جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

در آستانه توافق با آمریکایی‌ها بر سر برجام هستیم

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب: 606863
سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی در مصاحبه‌ای گفته کشور‌های اروپایی فاصله چندانی با رسدن به توافق با آمریکایی‌ها در خصوص آنچه توافق «جانبی» یا «مکمل» برجام خوانده می‌شود ندارند.
در آستانه توافق با آمریکایی‌ها بر سر برجام هستیم
به گزارش جهان نيوز، سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی روز سه‌شنبه گفت: کشور‌های اروپایی در آستانه توافق با طرف‌های آمریکایی بر سر سندی درباره برجام قرار دارند.

سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی در مصاحبه‌ای گفته کشور‌های اروپایی فاصله چندانی با رسدن به توافق با آمریکایی‌ها در خصوص آنچه توافق «جانبی» یا «مکمل» برجام خوانده می‌شود ندارند. 

«هلن دی گال» در مصاحبه با روزنامه عبری‌زبان «ماکور ریشون» درباره مذاکرات جاری میان دیپلمات‌های آمریکا و اروپا برای اصلاح برجام مطابق میل ترامپ گفت: «اختلافات اندک هستند. درباره مسائل محل اختلاف رایزنی کردیم و مصالحه‌هایی انجام شد.»

«ماکور ریشون» به نقل از دیپلمات فرانسوی نوشته او تأکید کرده که تصمیم نهایی درباره پذیرش یا عدم پذیرش این سند به عهده ترامپ خواهد بود. 

«دونالد ترامپ» روز ۲۲ دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد، اما تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

او به کشور‌های اروپایی هشدار داد در صورتی که تا ۱۲۰ روز بعد که موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها فرا می‌رسد اقدام به اصلاح برجام نکنند آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.

ضرب‌الاجل خودخوانده ترامپ روز ۲۲ می (۲۲ اردیبهشت‌ماه) فرا می‌رسد و دیپلمات‌های کشور‌های اروپایی از چند هفته پیش در حال انجام مذاکراتی برای اصلاح برجام طبق میل ترامپ هستند. 

دیپلمات فرانسوی گفت: «هنوز با دولت آمریکا برای بهبود توافق هسته‌ای تلاش می‌کنیم و انتظار من این است که تا لحظه آخر با جدیت زیاد در این خصوص تلاش کنیم. خوش‌بین هستیم، چون تمامی مواردی که آمریکایی‌ها مطرح کردند را در نظر گرفتیم. ولی نمی‌دانم این‌ها برای اینکه ترامپ بگوید که این توافقات مورد پذیرش او هستند و از توافق خارج نمی‌شود کفایت می‌کنند یا خیر.»

سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی، در این مصاحبه به سفر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه به واشنگتن هم اشاره کرد و گفت: «راهی برای اینکه بدانیم نظر ترامپ چیست وجود ندارد و مطمئنم ماکرون در سفر به واشنگتن با او در این باره صحبت خواهد کرد.»

«هلن دی گال» همچنین پیش‌بینی کرد که اتحادیه اروپا به زودی تحریم‌های جداگانه‌ای علیه ایران به بهانه برنامه موشکی این کشور تحمیل خواهد کرد. وی علی‌رغم این خاطرنشان کرد اعمال این تحریم‌ها به موافقت برخی از کشور‌های عضو این اتحادیه بستگی دارد. 

دیپلمات فرانسوی گفت: «دیدگاه ما این است که توافق هسته‌ای کامل نیست و باید بهبود پیدا کند و برخی از مفاد آن از جمله برنامه موشکی بایستی تقویت شوند.»

سفیر فرانسه در بخش دیگری از این مصاحبه اتهامات پیشین علیه فعالیت‌های ادعایی ایران در منطقه را تکرار کرد. وی گفت: «ایران رد حال پیشبرد سیاستی است در یمن است که سازنده نیست.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *