جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

​جزئیات دیدار روحانی و پوتین در چین

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 618365
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای به چین سفر کرده است، امروز (شنبه 18 خرداد) با 'ولادیمیر پوتین' همتای روسی خود در 'چینگ دائو' دیدار کرد.
​جزئیات دیدار روحانی و پوتین در چین
به گزارش جهان نيوز، روسای جمهوری دو کشور در این دیدار بر توسعه و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی تاکید و در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و گفت و گو کردند.برخی از مسائل منطقه ای و همچنین آخرین وضعیت حول محور برجام در دیدار روحانی و پوتین بررسی شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز شنبه تأکید کرد، همکاری ایران و روسیه درباره حل بحران سوریه موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از «تاس»، پوتین در این دیدار گفت: «ما همکاری موفقیت‌آمیزی در زمینه حل بحران سوریه داریم».وی افزود: «در این رابطه، ما موضوعی برای گفت‌وگو داریم چرا که نتایچ خاصی حاصل شده است».

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «من خوشحالم که فرصتی برای همکاری با شما در حاشیه این نشست بین‌المللی در چهارچوب اجلاس شانگهای محقق شده است».

رئیس‌جمهور ایران نیز در این نشست گفت که مایل به انجام گفت‌وگوهای بیشتر با همتای روس خود درباره «خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هسته‌ای» ایران است.

روحانی همچنین تأکید کرد که نقش روسیه در اجرای توافق هسته‌ای ایران بسیار «مهم و سازنده» بوده است.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *