با پارتی سرکارن حقوق کارکنان وزارت خارجه و ...خیلی بیشتر از رانندگان
Iran, Islamic Republic of
ما هم راننده تاکسی هستیم تو شهرستان روز خوبمون هفتاد تومن کار میکنیم تا حالا نشده به صد تومن برسه