جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

مدیریت حج با کمک صهیونیست‌ها

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 605831
ممنوعیت زیارت غارحراء، همکاری عربستان با یک شرکت صهیونیستی درخصوص مدیریت حج و ناتوانی ریاض در تامین هزینه‌های طرح‌های اقتصادی و عمرانی عربستان از جمله خبر‌هایی بودند که رسانه‌های عربی به آن پرداخته‌اند.
مدیریت حج با کمک صهیونیست‌ها
به گزارش جهان نيوز، وزارت حج و عمره عربستان تشرف زائران حرم امن الهی به جبل النور و زیارت غار حراء را ممنوع کرد. این وزارتخانه به تمام موسسات و شرکت‌هایی که در حوزه حج فعال هستند، ابلاغ کرد، به زائران بیت الله الحرام اجازه ندهند به جبل النور بروند. این شرکت‌ها و موسسات باید برنامه بازدید از جبل النور و غار حراء را از برنامه خود حذف کنند.
 


معاون وزارت حج و عمره عربستان در گفت: وگو با روزنامه عکاظ گفت: کمیته ویژه‌ای بر فعالیت شرکت‌های مزبور نظارت دارد و چنانچه برخلاف دستورالعمل وزارت حج و عمره عمل کنند، مجازات خواهند شد.

عبدالعزیز الوزان مدعی شد: این تصمیم برای حفظ سلامتی زائران و جلوگیری از برخی تخلفات شرعی گرفته شده است.

جبل النور (کوه نور) در چهار کیلومتری شمال شرقی شهر مکه و کنار راه مشعر منا به عرفات است. غار حراء در بالاترین نقطه این کوه قرار دارد. سالانه هزاران مسلمان به زیارت این غار می‌روند.

مدیریت حج با کمک صهیونیست‌ها

عربستان برای مدیریت کردن مراسم حج و عمر از یک شرکت رژیم صهیونیستی کمک گرفت.

پایگاه خبری "العهد الجدید" اعلام کرد: عربستان برای جمع آوری تمام اطلاعات مهم زائران بیت الله الحرام همکاری خود را با یک شرکت اسرائیلی آعاز کرده و این همکاری در نوع خود بی سابقه است.
 


قرارداد این همکای بین شرکت بین المللی " تسهیل" عربستان و شرکت بین المللی vfs رژیم صهیونیستی امضاء شده است. به نوشته العهد الحدید، "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان هم اکنون مالک شرکت تسهیل است.

بر اساس قرارداد منعقده، شرکت صهیونیستی vfs تمام اطلاعات مهم زائران را پیش از ورود آنان به حرم امن الهی و انجام مناسک حج جمع آوری می‌کند.

روزنامه الشرق قطر نیز دراین زمنیه نوشت: عربستان از مناسک حج به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند، چرا که در مراسم مخالفین سیاست‌های ریاض نیز حضور دارند.

پروژه‌های تبلیغاتی بن سلمان

با وجود تبلیغاتی که "محمد بن سلمان" برای نشان دادن چهره خوبی از اقتصاد عربستان انجام می‌دهد، ولی آمار‌ها نشان می‌دهد این کشور ۵۲ میلیارد دلار کسری بودجه دارد.

پایگاه اینترنتی "اویل پرس" که به مسائل انرژی در جهان می‌پردازد، اعلام کرد: عربستان از اجرای طرح‌های اقتصادیش ناتوان است. این در حالی است که مقامات ریاض برای اجرای این پروژه‌ها، قرارداد‌های متعددی با کشور‌های غربی و عربی امضاء کرده‌اند.

این پایگاه اینترنتی تصریح کرد: با وجود اینکه عربستان سهام شرکت نفتی آرامکوی خود را وارد بورس کرده حقیقت این است که ریاض نمی‌تواند هزینه طرح‌های اعلام شده خود را بپردازد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، پروژه‌های اقتصادی عمرانی که عربستان در نظر دارد آن‌ها اجرایی کند صد‌ها میلیارد دلار هزینه دارد، اما ریاض فقط می‌تواند بخش اندکی از آن‌ها را تامین کند.

پروژه احداث شهر نیوم در ساحل دریای سرخ و نیروگاه خورشیدی دو طرحی هستند که حداقل ۷۵۰ میلیارد دلار هزینه دارند. این طرح‌ها در راستای برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد عربستان طراحی شده‌اند که تردید‌های زیادی درباره امکان اجرایی شدن این طرح‌ها وجود دارد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالب است میدانند مدیریت حج با اسرائیل است ومردم میروند در صورتی که پیامبر قبله را بخاطر همین دلیل از قدس به کعبه تغییر جهت داد