چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۳
۱۸
انتقادات شدید کرباسچی از شورای شهر تهران:

شوراي شهر يك سال شهرداري تهران را بين زمين و آسمان نگه داشته/ عملا كار مثبتي در پايتخت اتفاق نيفتاده/ آبروی اصلاح طلبان را خواهند برد/ چمران بهانه است، نمی‌خواهند محسن هاشمی شهردار شود

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 606318
شوراي شهر با اين نوع عملكرد يك سال شهرداري تهران را بين زمين و آسمان نگه داشته و عملا كار مثبتي در پايتخت اتفاق نيفتاده است. فقط هشدار مي‌دهم كه شوراي شهر با اين عملكرد غير از آنكه خود را به لحاظ كاري زير سوال مي‌برد، مجموعه اصلاح‌طلبان و افرادي كه آنها را به مردم معرفي كرده‌اند، نيز زير سوال مي‌برد.
شوراي شهر يك سال شهرداري تهران را بين زمين و آسمان نگه داشته/ عملا كار مثبتي در پايتخت اتفاق نيفتاده/ آبروی اصلاح طلبان را خواهند برد/ چمران بهانه است، نمی‌خواهند محسن هاشمی شهردار شود
گروه سیاسی جهان نيوز: غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران انتقاد کم سابقه ای از اعضاي شوراي شهر تهران مطرح کرده است.

به گزارش جهان نيوز، کرباسچی معتقد است که شوراي شهر يك سال شهرداري تهران را بين زمين و آسمان نگه داشته و عملا كار مثبتي در پايتخت اتفاق نيفتاده است.وی تاکید دارد نگرانی اعضای شورای شهر برای ورود چمران به شورا بهانه است و در واقع آنها با شهردار شدن محسن هاشمی مخالف هستند.

در ذیل گفتگوی دبيركل حزب كارگزاران را با روزنامه اصلاح طلب اعتماد را می خوانید:

محسن هاشمي وابستگي حزبي به كارگزاران دارد و اينكه گفته بود كه جهانگيري با شهردار شدنش موافق است، اعضاي شوراي شهر با اين موضوع مخالفت كرده‌اند. برآورد شما چيست؟
موضوعي كه از برخوردها و صحبت‌ها در مورد انتخاب شهردار جديد مي‌توان استنباط كرد، اين است كه شوراي شهر با اين نوع عملكرد يك سال شهرداري تهران را بين زمين و آسمان نگه داشته و عملا كار مثبتي در پايتخت اتفاق نيفتاده است. فقط هشدار مي‌دهم كه شوراي شهر با اين عملكرد غير از آنكه خود را به لحاظ كاري زير سوال مي‌برد، مجموعه اصلاح‌طلبان و افرادي كه آنها را به مردم معرفي كرده‌اند، نيز زير سوال مي‌برد. مگر شوراي شهر چند سال قرار است كار كند؟ ٤ سال اين شورا مي‌تواند كار كند كه يك سال از آن، در شك و ترديد چه كسي را معرفي كنيم يا چه كسي را معرفي نكنيم سپري شده است. متاسفانه مهم‌ترين دغدغه امروز اعضاي شوراي شهر آن است كه چه كسي ميثاقنامه را امضا كرده است. از ميان ٢٨ كانديداي معرفي شده، ٢٥ نفرشان آمادگي و توانايي اداره شهر تهران را ندارند. اين نوع رفتار غير از آنكه آبروي شوراي شهر تهران را مي‌برد، آبروي اصلاح‌طلبان را هم برخواهد برد.

براي انتخاب شهردار جديد رقابتي ميان احزاب اصلاح‌طلب شكل گرفته است. اين رقابت را مثبت ارزيابي مي‌كنيد؟
رقابت احزاب اتفاقي طبيعي است اما رقابت‌ها نبايد مبتني بر تعصب باشد. اينكه چمران به شوراي شهر بيايد يا نه، چه تفاوتي خواهد داشت؟ اين فرد ١٢ سال در شوراي شهر بود، چه چيزي را متحول كرد؟ اگر عضو شورا شود، مقابل ٢٠ نفر چه كاري مي‌تواند انجام بدهد؟ اين سبك برخورد در مجموعه‌اي كه ادعاي شنيدن سخن مخالف را دارد، درست نيست. آيا نسبت به فردي كه احيانا يك كلمه حرف مخالفي داشته باشد، وحشت دارند؟ اين شأن اصلاح‌طلبان نيست كه نخواهند يك نفر حرف مخالف بزند. اين يك بهانه براي اين است كه فرضا افرادي با هاشمي مساله دارند و نمي‌خواهند ايشان به عنوان شهردار انتخاب شود.

ارزيابي شما از اين مخالفت چيست؟
نمي‌دانم چه تحليلي پشت سر بحث‌هاي سياسي‌اي از اين دست وجود دارد. برخي متصور هستند كه چون تهران درگير گرفتاري و مشكلات زيادي است و همچنين وضعيت بودجه و اقتصاد شهرداري به نحوي نيست كه بتوانند تغيير و تحول اساسي در شهر ايجاد كنند، بهتر است با مطرح كردن چنين بحث‌هاي سياسي، دعواها و مخالفت كردن با هر حرفي كه در جايي گفته مي‌شود، نظر افكار عمومي را جلب كنند. اين افراد مسائلي مانند شفافيت، گذشته و آينده را مطرح مي‌كنند تا از نظر افكار عمومي راي‌شان را از دست ندهند؛ فكر مي‌كنند اگر با كسي كه در جايي گفته فردي براي شهرداري خوب است، مخالفت كنند، باعث مي‌شود كه در افكار عمومي راي بالايي بگيرند. در حالي كه مساله افكار عمومي اتفاقا اين است كه شهر تهران به درستي اداره شود. مساله‌شان اين است كه گرفتاري ترافيك و حمل و نقل حل شود. دغدغه‌هاي امروز شوراي شهر تهران در شأن يك شوراي برآمده از راي مردم نيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انوقت که شما بجرم اختلاس محکوم شدی ابروی شهرداری نرفت ؟ بارک الله پسر خوب
بابک
Iran, Islamic Republic of
کریمی سردبیر آفتاب یزد: نجفی بخاطر نقاط تاریکی استعفا داد!
سوال :
اگر بخاطر نقاط تاریک باید محاکمه شود بشود چرا باید مسکوت بماند با یک استعفا؟
مگر عدالت را میشود معامله کرد؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر تهرانی ها با لیست شان!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حرص قدرت !
یا الله
Iran, Islamic Republic of
یکی بگه عملکرد یکساله شورای شهر تهران چیه؟؟؟
ما که هرچی گشتیم چیزی پیدا نکردیم!!!
یا الله
Iran, Islamic Republic of
بهتره بپرسیم یکی از کارهای خوب اصلاح طلبان رو نام ببرید
بدحجابی؟
اختلاس؟
همکاری با خارج نشینان
جاسوسی و
....
Iran, Islamic Republic of
تنها عملکرد شون تغییر نام برخی خیابانها بوده است !
Iran, Islamic Republic of
ببین آش چقدر شور شده که کرباسچی انتقاد می کنه .
Iran, Islamic Republic of
....س هر چه دل تنگت میخواهد بگو
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان دچار قحط الرجال شده اند...
United Arab Emirates
مگه رجالی هم داشتند؟!!!!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
رقابت بر سر امیال و آرزوهای لیبرال مسلکان آنقدر نفس گیر شده که مجبور شدن برای جوش خوردن معامله، سابقه داری همچون کرباسچی را جلو بفرستند!
Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمی هم رکب خورد.
Iran, Islamic Republic of
قحط الرجال در اردوی اصلاح طلبان...
اصلاح طلبانی که تنها هنرشان اشغال سفارت آمریکا در اول انقلاب بود آن هم بدون اجازه امام و نتیجه اش تحمیل قرنها هزینه برای نظام و کشور... البته با اشغال سفارت به چه پست و مقامهایی رسیدند و مع الاسف امروز طلبکارند...
محمد
Iran, Islamic Republic of
من با این نظر که اصلاح طلبان مقصر هستند، موافق نیستم. این نابزرگواران از اول هم همین بودند و همین خواهند بود. افرادی که فقط بلدند حرف بزنند مانند برادر زن فیروز در فیلم دودکش. خیلی بلدم بلدم میکنند ولی آبی از آنها برای مردم گرم نمی شود. به همین دلیل باید پرسید آیا مردم تهران آنها را نمی شناختند که لیستی وارد شورایشان کردند؟ و یا می شناختند و برای تخریب مغزشان به آنها رای دادند. به نظرم دومی درست است و مردم تهران با نوعی مازوخیسم اجتماعی گروهی افراد لش تن پرور و بی خاصیت زیاده خواه را برای اینکه اعصاب تهرانیها را داغان کنند، فرستادند شورای شهر تا خوش نقشی مجلس و دولت را تکرار کنند. حالا هم پای آشی که پخته اند، دارند دیگ را هم می زنند. نوش جانشان.
Iran, Islamic Republic of
دمتون گرم چه اسمی هم داره لیست شورای شهر. «امید». آدم یاد «صلح و دوستی» ای میفته که جنگ طلبا هی به زبون میارن.
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر فله ای ... همینه .