شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

مخالفت العامری و المالکی با پیشنهاد العبادی

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 612287
منابع آگاه اعلام کردند که رهبران ائتلاف‌های دولت قانون و الفتح با نامزد پیشنهادی «حیدر العبادی» برای تصدی پست نخست‌وزیری مخالفت کردند.
مخالفت العامری و المالکی با پیشنهاد العبادی
به گزارش جهان نيوز، برخی منابع آگاه از رایزنی‌های رهبران ائتلاف‌های «دولت قانون»، «النصر» و «الفتح»  برای تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان جدید عراق و حتی انتخاب نامزد مورد توافق برای نخست‌وزیری خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «SNG» به نقل از منابع آگاه نوشت که شب گذشته، دیداری میان رهبران این ائتلاف‌ها یعنی «نوری المالکی»، «حیدر العبادی» و «هادی العامری» صورت گرفت که بیش از دو ساعت طول کشید.

به گفته این منابع، عبادی در این دیدار، «طارق نجم» را برای تصدی پست نخست‌وزیری پیشنهاد داد اما المالکی و العامری با آن مخالفت کردند و خواستار همپیمانی با العبادی برای تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان بدون هیچ پیش شرطی شدند.

طارق نجم از رهبران حزب «الدعوة الاسلامیه»؛ جناح سیاسی العبادی و المالکی است و زمانی رئیس دفتر نوری المالکی و یکی از مشاوران و نزدیکان او بود. وی متولد 1949 در شهر «الناصریة» واقع در استان «ذی قار» است و دارای مدرک دکتری زبان عربی از قاهره است. وی تا سال 1991 میلادی استاد دانشگاه‌های بغداد و بصره بود تا اینکه به یمن سفر کرد و تا سال 1996 در دانشگاه صنعاء تدریس می‌کرد تا اینکه به عنوان پناهنده سیاسی به لندن رفت.

در سومین دوره انتخابات پارلمانی عراق پس از سقوط صدام، برخی از احتمال نخست‌وزیری او پس از نوری المالکی سخن می گفتند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *