سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

حمایت گوترش از تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 612726
دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری مشترک با رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرده که او و سازمان ملل از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای نجات برجام حمایت می‌کنند.
حمایت گوترش از تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که برای دیدار با سران اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه به بروکسل سفر کرده بود، در کنفرانس خبری مشترک با رئیس کمیسیون اروپا حاضر شد.بنا بر گزارش سایت سازمان ملل، گوترش در این کنفرانس خبری مشترک بر لزوم قوی‌تر شدن صدای اتحادیه اروپا در مواجهه با بحران‌های کنونی در جهان تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: «ما در جهانی خطرناک زندگی می‌کنیم. برای اولین بار در چندین دهه، رژیم عدم گسترش چه در ارتباط با سلاح‌های اتمی و چه سلاح‌های شیمیایی مورد سوال و تردید قرار گرفته است».

وی ادامه داد: «ما در هر جایی شاهد افزایش درگیری‌ها هستیم، درگیری‌هایی که بیشتر و بیشتر به یکدیگر مرتبط شده‌اند و به تهدید جهانی تروریسم مرتبط شده‌اند».

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: «در این جهان خطرناک، بسیار حیاتی و اساسی است که دو چیز را حفظ کنیم: اول، حکمرانی نهادهای چند جانبه گرا و دوم، حاکمیت قانون در روابط بین‌الملل».

گوترش که پیش از خروج آمریکا از برجام و پس از آن، بارها از این توافق بین‌المللی حمایت کرده است، در این نشست خبری، از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای «نجات برجام» حمایت کرد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *