پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بازداشت 60 تک تیرانداز فرانسوی در سوریه

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 612925
یک پایگاه خبری روس اعلام کرد که نیروهای سوری در یک ایست و بازرسی در شمال شرق این کشور موفق شدند 60 نظامی فرانسوی را بازداشت کنند.
بازداشت 60 تک تیرانداز فرانسوی در  سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، منابع خبری روسیه مدعی شدند که ارتش سوریه در شمال شرق این کشور چند تک تیرانداز خارجی را دستگیر کرد.وبگاه روسی «میل رو» گزارش داد که این تک تیراندازها فرانسوی بوده اند و در یک ایست و بازرسی در استان «حسکه» بازداشت شده اند.

در جزئیات این خبر آمده است که یک کاروان متشکل از 20 خودروی تویوتا «لندکروز-200» 60 نظامی فرانسوی را از عراق و از سمت استان حسکه وارد خاک سوریه میکند.

این اتفاق روز یکم ماه می (11 اردیبهشت) رخ داده است.به گفته این وبگاه روس، این کاروان نظامی فرانسوی که وارد سوریه شده بود، به صورت اشتباهی به یک نقطه ایست و بازرسی ارتش سوریه میرسد.

زمانی که نیروهای ارتش سوریه خودروها را بازرسی کردند، در صندوق آن، تفنگ، دستگاههای ردیاب حرارتی و برخی از تجهیزات نظامی دیگر پیدا کردند.

فرمانده این گروه فرانسوی وقتی بازجویی شد، گفت که به سوریه آمده بودند تا از گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، در برابر داعش حمایت کنند.

این برای نخستین بار است که حضور نظامیان فرانسوی در خاک سوریه ثابت می‌شود.«محمد ابوعادل» رئیس نهاد موسوم به «شورای نظامی منبج» پیشتر گفته بود که هیچ نیروی فرانسوی در این شهر که در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد، حضور ندارد ولی احتمال داد که در مرحله آتی این نیروها استقرار یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *