پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

اثر واردات کالا‌های لوکس در نوسانات نرخ ارز

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 608724
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در بودجه 97 قوانین مناسبی در جهت حمایت از کالاهای داخل مصوب شده که به نظر می رسد اگر قوانین رعایت و اجرا شود ...
اثر واردات کالا‌های لوکس در نوسانات نرخ ارز
به گزارش جهان نيوز، حمیده زرآبادی درباره اثرات مخرب واردات کالاهای لوکس گفت: واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور می تواند در نوسانات ارزی مؤثر باشد اما سیاست های پولی و بانکی اعم از عرضه و تقاضا و عدم اعتماد جامعه به این که سرمایه هایشان را در داخل کشور به صورت ریالی سرمایه گذاری کنند سبب نوسان قیمت ارز می شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس پیرامون حمایت از تولید داخل  عنوان کرد: حمایت از تولید داخل سبب اشتغالزایی و افزایش صادرات می شود و در کل وارد کردن هر کالایی که کشور توان تولید آن را دارد، آسیب به صنعت و تولیدات داخلی است.

وی ادامه داد: حمایت از صنایع و مشوق های صادراتی ابزاری قانونی هستند که مجلس تلاش کرده با تصویب و نظارت آنها سبب شکوفایی صنعت و کاهش بی کاری در کشور شود همچنین در بودجه 97 قوانین مناسبی در جهت حمایت داخل مصوب شده که به نظر می رسد اگر قوانین رعایت و اجرا شود دغدغه های مردم در این خصوص مرتفع می گردد.

زرآبادی پیرامون واردات کالاهای لوکس گفت: این موضوع نیاز به بررسی دارد که درصد استفاده افراد جامعه و توزیع کالاهای لوکس بین اقشار مختلف مردم چقدر است. با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی که وجود دارد، تعداد افرادی که از کالاهای لوکس استفاده می کنند باید مشخص شود چند درصد از افراد جامعه هستند و چه  میزان از این کالاها وارد کشور می شود.

وی در پایان گفت: هنوز تعریف درستی از کالاهای لوکس نشده اما به طورکلی کالاهای غیر ضرور که وارد کشور شده و سبب خروج ارز و افزایش مصرف گرایی در جامعه می شوند کالاهای لوکس تلقی می‌شوند.
 
منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *