يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

گفت‌وگوی تلفنی ولی‌عهد ابوظبی با شاه اردن

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 617602
همزمان با شدت گرفتن اعتراضات مردمی علیه دولت اردن، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی تلفنی با «عبدالله دوم» شاه اردن گفت‌وگو کرد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دفتر پادشاهی اردن امروز دوشنبه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که عبدالله دوم، یکشنبه‌شب تماس تلفنی از محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی روابط دو کشور و تمایل دوجانبه برای تقویت این روابط به گونه‌ای که منافع مشترک دو کشور و دولت محقق شود، مورد بررسی قرار دادند.

این تماس تلفنی همزمان با اعتراض‌های مردمی در اردن و در پنجمین شب متوالی تظاهرات‌ها انجام شد. روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در مطلبی فاش کرد که عربستان،‌ اردن، مصر، اسرائیل و آمریکا در ایجاد اعتراض‌های گسترده در اردن دست دارند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این «مطر الشامسی» سفیر امارات در اردن نیز بر عمق روابط دو کشور تأکید کرد و گفت که حجم سرمایه‌گذاری اردن در امارات به حدود ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد و ابوظبی به توسعه شراکت و سرمایه‌گذاری‌های جدید تمایل دارد.

وی همچنین ایفای نقش اردنی‌ها در توسعه آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و تکنولوژی امارات را ستود.

کارشناسان معتقدند که یکی از علل نابسامانی اوضاع اقتصادی اردن، عدم حمایت مالی عربستان و امارات از اردن به دلیل مواضع این کشور در خصوص یمن، سوریه و قضیه فلسطین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *