جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ادامه بحث روسیه و انگلیس درباره مسمومیت

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 614971
سخنگوی کاخ کرملین گفته است مسکو تردید دارد که اظهارات مطرح شده در فیلم منتسب به دختر «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس که در انگلیس مسموم شده بود، صحت داشته باشد.
ادامه بحث روسیه و انگلیس درباره مسمومیت
به گزارش جهان نيوز، به تازگی فیلمی از «یولیا اسکریپال» دختر افسر سابق روس که در سالزبری انگلیس مسموم شده بود، منتشر شده است که در این فیلم وی می‌گوید تمایلی برای استفاده از کمک پیشنهادی سفارت روسیه در انگلیس ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز پنج‌شنبه تأکید کرد، دلایل بسیاری وجود دارد که صحت اظهارات مطرح در ویدئوی منتسب به دختر اسکریپال را زیر سوال می برد.

وی افزود، مقامات روسیه هیچ دسترسی کنسولی به یولیا اسکریپال ندارد و این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود صحت این فیلم مورد تردید قرار گیرد.

پسکوف ادامه داد: «ما هنوز از شرایط یولیا اسکریپال اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم که آیا این اظهارات توسط وی مطرح شده و یا تحت فشار عنوان شده است. ما نمی دانیم که او کجاست و در چه شرایطی است، با چه کسی است، چه اقداماتی علیه وی انجام گرفته و چظور حقوق وی تأمین شده یا خیر».

سخنگوی کرملین گفت: «تمام اینها و بسیاری موارد دیگر از جمله اقدامات تحریک‌آمیز بی‌سابقه‌ای که لندن علیه روسیه به انجام رسانده باعث می‌شود که ما به این فیلم اعتماد نکنیم».

سفارت روسیه در لندن خواستار دیدار با یولیا اسکریپال شده بود که ظاهرا این ویدئو در واکنش به این درخواست منتشر شده است.

یولیا اسکریپال و پدرش در تاریخ 4 مارس در منطقه سالزبری انگلیس مسموم شدند و به کما رفته بودند. مقامات انگلیس مدعی شدند که این دو با گاز شیمیایی عامل عصب ساخت روسیه مسموم شده است.

به دنبال انتشار این خبر لندن تعدادی از دیپلمات‌های روس را اخراج کرد و برخی کشورهای غربی نیز در حمایت از لندن این اقدام را تکرار کردند. همین مسئله باعث خدشه‌دار شدن روابط میان مسکو و لندن شده بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *