پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

امام جمعه تبریز: افطاری از بیت المال حرام است

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 611675
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، طرح موضوع ارائه افطاری‌ها از جیب بیت المال را یادآور شد و گفت: از بیت المال نمی‌توان دیگران را میهمان کرد، ولی بهزیستی و کمیته امداد که به ایتام اطعام می‌کند، اشکال ندارد، ولی غیر از این باشد، حرام است.
امام جمعه تبریز: افطاری از بیت المال حرام است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ناهنجاری‌های فرهنگی در شهر‌های مختلف استان، اظهارداشت: اخیرا تخلفاتی در حوزه اجرای موسیقی‌های زنده در رستوران‌ها و اماکن عمومی صورت گرفته است که قابل چشم پوشی نیست.

وی افزود: باید نظارت بر تخلفات اجرای موسیقی زنده غیرمجاز از طرف اداره کل ارشاد و دیگر نهاد‌های ذیربط افزایش یابد.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: باید توجه داشت که برخی‌ها بر خلاف مجوز اخذ شده از ارشاد عمل می‌کنند؛ هرچند ما مخالفتی با اجرای موسیقی نداریم، ولی نباید از مقررات و قانون عدول کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هر چیزی که قانون اجازه می‌دهد، مانعی ندارد، ولی باید نظارت جدی صورت گیرد، بیان داشت: برخی سختگیری‌ها و بگیر و ببند‌ها و یا برعکس آن به سخنان من ربط داده نشود.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به ساماندهی دستفروش‌ها درایام عید تصریح کرد: متاسفانه عوامل شهردای به کاسبان معترض در خصوص دست فروشان اعلام کرده بودند امام جمعه اعلام کرده که برخوردی صورت نگیرد، ولی من نگفته بودم بی حساب و کتاب بگذارید، گفته‌ام جایی تعیین کرده و ساماندهی کنید.

منبع: بسیج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آذربایجانی
United Arab Emirates
یعنی حالا به این نتیجه رسیدید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
نخیر از قبل میدونستن اما گوش زد میکنن تا یه عده با پوشش شرعی این کار حرام رو مرتکب نشن، اما انچه که واضحه جهل و کینه شتری شماست ، خواهشا قبل از نظردادن کمی فکر کنید
United Arab Emirates
شما هم اولا درست حرف زدن یاد بگیر و ثانیا نفاق رو از دلت پاک کن.
Iran, Islamic Republic of
نه تنها افطاری دادن بلکه هرگونه هزینه غیرضروری و ریخت و پاش تحت هرعنوان توسط هر مقام ، نهاد و جریان اعم از چپ و راست و میانه و ... حرام است.

معیار رفتار اسلامی در مورد بیت المال، رفتار امام علی ع است که حتی به اندازه مدت گفتگویی کوتاه با طلحه و زبیر که از سرداران اسلام بودند، اجازه نداد روغن چراغ بیت المال روشنی بخش آن جلسه باشد.

همه جریانات اعم از چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب به قضیه حیف و میل بیت المال که حق تمام ملت و بخصوص افراد فقیر در ان هست، باید حساس باشند، والا یدک کشیدن عنوان شیعه علی ع ، جفا در حق آن حضرت است.
Iran, Islamic Republic of
باید نظر امام جمعه محترم تبریز مورد توجه قرار بگیرود ورهبری فرمانی را به تمام نهاد ها ودولت اعلام بکند که هیچ نهاد و وزارت خانه ای حق دادن افطاری از بیت المال ندارد
Canada
اگه ٤ تا روحانى سليم النفس و روشن ضمير مثل ايشون در ايران بود شرايط و اوضاع خيلى بهتر بود. متاسفانه انچه مردم از غالب روحانيون ميبينند تضاد حرف و عمل با هم است.