جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید محمد اسماعیل لو

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 604527
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید محمد اسماعیل لو از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید محمد اسماعیل لو
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمد اسماعیل لو یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید محمد اسماعیل لو در سال 1336 در روستای قره شباب خوی در یک خانواده ی متدین بدنیا آمد وفرزند ارشد خانواده بود .

تحصیلات شهید در حد خواندن و نوشتن بود، به درس خواندن علاقه داشت ولی بعلت فوت پدرش شهید سرپرستی خانواده را عهده دار شده بود و بعلت تأمین مخارج زندگی نتوانسته بود تحصیل نماید. وی از کودکی قبل از سن تکلیف به مسائل عبادی پیش از حد اهمیت می داد. رابطه اش با خانواده و والدین بسیار خوب مؤدبانه و با محبت و قابل پسند بود.

تعریف می کنند که شهید قبل از آنکه به سن تکلیف برسد، آنزمان ماه رمضان به فصل گرما و تابستان افتاده بود صبح تا عصر در روستا در زمین کشاورزی با زبان روزه کار می کرد و وقت اذان نیز در مسجد روستا نماز اول وقت را به جماعت اقامه می کرد و بعد به منزل آمده و روزه اش را افطار می کرد.

ایشان خدمت سربازی اش گذرانده بود. در سال 61 ازدواج کرده بود. که زندگی مشترکشان حدود 2 سال طول کشید که ثمره ی این ازدواج یک فرزند پسر می باشد که زمان شهادت پدرش هنوز به دنیا نیامده بود.

وی بعد از گذران خدمت سربازی شهید کادر رسمی سپاه می شود و در منطقه قطور خوی خدمت می نماید.

شهید راننده آمبولانس بود. در منطقه سردشت هنگام اعزام یکی از رزمندگان که شدیداً بیمار و بد حال بودند به کمین اشرار و حزب و منحله دمکرات می افتند و آمبولانس با آر پی جی مورد اصابت قرار گرفته و محمد اسماعیل لو همراه رزمنده بیمار به شهادت می رسند.

پیکر مطهر شهید با حضور پر شکوه مردم خوی تشییع و در مزار شهدای خوی تدفین گردید و در تاریخ 63/4/24 به شهادت نائل می گردد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *