شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲

ونزوئلا کاردار آمریکا را اخراج کرد

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب: 614365
دولت ونزوئلا در واکنش به مواضع آمریکا علیه انتخابات این کشور، کاردار آمریکا را عنصر نامطلوب اعلام کرد و به او 48 ساعت فرصت داد به آمریکا بازگردد.
ونزوئلا کاردار آمریکا را اخراج کرد
به گزارش جهان نيوز، دولت ونزوئلا روز سه‌شنبه در واکنش به مواضع آمریکا در قبال انتخابات این کشور و تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های تازه علیه کاراکاس، کاردار این کشور را اخراج کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا «تاد رابینسون» کاردار آمریکا در کاراکاس را عنصر نامطلوب اعلام کرده و به او ۴۸ ساعت فرصت داده تا خاک این کشور را ترک کند. 

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که وزارت خارجه آمریکا انتخابات ریاست‌جمهوری این هفته ونزوئلا را «ساختگی» توصیف و اعلام کرد که این نتایج را به رسمیت نمی‌شناسد. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم در توییتر نوشت: «مردم ونزوئلا باید حاکمیت را در این کشور به دست گیرند.»

آمریکا همزمان در حال بررسی اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا است. ونزوئلا با خصمانه خواندن این اقدامات، می‌گوید واشنگتن از استقلال این کاراکاس ناخرسند است و تلاش می‌کند بر منابع نفتی ونزوئلا مسلط شود.

مردم ونزوئلا این هفته با وجود هشدارها و فشارهای آمریکا بار دیگر «نیکلاس مادورو» سوسیالیست را برای یک دوره ۶ ساله دیگر به ریاست‌جمهوری برگزیدند. آمریکا پیش از این گفته بود در صورت انتخاب دوباره مادورو تحریم‌های تازه‌ای علیه ونزوئلا وضع می‌کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این جملت منوکشته جهان«مردم ونزوئلا این هفته با وجود هشدارها و فشارهای آمریکا بار دیگر «نیکلاس مادورو» سوسیالیست را برای یک دوره ۶ ساله دیگر به ریاست‌جمهوری برگزیدند» بروتحقیق کن ببین چند درصد رای ندادند
T
Canada
‫درصد شرکت کنندگان در انتخابات ونزوئلا بولیوی سوریه اکوادور نیکاراگوئه و غیره بارها و بارها از درصد باصطلاح انتخابات امریکا، کانادا،اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر معبود و ارباب امثال تو بیشتر بوده و هست. طیف فکری و فرهنگی کاملاً مزدور و غربپرست در ایران فقط بلدند طوطی وار توهم های پوچ و دگماتیک رسانه ها و حکومتهای امپریالیستی را به طور عامدانه ترویج و تبلیغ کنند. اگراستانداردهای لیبرال مآبانه وسازشکارانه شماها چندگانه و مزورانه نیست، چرا در مورد درصد بسیار خنده‌آور در انتخابات فرانسه، پرو، پاراگوئه، گواتمالا، ال سالوادور، اتریش، یونان،کلمبیا، و بسیاری موارد مشابه از کشورهای همکار و مزدور امریکا طبق معمول همیشه دهانهایتان بسته مانده؟ چرا در مورد تقلبات آشکار و کودتایی اخیر در آمریکای لاتین اظهار افاضات نکردید؟تقلب پنج میلیونی دار و دسته خودت پیشکش!