پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بازگشت پلاتینی به فوتبال با تبرئه از اتهامات مالی

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 615105
میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا که به خاطر دریافت 2 میلیون دلار از سوی فیفا ، از سمت خود تعلیق شده بود، با تایید مسئولین قضایی سوئیس از اتهام خود تبرئه شد.
بازگشت پلاتینی به فوتبال با تبرئه از اتهامات مالی
به گزارش جهان نيوز، ستاره سابق فوتبال فرانسه متهم بود که در سال 2012 مبلغ دو میلیون فرانک سوئیس از سپ بلاتر، رئیس وقت فیفا، دریافت کرده است؛ مبلغی که دو طرف آن را مربوط به زمان حضور پلاتینی در فیفا به عنوان مشاور بلاتر، عنوان کردند اما کمیته اخلاق فیفا این ادعا را نپذیرفت و در نهایت این مسئله موجب کنار گذاشتن پلاتینی از انتخابات ریاست فیفا شد.
 
اما اکنون دادستان سوئیس با ارسال نامه ای به وینسنت سولاری، وکیل پلاتینی، موضوع تبرئه شدن رئیس سابق یوفا از اتهاماتش را مطرح کرد. در این نامه آمده:" تایید می‌کنیم که دادستان، موکل شما را از فهرست پیگیری خود خارج کرده است. همچنین تایید می‌کنیم که موکل شما دیگر متهم نیز شناخته نمی‌شود."
 
پلاتینی در سال 2015، برای 8 سال از فعالیت فوتبالی محروم شد. بعدا این حکم به 4 سال کاهش یافت. سولاری، وکیل پلاتینی معتقد است که او بی گناه بوده است. او در مصاحبه با لوموند گفت:" مقامات سیاسی، با قطعیت در این رابطه حکم داده اند. پلاتینی بی گناه است. اتهامات علیه او بی پایه و اساس است."
 
اسطوره باشگاه یوونتوس و تیم ملی فرانسه، در ابتدا 8 سال محروم شده بود ولی این محرومیت توسط قاضی‌های دادگاه حقوق بشر اروپا به 4 سال کاهش یافت. هر چند که این حکم توسط دادگاه‌ها نصف شده ولی پلاتینی تا اکتبر 2019، قادر به هیچگونه فعالیت فوتبالی نخواهد بود.

منبع:ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *