جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

واکنش بارزانی به نتیجه انتخابات عراق

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 612969
نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در نشست خبری هفتگی خود در اربیل گفت: هیاتی را به منظور گفتگو با تمام فراکسیون‌های سیاسی در مورد تشکیل دولت آتی به بغداد اعزام خواهیم کرد.
واکنش بارزانی به نتیجه انتخابات عراق
به گزارش جهان نيوز، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه کرد‌ها حق دارند در ساختار جدید دولت آتی عراق به منصب حاکمیتی دست یابند گفت: در صورتیکه کرد‌ها به حق و حقوقشان دست نیابند عراق رنگ ثبات را نخواهد دید. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در نشست خبری هفتگی خود در اربیل گفت: هیاتی را به منظور گفتگو با تمام فراکسیون‌های سیاسی در مورد تشکیل دولت آتی به بغداد اعزام خواهیم کرد.

وی گفت: کرد‌ها مذاکرات جدی را برای تشکیل دولت عراق انجام خواهند داد. بارزانی تصریح کرد: این حق کرد‌ها است که به پست حاکمیتی در عراق دست یابند و بدون تحقق خواسته‌های کرد‌ها ثبات سیاسی در عراق محقق نخواهد شد.

بارزانی کمیساریای انتخابات را به رسیدگی شکایت‌های گروه‌هایی فراخواند که نتایج انتخابات در سلیمانیه را نپذیرفتند. وی همچنین خواهان اتخاذ تمامی اقدامات لازم در خصوص روند شمارش آرایی شد که با مشکل مواجه شدند. 

وی در خصوص دیدار‌های مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: دیدار‌های مک گورک با تمامی گروه‌های سیاسی ادامه دارد.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ریزبین
Germany
جهان جان سلام .

سوالی دارم و دعاگویتان خواهم بود بیش از پیشتر !؟

درمتن خبر نوشته شده بارزانی نیچروان نخست وزیر اقلیم کردستان عراق واما سوالم !
اینکه این جناب خودش را نخست وزیرخطاب میکند و چاشنیِ این وزرات را هم اقلیم کردستان کرده و اگر دست فهمیده باشم کلمه ی اقلیم دال برقلمرو ویا محیطی ارضی است که قومی ویا افرادی با سنتی خاص و فرهنگی خاص دران قلمرو سکونت دارند , حال یا دریک مقطی خاص و یا بطور مستمرو طولانی و تاریخی , اما ایا این قلمرو واین محیط برای خود یک سرزمینی مستقل از نظر قانون کشوری وکشورداری وتائید شده از سوی تمامی کشورهای به اثبات رسیده ی کشوری اطلاق میشود یا نه وبه قول معروف حسین قلی خانی ؟؟ درجائی که کشور عراق یک کشور ثابت شده در سازمان جهانی شناخته شده ومیشود و کردستان جزئی نه کوچک و نه بزرگ از تمامیت این کشور محسوب میشود دیگر این چه صیغه ای است که این قلمرو دارای ارتش و نخست وزیروووو باشد ؟ درست مثل اینکه ما بگویم نخست وزیر اقلیم مازندران , خراسان , اصفهان ووووو . ایا این قابل قبول است که هراقلیمی برای خود تخست وزیرو نخست و رو داشته باشد ؟؟ وشما جهان نیوز عزیز با درج و تایپ این جمله نخست وزیر اقلیم کردستان ایا به این نخست وزیروووووو اینها یک تائیده و یک حکم استاندارد نمیدهید؟؟ ایا این به معنای تائید کردن کشوری در دلِ یک کشور پهناوری مثل عراق نیست ؟؟ سوال بسیار و دراین وجیزه جای نیست . خواهشمندم حقیررا روشن کنید نسبت به این موصوع . خوایارتان باید درهرحال و هرزمان . والسلام /
Iran, Islamic Republic of
این جوجه بارزانی دشت نشانده آمریکاست و و مردم عراق باید به حسابش حسابی رسیدگی کنند