پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فعالیت ۴ هزار روحانی مستقر در مناطق محروم

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 612676
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت بیش از 4 هزار روحانی مستقر در مناطق محروم کشور خبر داد.
فعالیت ۴ هزار روحانی مستقر در مناطق محروم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام علی دارابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به وظایف سازمان‌یافته و محوری سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اشاعه و گسترش فرهنگ دینی و اعتقادی در سطح جامعه اظهار کرد: در این راستا ساماندهی و استقرار روحانیون در مناطق مختلف از جمله برنامه‌های این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اشاعه فرهنگ دینی بیش از 4 هزار مبلغ در مناطق محروم کشور مستقر هستند گفت: این مبلغان با هدف ارائه خدمات دینی و فرهنگی و تبلیغی در این مناطق حضور دارند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به استعداد و نبوغ جوانان کشور در امر تبلیغ در فضای مجازی نیز افزود: در این راستا نیز بسیاری از مبلغان ما در ابن فضا در امر تبلیغ مشغول بوده و خدمات دینی و تبلیغی خود را به مردم ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های هیات‌های مذهبی در سراسر کشور با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیات‌های مذهبی برگرفته از مردمی دیندار بوده که در راستای اشاعه برنامه‌های دینی و مذهبی در طول سال فعالیت داشته که در سال 97 اولویت و رویکرد برنامه‌ هیات‌های مذهبی کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

دارابی با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در پنج محور حاشیه شهرها،سکونتگاه‌های غیر رسمی، طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: در این راستا اقدامات خوبی در دست انجام است که خدمات خوب مردم در ملایر در این زمینه جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در سطح شهرستان در پنج مسجد شهرستان کلید خورده است، گفت: به طور حتم نجات یک انسان از دام اعتیاد می‌تواند به نجات همه جامعه منجر شود و می‌تواند شهرستان ملایر در این زمینه می‌توان دیگر الگو برای سایر مناطق در کشور باشد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: استان همدان و شهرستان ملایر در این راستا با حضور مردم فهیم و انقلابی یک صحنه بی‌بدیل در مقابله هوشمندانه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را به نمایش گذاشته و می‌تواند یک الگو برای سایر نقاط کشور باشد.
وی اضافه کرد: شبکه تبلیغی کشور با کمک مردم امروز توانسته اقدامات فاخر و ارزشمندی را نشان دهد و تبلیغات اسلامی در سطح شبکه تبلیغات اقدامات خوبی داشته است.

 دارابی با اشاره به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های قرآنی گفت: پیگیری و تقویت جلسات قرآنی و و تقویت موسسات قرآنی شهری و خانه‌های قرآنی روستایی در راستای نهضت فراگیری قرآن و... از جمله این اقدامات بوده است.
وی اضافه کرد: این برنامه‌ها با هدف تحقق سبک زندگی قرآنی در حال انجام است چراکه تنها نسخه شفابخش برای رسیدن به سعادت توجه به سبک زندگی قرآنی است که امیدواریم جوشش مردمی را در این زمینه شاهد باشیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان ملایر داشتن یک نماینده روحانی در مجلس است گفت: بی‌شک وجود و ظرفیت حجت‌الاسلام آزادیخواه منشأ خدمات ارزشمندی در حوزه تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر است و می‌تواند کمک‌های موثری را در موفقیت بیشتر حوزه تبلیغات این شهرستان داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دینی و اعتقادی ملایر در حوزه تبلیغات اسلامی، وجود  دبیرستان صدرا در ملایر را بستری برای ورود جوانان به حوزه‎‌های علمیه برشمرد و افزود: امروز وجود دانشگاه‌هایی چون دانشگاه رضوی، دانشگاه امام صادق(ع) و سایر مراکز دینی و دانشگاهی کشور یک محور دینی و فرهنگی ارزشمند در آموزش عالی کشور است که می‌تواند در تقویت بینه اعتقادی و فرهنگی جوانان نقش موثری را ایفا کند.

دارابی با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ماه رمضان از اعزام 40 هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور در ماه رمضان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی و... از برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان تبلیغات اسلامی در ماه رمضان است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود مبلغان دینی مواجه هستیم، گفت: در این راستا امیدواریم با تقویت مراکز دینی و حوزه‌های علمیه بتوانیم از همه ظرفیت‌های مبلغان برای امر تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی استفاده کنیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فعالیت مبلغان دینی در سطح کشور نیز گفت: امروز این ادعا را داریم که با رشد شاخص‌های مختلف بانوان مبلغ شاهد کاهش برخی آسیب‌های فرهنگی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با کمک فارغ‌التحصیلان خواهران مبلغ از حوزه‌های علمیه، مراکز دانشگاهی در رشته‌های الهیات و معارف اسلامی امیدواریم شرایط مطلوبی را برای رشد بیشتر معنویت و معارف دینی دراین بانوان جامعه فراهم شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *