جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

نظر معصومه ابتکار درباره وزیر خارجه آمریکا

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 614990
معاون رئیس جمهور در امور بانوان با بیان اینکه به نظر می‌رسد تازه کاری وزیر خارجه امریکا کار دست او خواهد داد گفت: پمپئو هنوز در جریان بسیاری از تحولات قرار نگرفته و خیلی خوب است با مسائل جهانی و بین الملل بیشتر آشنا شود.
نظر معصومه ابتکار درباره وزیر خارجه آمریکا
به گزارش جهان نيوز، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان در گفتگو با دانشجو در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا مبنی بر اینکه درخواست‌های امریکا از ایران چندان هم دشوار نیست که جمهوری اسلامی نتواند آن را اجرا کند گفت: فیلمی که در این یکی دو روز دیدم عکس العمل خیلی محکم مردم در شبکه‌های اجتماعی بود و مردم هم پاسخ محکمی به این زیاده خواهی دادند.
وی با بیان اینکه حکام امریکایی باید بدانند دوره سلطه گری استعمار و امپریالیسم سال هاست به پایان رسیده گفت:، اما به نظر می‌رسد امثال پمپئو هنوز معادلات جدید را در نیافتند.
ابتکار تصریح کرد: الان سال هاست ایران کشوری مستقل است و با ادبیات تهدید، سلطه و زورگویی نمی‌توان با این کشور گفتگو کرد.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان با بیان اینکه به نظر می‌رسد تازه کاری وزیر خارجه امریکا کار دست او خواهد داد گفت: پمپئو هنوز در جریان بسیاری از تحولات قرار نگرفته و خیلی خوب است با مسائل جهانی و بین الملل بیشتر آشنا شود و شرایط و واقعیت را ببیند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی کشوری است که در راستای منافع خود و ایجاد صلح در منطقه و جهان تلاش می‌کند و برجام تلاشی بود نه تنها برای ایجاد امنیت در منطقه بلکه تلاشی چند جانبه در سطح دنیا محسوب می‌شود و الگوی خوبی از حل و فصل یک مناقشه خیلی طولانی از طریق مذاکره و گفتگو محسوب می‌شود.
ابتکار ادامه داد: حال اینکه هیئت حاکمه جدید امریکا به این نتیجه رسیده برجام به ضرر امریکاست یا زیاده خواهی آن‌ها را تامین نمی‌کند چیزی از ارزش‌های این توافق نامه کم نمی‌کند و برجام توافق نامه‌ای بوده که بخش عظیمی از جامعه بین الملل با آن همراه بودند برخلاف اینکه در سال 92 ایران در شرایط خواست تحریم‌های ظالمانه قرار داشت و تجمیع و حمایت جامعه بین المللی را نیز با خود نداشت، اما امروز خوشبختانه جامعه بین المللی در کنار ایران است و تصمیمی که بسیاری از کشور‌ها در حمایت از برجام و مخالفت با هیئت حاکمه امریکا پیرامون خروج ترامپ از برجام گرفته اند بحث مهم و قابل اهمیتی است.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان در پایان خاطر نشان کرد: به آقای ترامپ و معاونین و وزرای وی پیشنهاد می‌کنم خود را با مسائل روز قدری به روز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
شما مثلا به مسايل جهاني خيلي اشنا بودي كه از ديوار سفارت بالا رفتي!؟