يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۴

توهین عضو شورای شهر به جوانان و زنان تهرانی

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 609505
عضو شورای شهر تهران نسبت به انتصابات جوانان و زنان در شهر تهران در مجموعه شهرداری انتقاد کرد و گفت: این انتصابات به صورت جرثقیلی بوده و ظلم آشکاری به جوانان و زنان است.
توهین عضو شورای شهر به جوانان و زنان تهرانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سیدحسن رسولی در جریان شصتمین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه برنامه سیدمحمدعلی افشانی یکی از گزینه‌های شهرداری اظهار کرد: بیش از 30 سال است که افشانی را می‌شناسم اما باید به این نکته اشاره کنم که کار کردن در مجموعه شهری با مجموعه حاکمیتی متفاوت است. 
 
وی تصریح کرد: بنده نگرانم در صورتی که آقای افشانی شهردار تهران شود با سازمان تک لهجه مواجه شویم که این یکی از بیماریهای نظام اداری در کشور ما محسوب می‌شود.

رسولی در ادامه با اشاره به انتصاب جوانان و زنان در مجموعه مدیریت شهری گفت: ما باید براساس توانمندی زنان و جوانان اقدام کنیم و انتصابات جوانان و زنان به صورت جرثقیلی ظلم آشکار به جوانان و زنان است. عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از وزیر کشور بیان کرد متاسفانه علیرغم اینکه نهم اردیبهشت ماه روز شوراها نامگذاری شده است اما وزیر کشور و حتی معاون وی در این زمینه اقدام به برگزاری جلسه‌ای با حضور شوراها نکرده‌اند. 

ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن تاکید بر اینکه شهرداری وظایف و ماموریتهایی را برعهده دارد که در قانون به آن اشاره شده است گفت: قرار نیست شهرداری همه وظایف دستگاه‌ها و سازمانها را انجام دهد چرا که این سازمانها وظایفی دارند که منابع دولتی برای آنها پیش‌بینی شده است. وی تصریح کرد: متاسفانه رویکرد مدیریت شهری در گذشته برپایه نمایش بوده است که انتظار می‌رود این موارد در مدیریت شهری این دوره دیده نشود. 

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران ضمن واکنش به صحبت‌های رسولی در خصول جوانان و زنان گفت: اینگونه ادبیات درست نیست.وی اظهار کرد: انتظار داریم که آقای افشانی برنامه‌های خود در خصوصس نیروهای بازنشسته در شهرداری، توسعه متوازن شهرداری تهران، مناسب‌سازی شهر، نحوه جذب سرمایه‌گذاران و... در شهر ارائه کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
استفاده از ظرفیت جوانان و افراد میانسال و با سابقه هر کدام در جای خود و متناسب با توانایی هرکدام ، نیازمند نگرش عقلانی و فارغ از هیجانات و جو سازیهای سیاسی و کاذب و ملاحظات انتخاباتی به توانمندی کارکنان و منابع انسانی است که در شورا وشهرداری فعلاً خبری از آن نیست.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
جمع کنین بابا. چه توهینی؟
Iran, Islamic Republic of
با شما موافقم توهین نبود. دستگاههای اداری ما سالهای متمادی است که تک لهجه ای اداره می شود. با این شورا عاقبت خوبی برای سرانجام تهران نیست.
Iran, Islamic Republic of
باید به این موضوع هم توجه کنیم که در ملاک ها به شایسته سالاری توجه کنیم. جدیدا شنیدم که در برخی از پارامترهای ارزیابی دستگاه های دولتی، گزینه ای اضافه شده که استفاده از بانوان و جوانان در پست های مدیریتی امتیاز زیادی دارد.
متاسفانه با توجه به این که در سازمان های دولتی رقابت نامعقولی برای کسب امتیاز و رتبه ها قرار دارد، ممکن است به این سمت برویم که از مدیران ناکارآمد فقط به صرف خانم بودن یا جوان بودن استفاده شود و شایستگی بررسی نشود.
خود من جوان هستم اما باید ملاک شایستگی باشد نه سن و جنسیت.