پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان کاهش یافت

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 612672
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته، قیمت مرغ در روزهای اخیر به شدت کاهش یافت.
قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان کاهش یافت
به گزارش جهان نيوز؛ مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، از کاهش نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵ هزار و ۱۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۷ هزار و ۵۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۷ هزار و ۲۰۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۶ هزار و ۸۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.

یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: نرخ هر کیلو سینه با کتف ۱۲ هزار و ۵۰۰، سینه بدون کتف ۱۳ هزار و ۵۰۰ و فیله مرغ ۱۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش شدید تقاضا در برابر ازدیاد عرضه را دلیل اصلی روند نزولی قیمت دانست و گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته که قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان افزایش می‌یافت، با کمال تعجب بعد از چندین سال در روز‌های اخیر نرخ مرغ به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به تبعات کاهش قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان در بازار، گفت: با توجه به زیان انباشت مرغداران در ماه‌های اخیر، تولیدکنندگان از جوجه‌ریزی واحد‌های خود امتناع کردند که در نهایت از ۱۰ خرداد به بعد با کاهش زمینه مرغ در بازار قیمت به مرز ۹ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *