پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اردوغان: ترکیه در شمال سوریه متوقف نمی‌شود

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 606857
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت: به عملیات نظامی در شمال سوریه ادامه خواهند داد.
اردوغان: ترکیه در شمال سوریه متوقف نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در کنگره حزب عدالت و توسعه، درباره مسائل مختلفی از جمله عملیات نظامی در شمال سوریه، وضعیت اضطراری در ترکیه و همچنین انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری صحبت کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت: به عملیات نظامی در شمال سوریه ادامه خواهند داد.

اردوغان طی سخنرانی در کنگره حزب عدالت و توسعه (آ. ک. پ) گفت: «ما به آنچه که برای آرامش مردم خود نیاز است، عمل می‌کنیم. ما به انجام اقداماتی که در شمال سوریه نیاز است، ادامه می‌دهیم».

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وی با ارائه آمار جدید از عملیات شاخه زیتون در عفرین گفت: «۴۲۷۲ تروریست در عفرین و ۳۵۳ نفر در شمال عراق از پای درآمدند. چیزی ما را متوقف نمی‌کند».

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از مخالفت برخی از سیاستمداران (از جمله کمال قلیچداروغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق) با وضعیت اضطراری در این کشور، تاکید کرد: «سناریوی بسیار عجیبی در حال اجرا شدن است».

اردوغان با دفاع از حالت فوق‌العاده‌ای که از زمان کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ در ترکیه برقرار شده، افزود این وضعیت باعث آرام شدن اوضاع در این کشور شده، اما چون نقشه‌های عده‌ای بر آب شده، خواستار لغو وضعیت اضطراری هستند.

وی همچنین درباره تصمیم برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری (۳ تیر ماه) گفت: «در دوره جدید دموکراسی بیشتر، قوانین قوی‌تر، رفاه و آزادی بیشتر خواهد بود. ما در ماه می‌مبارزات انتخاباتی در اروپا را آغاز می‌کنیم».

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *