پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
دانشگاه فردوسی برای دومین بار اکران #مستند-فروشنده ۲ را لغو کرد

«زنده باد مخالف من» تنها يك شعار است!

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب: 606562
در چند روز گذشته و پس از عدم مجوز اکران فیلم «به وقت شام» در دانشگاه خیام مشهد و حواشی ایجاد شده در این خصوص، این بار مستند «فروشنده ۲» در دانشگاه فردوسی مشهد اجازه اکران نگرفت.
«زنده باد مخالف من» تنها يك شعار است!
به گزارش جهان نيوز، در چند روز گذشته و پس از عدم مجوز اکران فیلم «به وقت شام» در دانشگاه خیام مشهد و حواشی ایجاد شده در این خصوص اینبار مستند فروشنده ۲ در دانشگاه فردوسی مشهد اجازه اکران نگرفت.
مستند فروشنده ۲ شفاف می‌گوید که امنیت به جریان سیاسی وابسته نیست و به همه مردم کشور وابسته است.
 
با این حال و درحالی که آزادی بیان در فضای دانشگاه توسط دولت بارها به عنوان یک حق مسلم مطرح شده است، این قبیل اقدامات برای محدود سازی تشکل های دانشجویی عجیب به نظر می رسد.
مسئولان دانشگاه فردوسی علاقه ای به سیاسی بودن دانشگاه ندارند!/ نامه به وزارت امور خارجه بی پاسخ ماند

سجاد کمالی‌نیا، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تقریبا یک ماه پیش برای اکران مستند «فروشنده ۲» اقدام کردیم و این مستند را به شورای فرهنگی دانشگاه بردیم که اکران این مستند متاسفانه به دلیل اینکه محتوای مستند مورد تایید ما نیست مجوز نگرفت.
کمالی‌نیا افزود: مسئولین دانشگاه در این زمینه به ما گفتند که مستند فروشنده ۲ در صورتی می‌تواند اکران شود که همزمان با این اکران، مناظره‌ای در این مورد برگزار شود.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: این حرف در صورتی گفته شد که در زمان اکران مستندهای دیگر در دانشگاه فردوسی تا به حال مناظره ای برگزار نمی شد و این یک حرف جدید بود.

وی بیان داشت: ما در پاسخ به مسئولین گفتیم، حاضریم برای اینکه اگر دانشجویان سوالی در مورد این مستند داشتند و نیاز به پاسخ بود کارشناسی را دعوت کنیم.

کمالی‌نیا در مورد نامه‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی به وزارت امور خارجه گفت: بعد از این موضوعات طی نامه‌ای از وزارت امور خارجه درخواست کردیم که برای اکران این مستند یک کارشناس به دانشگاه ما بفرستند که متاسفانه تا این لحظه پاسخی دریافت نکردیم.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در مورد درخواست مجدد اکران «فروشنده ۲» گفت: حدود یک هفته‌ پیش مجدد درخواست اکران این مستند، ویژه اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مطرح کردیم؛اما متاسفانه این بار هم با اکران این مستند برای اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه نیاز موافقت نکردند.
 
وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه مسئولان دانشگاه فردوسی اصلا علاقه ای به سیاسی بودن دانشگاه ندارند و به شدت درگیر کارهای جزئی مثل برپایی دچرخه سواری بانوان هستند.

با این حال از شب گذشته و پس از رسانه ای شدن عدم مجوز اکران مستند «فروشنده ۲» در دانشگاه فردوسی کاربران فضای مجازی به این اتفاق واکنش نشان دادند.

محمد مهدی گران در واکنش به این موضوع نوشت: #ترس_از_روشنگري برای دومين بار مجوز اكران مستند فروشنده٢ رو تو ⁧ #دانشگاه_فردوسی ⁩ صادر نكرد تا بار ديگه مديران فردوسی ثابت كنند "زنده باد مخالف من" تنها يك شعاره!


حسین هم با واکنشی طنز با این موضوع نوشت: با این نحوه مجوزینگ آقایون تو فردوسی، الآن باید در حال درخواست مجوز برای بره ناقلا باشیم!!!والا!!!! دانشگاه ها. #دانشگاه_فردوسی ⁩ #ترس_از_روشنگری ⁩#فروشنده_٢

امیر محمد هم با اشاره به شعار آزادی بیان نوشت: همیشه اونی که بیشتر شعار⁧ #آزادی_بیان ⁩ میده، بیشتر جلوی آزادی رو میگیره اونی که از چرخش آزاد اطلاعات دم می زنه، بیشتر سعی میکنه جلوی آگاهی مردم رو بگیره، ‏مسئولین اصلاح طلب⁧ #دانشگاه_فردوسی ⁩ برای دومین بار اکران مستند فروشنده 2 رو لغو کردند #ترس_از_روشنگری ⁩


مهدی شیعه زاده هم به این موضوع واکنش داد و نوشت: ‏دانستن حق دانشجوست، لیکن اگر مجوز اکران داده شود، بعضی مسئولین با بیکاری‌احتمالی چه کنند؟‏⁧ #زندان_فردوسی ⁩ #آزادی_بیان ⁩#فروشنده۲ ⁩

صادق طلوعی در این موضوع نوشت: ‏فکر نمی کردم #ترس_از_روشنگری با مستند فروشنده٢ اینقدر سریع باعث بشه مدیران⁧ #دانشگاه_فردوسی ⁩ ماسک "زنده باد مخالف من" رو از روی صورتشون بردارن و چهره حقیقی خودشون رو نشون بدن.

حسین حقی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی هم در واکنش به این موضوع نوشت: ‏اگر در مشهد کنسرت لغو مجوز شود، فریاد می شکند #آزادی نداریم. اما در همین مشهد برنامه های دانشجویی دانشگاه فردوسی را لغو می کنند؛ اما صدای کسی در نمی آید!
#زندان-فردوسی

روند محدودیت تشکل های دانشجویی ادامه پیدا می کند؟!
با توجه به اعتراض دانشجویان از روند حاکم بر فضای دانشگاه های مشهد باید دید واکنش مسئولین به این موضوع در روزهای آینده چیست؟! آیا این روند متوقف خواهد شد و یا باز هم باید منتظر محدودیت های بیشتری برای فعالیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه‌ها باشیم.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنده باد مخالف [مرده ی] من!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
همه این ها چرندیات هست . دانشگاه با دیکتاتوری و استبداد مخالف است . ...